Onderhoudsinterval
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 19 jul 2011 15:21
Onderhoudsinterval
Goedenavond,
Ik ben naar tevredenheid in het bezit van een Renault Grand Scénic 1.6 16v van september 2004. Ik heb deze auto gekocht in 2008 bij een Renault dealer waarbij mij werd gemeld dat de auto afgeleverd zou worden met een onderhoudsbeurt waardoor ik pas in 2010 een volgende onderhoudsbeurt uit moest laten voeren(de APK en distributieriem vervanging vonden wel plaats in 2009). Dat is precies zo gegaan en ik heb vanmiddag de Grand Scénic een wasbeurt gegeven en wat schetste mijn verbazing: er zat een sticker aan het dashboard bij de binnenkant van de deur van mijn Renault dealer waarop stond dat er nu in 2011 weer een onderhoudsbeurt plaats moet vinden. Dat is 1 jaar na de vorige onderhoudsbeurt terwijl ik als ik het onderhoudsboekje raadpleeg ik een interval van om de 2 jaar of 30.000 kilometer zie staan.
Mijn vraag is dan ook:
-Heeft er tussentijds een verandering van onderhoudsintervallen plaats gevonden?
Zoja:
-Geldt die ook voor mijn Grand Scénic van sep. 2004.
Trouwens:
-Ik hoop volgend jaar een Scénic III aan te schaffen, ik heb nog geen idee wat die auto op dat moment zal kosten, kunnen jullie een indicatie geven? En zijn hier Scénic III rijders die een de Tce versie hebben? Bevalt die motor?
Ik ben naar tevredenheid in het bezit van een Renault Grand Scénic 1.6 16v van september 2004. Ik heb deze auto gekocht in 2008 bij een Renault dealer waarbij mij werd gemeld dat de auto afgeleverd zou worden met een onderhoudsbeurt waardoor ik pas in 2010 een volgende onderhoudsbeurt uit moest laten voeren(de APK en distributieriem vervanging vonden wel plaats in 2009). Dat is precies zo gegaan en ik heb vanmiddag de Grand Scénic een wasbeurt gegeven en wat schetste mijn verbazing: er zat een sticker aan het dashboard bij de binnenkant van de deur van mijn Renault dealer waarop stond dat er nu in 2011 weer een onderhoudsbeurt plaats moet vinden. Dat is 1 jaar na de vorige onderhoudsbeurt terwijl ik als ik het onderhoudsboekje raadpleeg ik een interval van om de 2 jaar of 30.000 kilometer zie staan.
Mijn vraag is dan ook:
-Heeft er tussentijds een verandering van onderhoudsintervallen plaats gevonden?
Zoja:
-Geldt die ook voor mijn Grand Scénic van sep. 2004.
Trouwens:
-Ik hoop volgend jaar een Scénic III aan te schaffen, ik heb nog geen idee wat die auto op dat moment zal kosten, kunnen jullie een indicatie geven? En zijn hier Scénic III rijders die een de Tce versie hebben? Bevalt die motor?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 08 mei 2025 08:31
- Actief als: particulier
Re: Onderhoudsinterval
Je kan de vraag over de onderhoudsbeurt / interval beter aan je dealer stellen. Die kan precies opzoeken hoe of wat.
.......
De tce motor is prima, stukken beter dan de benzinemotoren in de scenicII. Ook hier kan de dealer jou prima voorzien van wat informatie.
....

De tce motor is prima, stukken beter dan de benzinemotoren in de scenicII. Ook hier kan de dealer jou prima voorzien van wat informatie.

Hide post links |
-
Kijk hier kan ik wat meemechanic schreef:Je kan de vraag over de onderhoudsbeurt / interval beter aan je dealer stellen. Die kan precies opzoeken hoe of wat.
.......
....

Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 08 mei 2025 08:31
- Actief als: particulier
Er zijn namelijk heel wat intervallen mogelijk bij Renault, dealer kijkt in de computer adhv kenteken wat voor jou auto nodig is.
Gezien er nog bijna geen 2e hands scenic 3 zijn, lijkt het dat de dealer hier meer van kan zeggen idd. De tce motoren hebben tot nu toe bij ons in de werkplaats geen grote problemen gegeven
Zijn soepele, krachtige motoren.
Gezien er nog bijna geen 2e hands scenic 3 zijn, lijkt het dat de dealer hier meer van kan zeggen idd. De tce motoren hebben tot nu toe bij ons in de werkplaats geen grote problemen gegeven

Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut