Megane Station :
2005:
beznine / gas:
Ik ben geen techneut dus ik zal het zo goed mogelijk proberen te omschrijven. Onze Nokkenasversteller is kapot. Er zit geloof ik in het nokkenastandwiel een plastic gedeelte dat is afgeknapt. Nu heb ik te horen gekregen dat omdat het is afgeknapt is, de plunjer die voor de oliedruk zorgt al aardig verstopt zit, de plunjer gaat niet helemaal meer omhoog en omlaag, waardoor de auto ook wat moeilijker start koud (echter nog niet echt een tikkend geluid gehoord oid).
Nu is me verteld dat er dan ook allerlei gruis / plastic deeltjes in de olieleidingen terecht gekomen kunnen zijn en dat dat zou kunnen zorgen voor een defecte motor wegens blokkeren doorvoer olie.
Is jullie hier iets over bekend? Moet ik nu de hele motor laten spoelen of is het voldoende de onderdelen te laten vervangen en door te rijden?
Nokkenasversteller
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 02 apr 2012 12:25
- Actief als: particulier
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 jun 2025 14:03
- Actief als: particulier
Re: Nokkenasversteller
Is mij niks van bekend, je kunt als voorzorg de motor-olie en het filter vernieuwen tezamen met de versteller.
Haal de plunjer eruit, zit bij cilinder 4 naast de bobine, en probeer deze zo goed mogelijk te reinigen.
Motorflush heb ik nog nooit gedaan voor deze reden.
Haal de plunjer eruit, zit bij cilinder 4 naast de bobine, en probeer deze zo goed mogelijk te reinigen.
Motorflush heb ik nog nooit gedaan voor deze reden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-