Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Toen ik gister thuiskwam branden zachtjes mijn parkeerlichtten, toen ik polshoogte nam bleek de accu dolleeg.
De accu aan de lader gezet (zonder de accuklemmen) en hij startte weer.
Omdat mijn vrouw de auto regelmatig in de nacht gebruikt, heb ik er...
Ben Wieger Bosma en ik heb een renault sccenic 2.0 16v privilege uit 2005. Ben niet handig met auto's en snap er niet heel veel van. Had even een vraagje over de standaard steek van de velgen en de et waardes.
Ik heb een 7zits Grand Scenic 2.0 op LPG. met 16 205 banden.
Normaal rij ik op 2,5 bar rondom omdat ik de geadviseerde spanning van Renault (2,3) te laag vind.
Binnenkort gaan we op vakantie (alleen snelweg) met 4 personen en een koffer vol...
Als ik nieuwe velgen en winterbanden wil aanschaffen/huren, welke bandenmaat kan ik dan het beste nemen voor mijn Grand-Scenic van 2005 ? Voor normale banden zitten er nu 205/55/17 onder op LM-velgen.
Ik heb genoemde auto gekocht. Ik kan hem pas over twee weken ophalen. Nu zitten er op LM velgen 205-55-17 banden onder. Ik kan niet naar de reserveband kijken dus, suggesties voor maat winterbanden die ik moet gaan besprken/huren ? :roll:...
Ik heb een GS met 205/55 R17 banden/velg maat. Nu heeft mijn schoonvader zojuist zijn Volvo V70 verkocht maar de wielen met winterbanden gehouden. Dit zijn 195/65 R15 banden/velgen.
Natuurlijk past de velg niet. Dit is een 5 steeks en ik heb er 4....
Vanacht gaat het 15 graden vriezen...brrr das koud. Er wordt actief naar zwervers gezocht en de ANWB raad automobilisten aan om de auto niet op de handrem te laten staan.
Nu heeft de Scenic een automatische parkeerrem. Dat fenomeen...
Hallo, kan iemand mij met het volgende helpen.
Ik heb een scenic2 uit 2004 welke ik nu 2 jaar in bezit heb.
Vanaf het begin was ik niet tevreden , ik vond en vind nog steeds dat de auto hakkelig schakelt. Ben in het begin terug geweest met de...
Over mijn in mei dit jaar gekochte Renault Scenic 2.0 aut. 2004 ben ik tevreden, behalve de roffelende voortrein.
Vooral vanaf 100 KM begint do motor\voortrein te roffelen en dat wordt erger bij hogere snelheid. Waar kan dit aan liggen? De...
zou iemand mij kunnen vertellen of je andere bouten nodig hebt bij montage van 16 LM velgen of kan ik gewoon de huidige bouten gebruiken van mijn 15 stalen velgen.
Heeft iemand een idee waar ik het sleuteltje van de afdekkapjes van de LM...
Weet iemand wat het volgende kan zijn? Ik heb een Renault Scenic 2 uit 2004. Tot voor enkele weken geen enkel
probleem gehad met deze auto(geluk!!) Echter nu heb ik telkens als ik de auto start en aan het stuur draai, er een
rammelend / tikkend...
Weet iemand wat het volgende kan zijn? Ik heb een Renault Scenic 2 uit 2004. Tot voor enkele weken geen enkel
probleem gehad met deze auto(geluk!!) Echter nu heb ik telkens als ik de auto start en aan het stuur draai, er een
rammelend / tikkend...
Ik heb nu ongeveer ruim een maand een renault scenic uit 2007. Hij rijdt fantastisch en ik ben zeer blij met deze aanschaf. het enige is het volgende. Als ik uit een parkeerplaats rij en het stuur dus volledig om moet gooien in een...
hoi,
ik rij een grand scenic uit 2004.
enige tijd geleden hoorde ik tijdens het remmen ineens een vreemd geluid.
leek beetje ijzerig ....
en jahoor, mijn vermoeden werd waar.
remblokken waren op dus de remmen vol krassen gemaakt.
dit grapje koste me...
jaja, ik rij nog steeds (gelukkig) een grand scenic uit 2004. dci.
ondanks dat ik nog geen sneeuw heb gezien dit jaar, ben ik wel nieuwsgierig of mijn auto ook traction controll heeft.
in mijn vorige scinic kon ik dit in en uitschakelen.
zat...
Ik zit met een lastig probleem: ikk hoor een kortstondige fluittoon met mijn Scenic II na ca. een half uur rijden en met name wanneer ik over een verkeersdrempel rijd. Het lijkt van rechtsonderen af te komen.
De Renault dealer heeft dit fluitje ook...
Ik heb een ( heel ) dringende vraag aangaande een Renault Scenic !
Wij wonen in Oostenrijk, zijn net met de auto weggereden en 2 km verder kregen we opeens de melding : Remsysteem defect !
We hebben de auto dus nu aan de kant van de weg laten staan...
mijn linker voorband moet ik elke 2-3 weken ongeveer 0.5-0.6 bar bij pompen.
vandaag bij de banden man geweest.
deze vertelde mij dat de druksensor tegen de velg drukt.
hier mist een ringetje oid.
daardoor loopt de band heel langzaam leeg.
dus,...
ik heb een vraag het creeren van tractie met de automatisch handrem van de Scenic.
Laatst reed ik met mijn combinatie (een caravan: 1200 kg) in een file bij Lyon en werd geconfronteerd met een hellingproef. Tijdens het loslaten van de koppel begon...
Na de auto gekocht te hebben met km stand 29000 heb ik nu reeds 39000 km gereden ! Ik constateer dat mijn linkerachterband Michelin 205/60/16 SCHEEF afslijt (in ieder geval MEER slijt dan de andere banden! Is dit een bekend verschijnsel bij de...
Kunnen bij het vernieuwen van de banden van een Scenic de bandensensoren gewoon blijven zitten ? Moeten ze dan gereset worden of niet en kan dit alleen gebeuren bij de Renault-dealer of kunnen andere bedrijven dit ook ?
(dit nav diverse berichten op...
Ik zou graag op dit forum iets willen vragen aan alle forumleden en/of lezers. Regelmatig lees ik op de site van www.problemcar.nl dat er iets mis kon zijn met de achteras van de Scenic. Dit ivm. het snel en schuin afslijten van de achterbanden....
Hallo, ik ben sinds een week de trotse bezitter van een Scenic 2.0 16V Dynamique Luxe, is het gebruikelijk bij het naderen van een bocht dat je gewoon in z`n 4 de bocht kan nemen ? Alles gaat zo soepel........, ik dacht dat je voor de bocht in z`n...
Sinds februari 2006 deze auto in bezit. Na een paar maanden leek het alsof de automaat kuren kreeg. Wat was het geval 1-2 schakelde normaal. 2-3 schakelde alsof het gebeurde met slippende koppeling. 3-4 was weer normaal. Naar de garage geweest en...
Langs de bestuurderskant maakt mijn achterwiel soms een hels lawaai. Het minderd als ik naar een andere kant stuur. Ook staat mijn velg en schijfrem gloeiend heet (geur). Zou het kunnen dat mijn lager stuk is?
Kan ik dit zelf herstellen?
Onze senic (nieuw model is ca ander half jaar oud sind enige maanden trekt hij naar rechts
eerst laten uitlijnen hielp niet, daarna onder garantie nieuwe voorveren geplaatst, nog niet verholpen, toen hebben ze een vierwieluitlijning laten doen nog...
Ik heb sinds 4 maanden een nieuwe scenic 1.6 16v en heb altijd het gevoel dat ik moet schakelen als de auto 120km/h rijd. de motor maakt dan 4000 toeren, en het geluid van de motor is goed hoorbaar.
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum