Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Heeft een van jullie al eens gezien hoe bij een Zoe de TPMS ventielen opnieuw gepaard worden? Alleen via de diagnose-stekker? Alleen via een activatie-tool (is een soort hand-zendertje wat je vlak bij de ventielen houdt om ze een soort van "Hallo!! Hier ben ik hoor!" bericht te laten versturen? Beide?
Hi Jeroen.
Vandaag heb ik mijn winterset met TPMS sensoren gekregen. Eerst zouden er "algemene" programmeerbare sensoren in komen maar toen kwam er via de leverancier het bericht dat deze op het keyless systeem zouden storen. Dus toen is er gekozen voor originele sensoren van Renault. Enfin, banden eronder en naar iemand die ze zou "inlezen". Niet dus, software moet via Renault benaderd worden anders wordt het niet geaccepteerd in de Zoe.
Via CANZE kwam 4x OK op de sensoren maar geen drukwaardes. Op de terugweg (na 30 minuten) kwam ineens de oranje sleutel met "controleer wielsensoren". Toen "inlezen bandenspanning" gedaan en oranje sleutel ging weg. Het lijkt te werken maar nu werkt het weglopen bij de auto niet qua op slot doen. Druk ik op de knoppen van de sleutel dan gaat de Zoe wel op slot maar niet als je wegloopt. Vreemd dus terwijl er origineel Renault TPMS onder zit. Komende woensdag moet mijn Zoe voor zijn eerste jaarbeurt dus dan wordt dit op de lijst gezet. Tot die tijd is het handmatig op slot doen. Of het moet zich zelf herstellen. Ik ga nog kijken of CANZE de druk waardes na een poos wel laat zien.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
@Sordone,
Even off topic: Ik heb soms ook wel eens dat de "keyless entry" niet werkt. Maar door de auto even te starten en te stoppen werkt het meestal weer. Misschien bij jou ook.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Nu is het probleem met de keyless weer opgelost na een ritje. Als ik de Zoe start, komt er nog wel telkens "Inleren bandenspanning" (was typo in vorige bericht) in het dashboard wat dan weer automatisch weggaat na 2 seconden. Verder geen oranje sleutels o.i.d. meer gehad. En de drukwaardes komen nog niet in CANZE. Iets lijkt er toch niet te synchroniseren wat Renault bij mijn beurt maar moet onderzoeken.
Nog even een plaatje van mijn Inter Action Black ICE (w(h)att's in a name ) velgen met Dunlop Winter Response 2. Rijdt goed en stil. Kw verbruik lijkt hetzelfde maar moet ik nog verder testen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Ah, ok, thanks. Met andere woorden, het "pairen" moet nog gebeuren en het 2 seconden bericht lijkt dus een reminder als ik het zo lees. Ik hoor graag of je de garage nog de procedure daarvoor kunt ontfutselen
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
(3 en 4 zijn de op/neer knopjes op de ruitenwisser-pook)
Resetting procedure
With the ignition on:
– repeatedly press button 3 or 4 to select the “LEARNING THE TYRE PRESSURE” function on the display 2;
– press and hold (around 3 seconds) button 3 or 4 to start initialisation. Display of the message “Pressure ref ongoing” indicates that the reset request for the tyre pressure reference value has been taken into account. Reinitialisation is carried out after a few minutes’ driving.
Dit is de procedure die ik gedaan heb om de oranje sleutel weg te krijgen. En daarna nog een paar keer gedaan. Maar tot nu toe helpt het niet om het "permanent" te krijgen. Volgende week zal het wel werken als Renault de Zoe gaat "kietelen".
Update: dit is het beeld wat nu om de 15 km komt. In CANZE komt dan "No info". Na "inleren" komt "Ok" op alle banden.
Nieuwe update R-Link geeft in de ZOE aan dat de CAN coprocessor werd ge-update.
Dochterlief speerde direct na de update met de ZOE weg, dus CanZE heb ik nog niet geprobeerd en het firmware scherm houd je ook tegoed.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Morgen wordt er een nieuwe versie van CanZE gepubliceerd. Het driving scherm zal iets gewijzigd zijn, de torsie balk wordt vanaf dan gestart vanaf ongeveer een derde van de breedte van het scherm, loopt naar rechts voor optrekken, naar links voor afremmen. Onder het afremmen deel komt een dunne balk te staan met de maximale torsie die de motor zou kunnen remmen (regenereren). Het is niet zo precies als het "braking" scherm, maar daar staat tegenover dat je zonder schakelen van schermen een indicatie hebt waar je op kan mikken als je remt. Commentaar (liefst op github) altijd gewaardeerd.
Terwijl ik aan het testen was viel me iets op wat welicht voor de hyperdrivers van belang is: Als je heel snel het rempedaal intrapt, wordt meteen het frictiedeel geactiveerd (hydrauliek blijkt toch sneller dan electriek in deze). Het systeem regelt echter de hydrauliek niet meer terug zolang je dezelfde pedaaldruk aanhoudt. Maximaal regenereren bereik je dus niet alleen door goed te mikken, maar ook door rustig het pedaal in te trappen, zodat de hydauliek zo min mogelijk wordt geactiveerd.
De waarde van de actuele oplaadcapaciteit van de ZOE zelf staat niet meer vermeld in het "Driving" scherm van CanZE. Dat vind ik jammer. Wil je dat dit soort dingen in github wordt gemeld of is dit hier de uitlaatklep van subjectieve meningen?
Edit: als ik je post hierboven nog eens lees zal het antwoord "ja, op github" zijn. Aangezien het meer subjectieve meningen zijn dan storingen of fouten, vraag ik me af wat daar dan de juist plek voor is. Kun je daar een hint voor geven?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Er staat een nieuwe release van CanZE in de steigers, waarschijnlijk gaat ie vandaag live. Ik denk dat de mensen die graag het onderste uit de batterij-kan halen hier blij van zullen worden.
Laat ik het zo zeggen. Sinds ik een paar keer met de verschillende probeersels van het Consumption scherm heb gereden mogen de spreekwoordelijke golfjes-met-petjes erin wat vaker met een brede glimlach mijnerzijds voorgaan. Soms niet natuurlijk
Geweldig! Ben zeer benieuwd. Even een vraagje voor een niet-zo-Android-ervarene: hoe kick je de update af? Ik zie nergens een menu optie daarvoor in m'n tablet, maar de update gaat ook niet automatisch van start.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Als je de app hebt geïnstalleerd vanaf de play store gaat de update wel degelijk automatisch. Er kan wel een paar uur zitten tussen publiceren en automatische update.
Edit: het is nog mogelijk dat je voor de app automatisch update uit hebt staan. Ga naar de play store, kies Mijn apps, open CanZE en druk dan op de linker toets. Bij mij komt er dan één item: een vinkje automatisch updaten (wat bij mij aan staat).
Als iemand een schermprintje zou willen maken van het Charging Graphs scherm (zit in Technical, laatste versie van CanZE) van een wat serieus lange 43kW sessie zou ik dat erg fijn vinden. Zeer veel dank!
Reuhh, mIjn gemoed schiet vol! (vrij naar "De Generaal")
Wat een mooie grafiekjes!
Een plaatje van een 22kW laadsessie bij een paal van Ladenetz en een 43kW sessie bij TNM Heerlen, dan nog de totaal mislukte laadpaalsessie in Eindhoven. Die laatste is een laadpalendans geworden;43, 43, 22, 22, 22, 43 en 43kW
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Vreemd. Ben nu aan het laden bij Fastned De Hucht aan de A1. Een van de stations die momenteel gelimiteerd is tot 22kW ivm middenspanningsaansluitingprobleem.
Het vreemde is dat CANZE nog steeds 41kW available charging power aangeeft en 59 A available charging amps.
De Control Pilot is dus kennelijk niet teruggezet. Zou Fastned/ABB de limitering in de Proximity Pilot hebben gestopt (dus met een weerstandje)...? Raar.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Als er met PP is geknoeid zou de "available charging power" volgens mij ook terug moeten gaan Ik weet dat niet 100% zeker overigens. Ik heb mijn oma lader niet hier, en bovendien is dat niet het meest makkelijke platform om mee te experimenteren.
Is de DC vermogen wel 22 kW? (Beetje domme vraag, maar even voor de zekerheid)
Ow jammer. Moeten we tot een volgende sessie wachten.
Er zijn drie beperkingen voor het laadvermogen: pilot, kabel PP en wat de batterij kan hebben. Logica dicteert dat OF CanZE er lelijk naast zit, of er inderdaad met de PP is gerommeld (ik zou daar erg benieuwd naar zijn, immers, dat zou betekenen dat available power toch een wat andere interpretatie heeft), of FastNed het bij het verkeerde eind heeft.
Zeker geen multimeter bij je?
Als we CanZE, of beter gezegd, wat de auto in dat veld rapporteert dan even voor het gemak uitsluiten, dan moet het wel de PP weerstand zijn Heel raar, omdat dat volgens mij ongeveer de moeilijkste manier is, van de pilot zou je toch verwachten dat die softwarematig (op afstand) instelbaar is en dat is ook DE methode voor load balancing.
Voor de liefhebber: het gaat als je in de laadplug aan de kabel kijkt om de waarde van de weerstand tussen de pen in het midden en die linksboven. 220 = 32A (22kW), 100 = 63A (43 kW)
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut