Pieptoon R-Link
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 15 mar 2025 10:55
- Actief als: particulier
Pieptoon R-Link
Dag Leden,
Ik ben in het bezit van een prachtige Talisman Grandtour S-Edition 1.33Tce (bwj eind 2019, inschrijving 2020)
Nu zit ik met een vervelend probleem. In bijlage kunnen jullie een pieptoon/geritsel horen vanuit het R-Link systeem.
In de garage horen ze dit niet, ik jammer genoeg wel.
Ik heb de 20A zekering van de multimedia reeds uitgetrokken en dan verdwijnt dit geluid. Dit geluid drijft me helemaal gek. Een nieuw display kost ~1500 euro.
Ik heb dit geluid ook al kunnen uitsluiten: Het zijn niet de speakers, ook niet de verwarming/airco, Bluetooth,... Het komt echt van de printplaat van het scherm precies.
Ik bezit over de laatste versie mogelijk voor R-Link 2
Het systeem werkt voor de rest gewoon prima. Heeft iemand dit ook al voor gehad? Of heeft iemand een andere oplossing? Ik hoor het graag!
Ik sta open voor alles. Zolang mijn standaard functies blijven werken maakt het scherm me niet veel uit aangezien ik enkel Apple Carplay gebruik.
Ik ben in het bezit van een prachtige Talisman Grandtour S-Edition 1.33Tce (bwj eind 2019, inschrijving 2020)
Nu zit ik met een vervelend probleem. In bijlage kunnen jullie een pieptoon/geritsel horen vanuit het R-Link systeem.
In de garage horen ze dit niet, ik jammer genoeg wel.
Ik heb de 20A zekering van de multimedia reeds uitgetrokken en dan verdwijnt dit geluid. Dit geluid drijft me helemaal gek. Een nieuw display kost ~1500 euro.
Ik heb dit geluid ook al kunnen uitsluiten: Het zijn niet de speakers, ook niet de verwarming/airco, Bluetooth,... Het komt echt van de printplaat van het scherm precies.
Ik bezit over de laatste versie mogelijk voor R-Link 2
Het systeem werkt voor de rest gewoon prima. Heeft iemand dit ook al voor gehad? Of heeft iemand een andere oplossing? Ik hoor het graag!
Ik sta open voor alles. Zolang mijn standaard functies blijven werken maakt het scherm me niet veel uit aangezien ik enkel Apple Carplay gebruik.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 26 apr 2025 20:05
Re: Pieptoon R-Link
Ik weet nu wat het voordeel van ouder worden is, je gehoor wordt wat minder en dan hoor je geen hinderlijke piepjes/geritsel niet meer.
Wel nog de piepjes/fluittoontjes in m'n oor van de tinnitus
@SnEaKY Ik hoor dus helemaal niets maar ja daar heb jij niets aan. Waarschijnlijk staan er bij de dealer ook al wat oudere monteurs
Wel nog de piepjes/fluittoontjes in m'n oor van de tinnitus

@SnEaKY Ik hoor dus helemaal niets maar ja daar heb jij niets aan. Waarschijnlijk staan er bij de dealer ook al wat oudere monteurs
Renault Captur Techno E-Tech hybrid 145 (4-2024)
Packs: Full screen, Advanced driving assist, City Premium en draadloze oplader
Kleur: Noir Etoile
Dashcam Viofo A119 V3
Easylink versie 283C35538R (april 2025 geïnstalleerd)
Dashcam Viofo A119 V3
Hide post links |
-
Ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen
Mijn vader, moeder en de monteurs in 2 verschillende renault garage`s horen het ook niet, dus het zal jammer genoeg iets leeftijdsgebonden zijn
Mijn vrouw hoort het wel maar niet storend. Nu moet ik zeggen, haar auto heeft veel meer rammeltjes en kraakjes maar dit maakt haar niets uit (Renault Megane Grandtour 2016)
Alvast bedankt voor uw reactie!

Mijn vader, moeder en de monteurs in 2 verschillende renault garage`s horen het ook niet, dus het zal jammer genoeg iets leeftijdsgebonden zijn

Mijn vrouw hoort het wel maar niet storend. Nu moet ik zeggen, haar auto heeft veel meer rammeltjes en kraakjes maar dit maakt haar niets uit (Renault Megane Grandtour 2016)
Alvast bedankt voor uw reactie!
Laatst gewijzigd door Pepone op 14 mar 2025 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 14 mar 2025 18:07
Had ik ook bij de pelletkachel, 2 monteurs langs geweest hoorden niets echter enkele weken later moederbord defect.
Tja toen moesten ze wel kleur bekennen. Ik heb gehoorapparaten.......... In jou filmpjes hoor ik ook geen geritsel maar neem aan dat ze er wel zijn.
Tja toen moesten ze wel kleur bekennen. Ik heb gehoorapparaten.......... In jou filmpjes hoor ik ook geen geritsel maar neem aan dat ze er wel zijn.
Fiat 850sport -Ford Capri - Mazda 818 -opel kadett - opel kadett 2 - Peugeot 307 -Ford Focus - Nissan Qashqai 1 - Nissan Qashqai 2 - Renault Kadjar
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 26 apr 2025 20:05
Ik weet niet hoe oud @SnEaKy is maar de jeugdige oren zijn in staat om hoge tonen te horen die “ouderen” niet horen. Zo zijn ook de speakers opgehangen om jongeren weg te jagen die zij alleen kunnen horen. Maar andersom hadden jongeren beltonen op hun telefoon die de leraar niet kon horen 
Renault Captur Techno E-Tech hybrid 145 (4-2024)
Dashcam Viofo A119 V3
Dashcam Viofo A119 V3
Hide post links |
-
Dichter bij de 30 jaar dan ik zou willenPedroN schreef: ↑14 mar 2025 18:53 Ik weet niet hoe oud @SnEaKy is maar de jeugdige oren zijn in staat om hoge tonen te horen die “ouderen” niet horen. Zo zijn ook de speakers opgehangen om jongeren weg te jagen die zij alleen kunnen horen. Maar andersom hadden jongeren beltonen op hun telefoon die de leraar niet kon horen![]()

Een paar jaar terug heb ik nog een Talisman gehad, deze had geen pieptoon.
Achja, zal de gok wel riskeren en een nieuw scherm erin laten plaatsen.
Die beltonen kan ik me nog herinneren op m`n telefoon wat jaren terug

Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in