overwogen keus?
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 03 jun 2013 22:28
- Actief als: particulier
overwogen keus?
Hallo ben hier brandnieuw, naam is Cor, ik overweeg mijn Kangoo 1.4 van okt. 2001 in te ruilen voor een jongere benzine,Kangoo, maak bijna 20.000 km's per jaar. Zijn er grote kostenverschillen tussen 1.2- 8 of 16 kleps, 1.4 , 1.6- 8 of 16 kleps. Heb ik het goed gelezen dat de onderhoudsintervallen gunstiger zijn bij modellen ná 2004 Wie wil of kan me op weg helpen? Cor.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 mei 2025 14:15
Re: overwogen keus?
Ik zou zeggen laat de oude 1.4 en 1.6 8kleppers staan, die zijn ook niet meer geleverd in die jongere modellen meen ik.
Techniek is wel beproefd maar ook verouderd. De 1.2 16v wil last hebben van cilinderkop problemen, klachten zijn meestal koude start onregelmatig draaien vd motor en afslaan, inhouden tijdens rijden.
De 1.2 8v is een degelijke motor, ook deze techniek is wat ouder maar kwa onderhoud erg voordelig. Levert ook relatief weinig vermogen.
Als je zoals je zegt best wat km's maakt zou ik de 1.4 of de 1.6 16v motor aanraden. Onderhoud ( distributie ) is duurder dan bij de 8kleppers maar motor levert ook stuk meer vermogen wat toch lekkerder rijdt i.m.o. Let er dus op dat deze vervangen is, dat scheelt je een hoop geld. Interval is 5jaar of 120.000km.
Brandstof verbruik schijnt aan de hogere kant te zijn bij de 1.4 / 1.6 16v en op de snelweg is het een toerenmaker. Dit is niet specifiek kangoo maar alle recente renault benzine modellen met de 5bak.
Onderhoud is niet zo van toepassing, elk jaar olie+filter en pollenfilter vervangen is gewoon nodig. Bobines bij de 1.4/1.6 16v motoren willen wel eens sneuvelen.
Techniek is wel beproefd maar ook verouderd. De 1.2 16v wil last hebben van cilinderkop problemen, klachten zijn meestal koude start onregelmatig draaien vd motor en afslaan, inhouden tijdens rijden.
De 1.2 8v is een degelijke motor, ook deze techniek is wat ouder maar kwa onderhoud erg voordelig. Levert ook relatief weinig vermogen.
Als je zoals je zegt best wat km's maakt zou ik de 1.4 of de 1.6 16v motor aanraden. Onderhoud ( distributie ) is duurder dan bij de 8kleppers maar motor levert ook stuk meer vermogen wat toch lekkerder rijdt i.m.o. Let er dus op dat deze vervangen is, dat scheelt je een hoop geld. Interval is 5jaar of 120.000km.
Brandstof verbruik schijnt aan de hogere kant te zijn bij de 1.4 / 1.6 16v en op de snelweg is het een toerenmaker. Dit is niet specifiek kangoo maar alle recente renault benzine modellen met de 5bak.
Onderhoud is niet zo van toepassing, elk jaar olie+filter en pollenfilter vervangen is gewoon nodig. Bobines bij de 1.4/1.6 16v motoren willen wel eens sneuvelen.
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 03 jun 2013 22:28
Re: overwogen keus?
hallo mechanic, als 1e nog de beste wensen voor 2011!. Als 2e, bedankt voor je zeer nuttige reactie daar kan ik zeker mee uit de voeten! ik hou je op de hoogte. bedankt! Cor(neel)
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut