Panoramadak gaat niet open

Plaats reactie

Topic author
Teunissen
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 29 apr 2012 14:50
Actief als: particulier

Panoramadak gaat niet open

Bericht door Teunissen »

Hallo,

Sinds kort ben ik eigenaar van een grand espace uit 2008 met een panoramadak. Tijdens de proefrit kon ik het dak met de knop gemakkelijk open en dicht krijgen. Sinds de aflevering heb ik er echter problemen mee. Als ik de knop bedien dan gebeurt er helemaal niets. Uiteraard kan de dealer het probleem verhelpen, moet ik echter nog 1 week wachten. Maar wellicht kan is het wel een heel simpel probleem. Een zekering kapot? Maar welke dan? Tot nu toe 2 aparte zekeringkastjes gevonden maar welke zekering is van het schuifdak. Iemand enig idee? Of zoek ik in de verkeerde richting.
Het is een hele fijne reiswagen maar de documentatie heeft voldoende ruimte voor verbetering.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06

Re: Panoramadak gaat niet open

Bericht door Renier »

In het instructieboekje staat als het goed is een lijst met alle zekeringen en hun symbooltjes
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fgrooten
lid
lid
Posts in topic: 4
Laatste bezoek: 24 jun 2017 01:20
Contacteer:

Bericht door fgrooten »

Eventueel zou je ook eens een reset kunnen proberen, gewoon de knop een aantal seconden ingedrukt houden.... (moet de zekering wel goed zijn natuurlijk)
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Teunissen
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn

Bericht door Teunissen »

Uiteraard heb ik het instructieboekje er eerst op nageslagen. Toegegeven er staat een lijstje met symbolen bij, maar geen vermelding voor het schuif / open of panoramadak. Vreemd genoeg is het rijtje met symbolen afwijkend met de symbolen die aan de binnenkant van het klepje (linksvoor bij de bestuurder) in het interieur zit. Daarnaast is mij opgevallen dat naast de accu ook een zekeringkastje zit. Daar zitten voornamelijk grotere zekeringen in (zoals 60A).

Resetten heb ik trouwens ook getracht, maar na de knop toch zeker 30 seconden ingedrukt te hebben: geen sjoegen van het dak...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33

Bericht door DHL »

Je hebt misschien test gereden in een wagen die er sterk op trekt en rij je nu met ene met een vast panoramisch dak :shhh:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fgrooten
lid
lid
Contacteer:

Bericht door fgrooten »

Hahahaha! Ja, en ze hadden nog een knop over en dachten "Laten we die in die Espace bouwen met dat vaste dak, kijken hoe lang het duurt voordat de bestuurder het door heeft....."

Naah, zonder gekheid. Kan me voorstellen dat je van alle features van je "nieuwe" Espace wilt genieten en dan is een week wachten best lang. Zeker nu het zonnetje begint te schijnen (heb al een paar dagen met open dak gereden dus het kan!)

Ik weet me nog een keer te herinneren dat ik ook een defecte zekering had (sluiting gemaakt in de radio) en deze niet kon vinden. Heb toen, één voor één, alle zekeringen vervangen en op die manier de kapotte gevonden. Er was niet aan te zien dattie doorgefikt was, beetje vreemd maar alles deed het toen wel weer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Teunissen
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn

Bericht door Teunissen »

Met dank aan fgrooten!

Toch alle zekeringen stuk voor stuk langs en inmiddels gaat het dak open. Super!
Blijf mij verbazen dat een auto met zoveel ruimte de zekeringen op zo'n moeilijk toegankelijke plek heeft geplaatst.

Rest van het weekend maar eens gaan touren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fgrooten
lid
lid
Contacteer:

Bericht door fgrooten »

Blij dat ik kon helpen.

Wist je trouwens dat als je de knop "auto-op-slot" op de afstandbediening vast houdt (3 sec) de ramen en ook het panoramadak automatisch in één keer dicht gaan? (tipje)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33

Bericht door DHL »

Was maar een grapje hoor... Ben blij dat het opgelost is want dat zijn zo van die zaken die soms moeilijk te vinden zijn. In jouw geval was de oplossing vrij simpel.
Moeilijke bereikbaarheid van onderdelen is een typisch Frans fenomeen denk ik....Techniekers die aan alle merken werken zijn er iig niet altijd even gek van... Onlangs waren 2 rijlichten gesprongen... Heb ze thuis vervangen met bloedende handen tot gevolg. Totaal geen ruimte en overal scherpe onderdelen... Maar wel edelijk wat geld uitgespaard weeral... En daar doen we het voor he.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

edwinleenes
Net ingestapt
Net ingestapt
Laatste bezoek: 20 mar 2011 10:45

Bericht door edwinleenes »

Hallo,

IK heb hetzelfde probleem; panoramadak Espace aat niet meer open. Ik ga het proberen met een reset (accu) maart wil ook de zekering controleren: wie weet welke zekering dat is???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GerritA
repeating visitor
repeating visitor
Laatste bezoek: 23 okt 2011 16:16

Bericht door GerritA »

fgrooten schreef:Hahahaha! Ja, en ze hadden nog een knop over en dachten "Laten we die in die Espace bouwen met dat vaste dak, kijken hoe lang het duurt voordat de bestuurder het door heeft....."

Naah, zonder gekheid. Kan me voorstellen dat je van alle features van je "nieuwe" Espace wilt genieten en dan is een week wachten best lang. Zeker nu het zonnetje begint te schijnen (heb al een paar dagen met open dak gereden dus het kan!)

Ik weet me nog een keer te herinneren dat ik ook een defecte zekering had (sluiting gemaakt in de radio) en deze niet kon vinden. Heb toen, één voor één, alle zekeringen vervangen en op die manier de kapotte gevonden. Er was niet aan te zien dattie doorgefikt was, beetje vreemd maar alles deed het toen wel weer.
Weet je toevallig nog welke zekering je toen hebt vervangen?

Ik heb zelfde probleem met mijn radio. Tijdens aansluiten van mijn ipod (wat niet gelukt is) per ongeluk sluiting gemaakt en radio heeft geen stroom nu (heb gemeten). Zekeringen links boven in dashboard vervangen maar nog steeds geen stroom op mijn radio. Heb geen idee waar ik nu moet zoeken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fgrooten
lid
lid
Contacteer:

Bericht door fgrooten »

Welke zekering het precies was weet ik niet meer, maar het zat wel in het zekeringenkastje boven het stuur.

In het boekje staat welke je moet hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GerritA
repeating visitor
repeating visitor
Laatste bezoek: 23 okt 2011 16:16

Bericht door GerritA »

Ik heb alle verzekeringen vervangen maar helaas geen stroom op radio. Als ik een draadje trek vanaf de sigarettenaansteker dan doet de radio het wel dus licht echt aan voeding van radio. Iemand enig idee of er nog ergens anders een zekering zit die ik moet vervangen?
Ik heb ook onder de motorkap de kleine zekeringen vervangen maar dat was het niet. Ook de zekeringen rechtsboven in dashboard waren allemaal goed.
Laatst gewijzigd door Pleiades op 18 jun 2011 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet onnodig quoten aub.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GenverbranderDe
Net ingestapt
Net ingestapt
Laatste bezoek: 28 jun 2012 21:46

Bericht door GenverbranderDe »

Wij hebben sinds vorige week een Espace uit 2004. Het schuifdak en het gordijn er onder doen niets. Is er inmiddels al iemand die weet welke zekering er voor het dak is? In het boek staat niets over een zekering voor het dak. Wel heb ik alle zekeringen aan de rechterkant doorgemeten. ( die staan niet op het dekseltje afgebeeld ) die zijn allemaal goed. Mijn gehoor is erg slecht maar mijn zoon hoort een tik als de knop van het gordijn naar sluiten wort gedraaid. Wie o wie kan ons helpen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut