Occasion punten

Algemeenheden Espace, chit-chat, dingen die niet in andere forumdelen passen
Plaats reactie

Topic author
Laiperd
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 28 dec 2013 01:21
Actief als: particulier

Occasion punten

Bericht door Laiperd »

Hallo,

We zijn ons aan het oriënteren voor een (Grande) Espace.
Zijn er punten waar we goed op moeten letten als beginnend Espace-rijder?En is het zinvol om naar een auto te kijken van max 5000 euro met een niet al te hoge km stand, vanaf een jaar of 2003 of koop je dan bij voorbaat al de spreekwoordelijke kat in de zak?
En is het verstandig om voor een Grande of om een Espace te kijken. Wij hebben 3 kinderen in de leeftijden 3, 4,5 en 7.

Keetje wat een vragen ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33

Re: Occasion punten

Bericht door DHL »

Denk dat je je budget beter wat optrekt en gaat kijken naar een phase 2. En... heb je nu 3 of 4 kinderen(je zegt 3 kinderen maar vernoemt 4 leeftijden...)? Met 3 kinderen is een Espace ok, als je er 4 hebt koop je beter een Grand Espace omwille van de koffer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Laiperd
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Laatste bezoek: 28 dec 2013 01:21

Bericht door Laiperd »

3 kinderen waarvan 1 de leeftijd van 4,5. Het stond er idd wat onduidelijk omschreven. Excuses.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Haha, ja nu is het me duidelijk...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ronaldp
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 25 mar 2018 21:07

Bericht door Ronaldp »

Je moet altijd goed kijken en luisteren bij een auto, dus ook bij een espace.
Wat ik heb gemerkt is dat met name elektronica (werkt alles wat erop zit), motor (bijgeluiden, toerental, motorloop) en onderstel (veren, banden, stuurkogels/stangen) extra aandacht verdient.
Op zich hoeft een auto van ca 5000 euro niet slechter te zijn dan een duurdere.

Ik heb vorig jaar dezelfde keuze moeten maken, (kinderen van 4, 7 en 10), en ik heb er nog geen spijt van gehad. De mijne is van 2004, en kostte minder dan 5000 euro :D
Er is echter al wel het eea vervangen aan de auto, waarvan het meeste achterstallig onderhoud betreft, hierdoor ben ik uiteindelijk ook op ca 5000 euro uitgekomen.
Je moet voor zijzelf de keuze maken of je aan je max budget wilt gaan zitten, of er wat onder, waardoor je ook ruimte overhoudt voor evt reparaties.
Ik koop de meeste auto's zonder garantie, waardoor de auto ook vaak nog wat goedkoper wordt. Evt reparaties laat ik dan bij mijn eigen garaga uitvoeren, dan weet ik ook zeker dat het goed gedaan wordt. Bij een handelaar (met een budget van 5000 euro kom je daar ws toch terecht) hebben ze toch vaak het doel om de auto met zo min mogelijk kosten (voor hun) repareren.
Daarnaast heb ik dan ook geen lastige discussies over wel of geen onderdeel van de garantie.

Kortom, een espace van 5000 euro is mogelijk, en zeker geschikt als je 3 kinderen hebt. Goed uitkijken en luisteren voor je de auto Anschaft, maak een lange proefrit, en laat de auto evt nakijken door de anwb oid.
Espace 3.5 V6 '04 Initiale automaat
EX: Espace 2.0T '04 Privilege automaat

bij vlagen ben ik geniaal.... Op het moment is het echter windstil.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jcruit
lid
lid
Laatste bezoek: 02 apr 2017 20:50

Bericht door jcruit »

Ik ben het grotendeels wel met Ronald hierboven eens. Wij (2 kinderen, nog 1 onderweg) kochten vorig jaar een Espace uit 2005 op LPG van een particulier met 200.000 op de teller. Prijs lag ruim onder de 5k (onder de 4 zelfs). Hierdoor bleef er wat geld over voor onderhoud: de ABS pomp bleek kapot en ik heb (deels preventief) rondom de schijven en blokken (zelf) vervangen. Inmiddels staat de teller op 220.000 en ben meer dan tevreden. Eigenlijk vind ik hem voor zijn km's nog strakker rijden dan een Mercedes en Volvo die ik hiervoor had en rond dezelfde km-stand stonden.

Phase 2 (vanaf eind 2006, te herkennen aan de zilverkleurige strip tussen te mistlampen) schijnen beter te zijn, maar de late phase 1 valt mij niet tegen. 2003/2004 schijnt minder te zijn (maar dat zeggen ze dus sowieso van phase 1).

Ik heb bij aanschaf goed gekeken of alle elektra werkt (key-less go, glazen dak, alle ramen, climate control), de airco en natuurlijk motor/koppeling/bak/onderstel. Verder kun je afwegen welke uitvoering je wil: turbo's gaan stuk, automatenbakken zijn duur om te repareren, de phase 1 diesels hebben een slechte reputatie (1.9, 2.2 en 3.0dci) terwijl de 2.2dci van Nissan komt. Ik heb de 2.0 16v (F4R) met handbak op (origineel) LPG.

Succes en houd ons op de hoogte!
2005 Espace 2.0 16V LPG Expression
2002 BMW R1150GS Adventure

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Noreply
lid
lid
Laatste bezoek: 13 jun 2021 10:37

Bericht door Noreply »

@jcruit: De 2.0dci komt van Nissan en is beresterk (spreek uit eigen ervaring)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jcruit
lid
lid
Laatste bezoek: 02 apr 2017 20:50

Bericht door jcruit »

Yep, dat bedoelde ik ook... Als ik het zo lees staat het er niet heel duidelijk idd.
2005 Espace 2.0 16V LPG Expression
2002 BMW R1150GS Adventure

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Max2
Net ingestapt
Net ingestapt
Laatste bezoek: 01 jan 2014 21:26

Bericht door Max2 »

Mijn advies pak een phase II model vanaf 2006-2007 deze zijn veel betrouwbaarder dan degene van de eerste bouwjaren, daar krijg je spijt van.
Rij zelf een 2.0T automaat van bouwjaar 2007, geweldige auto en heel veel plezier van. Het panorama dak is geweldig en wordt veel gebruikt tevens kan bij onze uitvoering het achteruitje los open, super handig met inpakken. Wij hebben 4 kinderen en het is te doen met een korte wielbasis maar zeker met 4 kinderen is een grand espace aan te bevelen.
Maar het blijft natuurlijk gewoon een luxe probleem! :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Ja zelf ben ik ook voorstander om direct een fase 2 te kopen. Maar de 2.0 16v en de 3.5 zouden in alle fases wel goed zijn meen ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bakboord1
Lid
Lid
Laatste bezoek: 17 feb 2021 17:12

Bericht door Bakboord1 »

Ook onderhuids zijn er zaken aangepakt zoals het onderstel heb ik gelezen.
Zelf heb ik een vroege fase twee. Er zijn veel fase 1 auto's te koop met een recenter kenteken. Focus dus niet op bouwmaanden vanaf 2006 maar let op de voorbumper, achterlichten of plaats van de navigatie om fase 1 en 2 te onderscheiden.
Met een fase 2 is de kans op problemen kleiner. Al rijden er ook probleemloze fase 1 auto's rond.

Met drie kinderen zoals ik heb volstaat voor ons de normale espace prima.
We rijden sinds mei een dynamique met 2.0t automaat. Een heerlijke auto waar we nog geen seconde spijt van hebben.

Panoramadak wilde ik persé voor de kids maar de klaptafels aan de stoelen maken meer indruk. Het licht van boven is mooi maar in de praktijk gaat het dak vrijwel nooit open. Boven de 70kmh wordt de druk al snel teveel.

Als aandachtspunt wil ik de wielophanging meegeven. Het is een zware auto dus heeft de ophanging veel te verduren. Gebroken achterveren komen regelmatig voor. Maar let ook op de rest.

Kijk bij aanschaf goed naar de dure onderdelen zoals riemen, banden, etc. Als je na aankoop meteen moet investeren dan kan een hogere aanschafprijs goedkoper uitvallen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut