Obd2 poort probleem.

Stel hier de overige vragen die met Twingo techniek te maken hebben.
Plaats reactie

Topic author
Petras
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jan 2018 19:49
Actief als: particulier

Obd2 poort probleem.

Bericht door Petras »

Hoi, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Mijn Twingo uit 2000 verbruikt erg veel., rijd 1 op 8 nu
Tijd dus om naar de garage te gaan en hem even uit te laten lezen.... well, not ! De obd poort lijkt geen stroom te hebben, dus was niet uit te lezen. Door te meten hebben ze wel de lambdasonde uit kunnen sluiten, maar veel verder kom ik zo dus niet.
Heeft iemand enig idee hoe het kan dat die obdpoort geen stroom heeft en wat ik daaraan kan doen ?
Welke zekering hoort erbij of kan mijn parrot de boel misschien verstoren ?
Pfffhhh word er gek van

Ik hoop dat iemand iets weet, ik hoor het heeeeel graag ! Hartstikke bedankt vast.

Vriendelijke groet,
Petra

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 4
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Obd2 poort probleem.

Bericht door mechanic »

Ben je bij de dealer geweest? Daar ligt het meestal aan de software van hun clip.
De 4gasmeting is gedaan,omdat de lambdasonde uitgesloten is?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Petras
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jan 2018 19:49
Actief als: particulier

Re: Obd2 poort probleem.

Bericht door Petras »

Hoi, sorry voor mijn late reactie.

Nee bij de kwikfit, een kennis die daar werkt zou hem voor me nakijken. Hij heeft inderdaad een gasmeting gedaan ( vraag me niet hoe dat exact heet).Daarmee heeft ie de lambdasonde uitgesloten. Probleem was nu dus dat de obd geen stroom leek te geven en het dus lastig te vinden is zo waarom ie zoveel benzine krijgt/verbruikt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 4
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Obd2 poort probleem.

Bericht door mechanic »

Als uit de 4gasmeting,zoals de uitlaatgasmeting heet,blijkt dat deze waardes goed zijn,kan de auto niet buitensporig verbruiken.
Heb je een overzicht van deze waardes?
CO, CO2,HC,O2..

De obd aansluiting die geen voeding krijgt,is wellicht wat zoeken. Het kan ook aan de obd tester van de kwilfit liggen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Petras
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jan 2018 19:49
Actief als: particulier

Re: Obd2 poort probleem.

Bericht door Petras »

Nee ik heb geen overzicht ervan, misschien omdat ie het prive heeft gedaan. Apart wel dan.. kan het niks te maken hebben dan met bijv. Brandstofpomp ? Ook vond ik na lang zoeken een schema voor de zekeringen onder de motorkap. Nou mis ik er een aantal ( omdat ik geen airco of automaat heb) waarvan ik het begrijp. Maar er zit 1 injectiezekering van 15a niet in en die kan ik ook niet plaatsen want die klikt niet vast. Weet u of dat uit kan maken ? Verder heb ik alle zekeringen binnen in nagelopen, en alles is heel. Ik zal eens kijken of iemand anders hem kan proberen uit te lezen. Sorry, brommer blok haal ik zo uit elkaar, auto's niet echt verstand van haha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 4
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Obd2 poort probleem.

Bericht door mechanic »

Een missende zekering zal het niet zijn,dan zou de auto het bijv ook niet doen.
Een overzicht van de waarden kan eea verklaren wellicht,hoe heb je het verbruik gemeten?
Is er geen lekkage van brandstof?

Offtopic: een peugeot snorscooter met 13,3gr rollen,'prop' in standaard uitlaat,vario begrenzer eruit,trekt het voorwiel omhoog en maakt overtoeren. Gaat plm 55-60,daar kom ik nou niet uit...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Petras
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jan 2018 19:49
Actief als: particulier

Re: Obd2 poort probleem.

Bericht door Petras »

Jammer van de zekering, zou zou lekker simpel zijn haha.
Veel toeren bij je scooter ligt vaak of aan de afstellingem of aan te lichte rolletjes. Standaard zit er 13gr dacht ik op de peugeot snor. Mss omdat ie harder rijdt toch zwaardere rolletjes. Te sterke drukveren kunnen ook voor de hoge toeren zorgen. Ik zal een zien later of ik nog wat anders kan bedenken. Welke scooter is het ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 4
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Obd2 poort probleem.

Bericht door mechanic »

Een peugeot Ludix snorscooter (met bromcilinder blijkbaar),25000km. Geen idee of dat veel is voor zo'n ding? Tecnigas silent pro met 8mm propje.
Rollen zijn inderdaad 13,3, zwaarder zijn er niet. Sproeier 38, een imitatie drukveer 1 stapje sterker.
Bougie mooi van kleur,vsnaar nieuw.
Best grappig zo,heb liever wat minder toeren. Als je 3/4gas geeft gaat ie net zo snel,enkel minder rpm. Pff daar heb ik nou is geen kaas van gegeten verder.

Mogelijk kom je nog eens achter de 4gas waarden,of ze kunnen met een ander obd scanner proberen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Petras
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jan 2018 19:49
Actief als: particulier

Re: Obd2 poort probleem.

Bericht door Petras »

Sorry,ik ben meer van het reviseren van het blok zelf haha. Misschien heb je hier wat aan.

Het optimale gewicht van de rollen is gemakkelijk te bepalen door met een stift een streep te trekken op het loopvlak van de v-snaar in de variateur. Ga een stukje op topsnelheid rijden en maak het carter weer open. Indien er nog iets over is van de streep is zijn je rollen te zwaar en zul je het moeten proberen met lichtere rolletjes. De scooter kan nu namelijk niet het optimale aantal toeren maken waardoor je veel kracht verliest. Ga niet in één keer te veel omlaag in gewicht; stapjes van 0,1 of 0,2 gram zijn genoeg.

Indien er niets meer van de streep over is, is het gewicht van je rolletjes precies goed ofwel te laag. Je kunt proberen het gewicht met 0,1 te verhogen. Zorg ervoor dat je niet met te lichte rollen gaat rijden; de scooter gaat dan te veel toeren maken en er gaat alsnog veel trekkracht verloren. Hij maakt waarschijnlijk veel kabaal maar komt niet goed vooruit en je levert voornamelijk veel in op je topsnelheid

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht