Plotseling beslaan van ruiten
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 30 aug 2020 15:09
- Actief als: particulier
Plotseling beslaan van ruiten
Vreemd, tijdens een lange rit tot 2 keer toe plotseling alle ramen beslag.
Airco stond aan. Enige wat hielp was alleen vooruit maximaal beluchten en airco uitzetten.
Iemand enig idee?
Airco stond aan. Enige wat hielp was alleen vooruit maximaal beluchten en airco uitzetten.
Iemand enig idee?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 05 mei 2025 22:59
Re: Plotseling beslaan van ruiten
Lijkt erop dat de airco toch even niet meer werkt op dat moment.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Dank voor je reactie Mechanic. Dus een extra check van de airco kan dus geen kwaad blijkbaar.
Stap naar garage dan maar maken.
Stap naar garage dan maar maken.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Wat is een lange rit?
Indien de buitentemp onder pak en beet 4gr is werkt de airco niet meer. Staat deze uren aan kan de boel te koud worden,werkt het ook even niet meer.
Indien de buitentemp onder pak en beet 4gr is werkt de airco niet meer. Staat deze uren aan kan de boel te koud worden,werkt het ook even niet meer.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Inderdaad, bij heel vochtig weer kan de airco bevriezen en er komt dan geen lucht meer doorheen.
Er komt dan heel veel "rijp" op net zoals in het vriesvak van je koelkast als die een tijdje open heeft gestaan.
Vaak helpt het om de airco uit te zetten, na een paar minuten, afhankelijk van de buitentemperatuur kan het weg zijn.
De airco dient gereinigd te worden om het in de toekomst te voorkomen/verminderen.
mvg WillemS
Er komt dan heel veel "rijp" op net zoals in het vriesvak van je koelkast als die een tijdje open heeft gestaan.
Vaak helpt het om de airco uit te zetten, na een paar minuten, afhankelijk van de buitentemperatuur kan het weg zijn.
De airco dient gereinigd te worden om het in de toekomst te voorkomen/verminderen.
mvg WillemS
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Was een rit afgelopen donderdag (29/1-2015) van ca 550 km naar Oosten van Duitsland. Tot 2 maal toe en tegen einde van de rit. Klopt dat als airco uitgezet is en alleen maximaal lucht naar vooruit, na 15 minuten airco wel weer eea oppakt.
Wat jullie beschrijven, lang gebruik, lage buitentemperatuur klopt allemaal. Zal 'm voor de zekerheid toch laten nakijken/schoonmaken.
Wat jullie beschrijven, lang gebruik, lage buitentemperatuur klopt allemaal. Zal 'm voor de zekerheid toch laten nakijken/schoonmaken.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Door de vervuiling op de lammellen plakt het vocht eraan en dat bevriest bij lage temperatuur in kombi met een hoge luchtvochtigheid snel.
mvg WillemS
mvg WillemS
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Mehanic, ben je zeker dat onder de 4 graden de airco niet werkt? Als ik bij lagere temperaturen de snelle ontwaseming indruk gaat mijn aircolampje branden en gaat eventuele damp veel sneller weg. Als ik het aircoknopje uitzet manueel en de rest van de instellingen laat staan gaat het ontwasemen veel trager. Hierdoor vermoed ik dat de airco toch werkt vermits het sneller ontvochtigd.
Bij mijn Vel Satis destijds konden de ruiten tijdens een rit ook plots bedampen, net alsof er damp uit de roosters kwam. Toen hebben ze een reprog gedaan en was het opgelost. (was ots voor alle Vel satissen toen)
Bij mijn Vel Satis destijds konden de ruiten tijdens een rit ook plots bedampen, net alsof er damp uit de roosters kwam. Toen hebben ze een reprog gedaan en was het opgelost. (was ots voor alle Vel satissen toen)
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Niet perse zeker over 4graden,maar wel bij vorst. Dan hoort de airco niet te werken ivm bevriezen.
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Laatste bezoek: 07 apr 2015 21:14
Hallo Espacerman,
Heb excact hetzelfde met mijn Espace 3.5 V6 gehad tijdens een rit naar zuid Duitsland. Temperatuur rond het vriespunt continu en na ongeveer een uur rijden besloegen alle ramen plotseling zodanig dat de aanjagers voor en zijkant het niet konden ontwasemen. Ben toen gestopt en heb met een handdoek alle ramen lopen drogen. Daarna geen problemen gehad.... Zeer bijzonder fenomeen en heb toen inderdaad getwijfeld of de airco hiervan de schuldige was. Heb deze laten controleren en werkt perfect. Wel is me opgevallen dat de recirculatieklep losgehaald is van de motor die het moet bedienen. Deze werkt dus niet en staat altijd open. Heb deze gefixeerd dat deze niet per ongeluk dichtklapt, al lijkt me dat zeer sterk want het is nogal een ding en moet dan naar boven vallen??!! Ben benieuwd of er meer mensen hier last van hebben gehad deze winter. We zijn er in ieder geval flink van geschrokken en hopen dat het niet weer gebeurt. Het is ons al eens eerder gebeurd met een Espace 3 maar toen vloog de koppakking eruit en de kachelradiateur! Dat was een hele vervelende ervaring....
Gr Alexander
Heb excact hetzelfde met mijn Espace 3.5 V6 gehad tijdens een rit naar zuid Duitsland. Temperatuur rond het vriespunt continu en na ongeveer een uur rijden besloegen alle ramen plotseling zodanig dat de aanjagers voor en zijkant het niet konden ontwasemen. Ben toen gestopt en heb met een handdoek alle ramen lopen drogen. Daarna geen problemen gehad.... Zeer bijzonder fenomeen en heb toen inderdaad getwijfeld of de airco hiervan de schuldige was. Heb deze laten controleren en werkt perfect. Wel is me opgevallen dat de recirculatieklep losgehaald is van de motor die het moet bedienen. Deze werkt dus niet en staat altijd open. Heb deze gefixeerd dat deze niet per ongeluk dichtklapt, al lijkt me dat zeer sterk want het is nogal een ding en moet dan naar boven vallen??!! Ben benieuwd of er meer mensen hier last van hebben gehad deze winter. We zijn er in ieder geval flink van geschrokken en hopen dat het niet weer gebeurt. Het is ons al eens eerder gebeurd met een Espace 3 maar toen vloog de koppakking eruit en de kachelradiateur! Dat was een hele vervelende ervaring....

Gr Alexander
Renault Espace 3 2.0 16V 1999
Renault Espace 3 2.0 16V 2001
Renault Espace 4 3.5 V6 24V 2003
Renault Espace 3 2.0 16V 2001
Renault Espace 4 3.5 V6 24V 2003
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 11 jan 2020 17:51
- Contacteer:
Deze winter heb ik het ook drie keer gehad met m'n 2.2 Dci , na een airco controle trouwens .
Eén keer in Luxemburg , één keer in Nancy en nog een keer terug in Luxemburg . De enige link die wij konden maken
bij de drie gevallen was dat het buiten tamelijk plots veel kouder werd en ... dat er kort nadien nog eea misliep met
elektronica die aan een eigen leven begon
Eén keer in Luxemburg , één keer in Nancy en nog een keer terug in Luxemburg . De enige link die wij konden maken
bij de drie gevallen was dat het buiten tamelijk plots veel kouder werd en ... dat er kort nadien nog eea misliep met
elektronica die aan een eigen leven begon

Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in