witte rook uit de uitlaat
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 13 jan 2018 11:06
- Actief als: particulier
witte rook uit de uitlaat
Ja daar ben ik weer met m'n Espace 1.9dCi uit 2004.
de motor draait inmiddels na het vervangen ervan tgv een vastloper, als een naaimachine. Heel mooi, stil, constant en zuiver. Ook reageert hij precies op wat ik wil mbt gasgeven, accelereren, decellereren, overnemen, aanslaan en stilvallen. Alleen op bedrijfstemperatuur 'blaakt' hij enorm witte uitlaatgassen. Het komt mij over als onvolledige verbranding. Het ruikt ook zo. Dus niet naar verbrande motorolie maar echt naar onvolledig verbrande diesel. Het heeft vooral betrekking op het accelereren.
Nu heb ik hier op het net al meerdere klachten over gelezen. Dit is dus niet nieuw als het goed is.
wie kan me verder helpen want zo komt hij natuurlijk nooit door de keuring.
BVD. Groet, Sven
de motor draait inmiddels na het vervangen ervan tgv een vastloper, als een naaimachine. Heel mooi, stil, constant en zuiver. Ook reageert hij precies op wat ik wil mbt gasgeven, accelereren, decellereren, overnemen, aanslaan en stilvallen. Alleen op bedrijfstemperatuur 'blaakt' hij enorm witte uitlaatgassen. Het komt mij over als onvolledige verbranding. Het ruikt ook zo. Dus niet naar verbrande motorolie maar echt naar onvolledig verbrande diesel. Het heeft vooral betrekking op het accelereren.
Nu heb ik hier op het net al meerdere klachten over gelezen. Dit is dus niet nieuw als het goed is.
wie kan me verder helpen want zo komt hij natuurlijk nooit door de keuring.
BVD. Groet, Sven
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Re: witte rook uit de uitlaat
Blijft de kvs wel op peil?
Kan het zijn dat er nog veel water in het uitlaatsysteem zit. Ik ben het wel tegengekomen bij wagens die veel korte ritten deden, meer dan een liter water in de dempers. Anders toch even naar een goede garage even laten nazien op de juiste hoeveelheid ingespoten brandstof.
mvg WillemS
p.s. je hebt toch wel garantie op het blok?!
Kan het zijn dat er nog veel water in het uitlaatsysteem zit. Ik ben het wel tegengekomen bij wagens die veel korte ritten deden, meer dan een liter water in de dempers. Anders toch even naar een goede garage even laten nazien op de juiste hoeveelheid ingespoten brandstof.
mvg WillemS
p.s. je hebt toch wel garantie op het blok?!
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Hoi Willem,
Ja ik heb een halfjaar garantie. Maar zie het niet zo zitten om het ding weer uit te gaan bouwen. Als de koppakking kapot is dan leg ik er liever zelf een nieuwe tussen. Of misschien dat de leverancier van het blok wil/kan doen.
ik ga eens rustig op onderzoek uit vanavond.
grtz. Sven
Ja ik heb een halfjaar garantie. Maar zie het niet zo zitten om het ding weer uit te gaan bouwen. Als de koppakking kapot is dan leg ik er liever zelf een nieuwe tussen. Of misschien dat de leverancier van het blok wil/kan doen.
ik ga eens rustig op onderzoek uit vanavond.
grtz. Sven
Hide post links |
-
Topic author - Lid
hallo,
de herkomst van de witte rook is bekend. Turbo kapot!!!
vandaag is tijdens de tweede, wat verdere proefrit de motor op hol geslagen.
maar ik was gelukkig net op tijd.
Dit vermoede ik al daar er in de intercooler 2 weken geleden een enorme plas motorolie zat.
Maar goed, We zijn weer even van de straat.
grtz. Sven
de herkomst van de witte rook is bekend. Turbo kapot!!!
vandaag is tijdens de tweede, wat verdere proefrit de motor op hol geslagen.
maar ik was gelukkig net op tijd.
Dit vermoede ik al daar er in de intercooler 2 weken geleden een enorme plas motorolie zat.
Maar goed, We zijn weer even van de straat.
grtz. Sven
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in