Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Nadat ik afgelopen dinsdag met een grote smile mijn "nieuwe" phase 2 vanuit Groningen naar het Brabantse gestuurd had en de dagen erna met een nog grotere smile rondgereden heb is na 400 km plezier het eerste probleem al gearriveerd.
Gisteren bij de Mc donalds in Geldrop gestrand na een "heerlijke" maaltijd.
Na 20 minuten stilstand waarbij alle stroomverbruikers uit stonden de auto trachten te starten. De startmotor gaf alleen een droge klik maar verder niks. Startkabels hielpen niet, accu lijkt goed, alles werkt radio,navi etc.
Auto daarna naar een garage bedrijf gesleept waar hij morgen nagekeken gaat worden.
Toeval wil dat ik in 2010 met mijn vorige 3.5V6 in Italië gestrand ben met een kapotte startmotor. Zou dit nu weer het geval zijn? Eerlijk gezegd hoop ik dat de startmotor kapot is en dat het geen vreemd elektrisch probleem is
Ik heb met de mijne van 2007 nog geen vreemde elektrische problemen gehad. Laten we hopen dat het meevalt, heb je nog garantie?
succes, benieuwd wat het is.
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Heb de auto particulier gekocht. Als het de startmotor is dan kan de verkopende partij er niets aan doen. Als het een al ouder gebrek is ga ik een keer contact leggen met de beste man. Weet dat ik onderzoeks plicht heb en heb de auto goed bekeken en bevraagd. Verkoper vertelde dat de auto goed was. Laten we hopen dat het gewoon pech is en dat ik geen goede " klik" heb met de startmotoren van een V6
Je had eens moeten proberen om met een hamer of zo te kloppen op de starter. Als hij dan start is het zeker al de starter... Hopelijk startte de vorige eigenaar hem ook zo niet.
Kon de startmotor zo een twee drie niet vinden. Is nogal erg druk onder de kap. Vanaf de onderzijde kun je erbij maar die zat mooi dicht met bodemplaten.
Sinds ik de auto heb is ie al een keer of 30 gestart zonder problemen. Denk dat de vorige eigenaar het niet wist en ik gewoon pech heb....
Vandaag te horen gekregen dat de startmotor idd kapot is. 250 euro ex inbouw. Kosten vallen mee maar is wel een deuk in mn vertrouwen in de auto ;-(
Startmotor kan natuurlijk altijd, hoeveel km heeft ie er inmiddels op zitten?
Verder kan ik je gerust stellen het rijdt verder super en ik heb er relatief weinig problemen mee, laten we er van uit gaan dat dit bij jou niet anders zal zijn.
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Auto heeft nu om en nabij de 2 ton gereden. Bij mijn vorige 3.5 ging de startmotor bij 195.000 km kapot. Toeval of karma
Omdat alle auto's die ik na de vorige espace gehad heb niet zoveel comfort en rijplezier gaven(lexus is, volvo xc70) ben ik terug gegaan naar een Espace. In deze een phase2 omdat die betrouwbaarder zouden zijn en omdat ik de facelift heel geslaagd vind.
Vooralsnog ga ik ervan uit dat het gewoon domme pech is en dat ik nog veel fijne en onbekommerde km's met m'n nieuwe "racebaksteen" ga maken.
Vandaag de auto weer opgehaald. Auto heeft een nieuwe startmotor, apk, airco beurt en een grote beurt gehad.
Voorste 3 bougies zijn vervangen. De achterste gaan volgende week, monteur had zich verkeken op de hoeveelheid werk
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Inlaatspruitstuk eraf,motorsteun eraf,zodat motor iets kan zakken. Ong 2-3 uur werk.
Check de multiriemen ook goed,drogen vaak uit. Moet ook elke 120.000 vervangen worden.
Auto is dealer onderhouden maar de bougies zagen eruit alsof ze nog nooit vervangen waren.....volgens mij zitten er nu bosch bougies in. Nieuwe inlaat pakkingen zijn besteld zodat ze vrijdag de achterste bougies kunnen vervangen.
En ik geloof niet dat ik 120.000 km met deze auto ga rijden
10.000 km per jaar is de max en laat mij iemand zijn die nooit langer dan 2 jaar met een auto rijdt.......maar misschien is deze een uitzondering. Moet ie wel heel blijven natuurlijk
Afgelopen week een heerlijke vakantie gehad in Italie. De Espace heeft in die 3000 km mijn vertrouwen weer terug gewonnen.
Wat een heerlijke reismachine is het toch.
Heenweg cruisecontrol op 125 en terug meestal op 140. Gemiddeld verbruik was 10,3 op 100km. Niet slecht voor een 3.5.
Wat me wel opgevallen is dat de auto op cruisecontrol niet altijd doorschakelt naar de hoogste versnelling. Wel op de snelweg bij 120 maar bij 75/80 blijft ie in 4. Handmatig schakelen naar 5 doet het verbruik zichtbaar dalen.
Fijn dat ie weer bevalt en jullie een fijne vakantie hebben gehad, ben zelf ook nog steeds tevreden.
Dat schakelen was bekend, spacious heeft dit al eens vermeld en als je het weet schakel je handmatig naar 5.
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
bij de espace 3.0dci aut gebeurt hetzelfde, blijft in 5 zitten tot 78km/h. Pas bij 78 of hoger gaat ie pas in 6e versnelling. Ook ik zet em bij cruisen rond de 80 handmatig door naar 6.
Gr,
David
Tesla Model S P100D + Renault Zoe R135 Edition One
Dat schakelgedrag is zo geprogrammeerd, ik heb hetzelfde bij mijn Avantime 3.0 V6 met Aisin Warner bak.
Even een tikje tegen de pook en je zit in de lock-up. Soms lukt het ook om heel even iets gas terug te nemen.
mvg WillemS
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Geachte lezer,
Ik heb een raar dingentje met mijn renault traffic 2016 dci 120 pk versie.
Als ik de snelweg op ga (of ergens waar het niet mag) en ik trek hem goed door dan krijg ik een hik/stotter tijdens het optrekken in zijn 3e versnelling op dat...