Hallo, Renaulters,
Ik ben op dit moment (en reeds een kwart miljoen kilometer) eigenaar van een Scenic 1,9. Blij mee en in mijn familie was mijn grootvader de eerste in de rij met Renault (een 1932 fourgon in echt rood), later de fourgon met platte neus et de eerste van mijn pa was een Juvaquatre.
Ik ben meestal expat, en mijn keuze valt voor Europa steeds op Franse merken. Even overzicht ? Panhard PL17, Peugeot 504, Renault R16, Citroen CX, Citroen XM, Renault Laguna, Renault Megane Scenic. Deze laatste pendelde mij van Spanje naar Duitsland. En aan de types te zien, merk je dat ik geen jonge gebruiker ben.
Nu mijn eerste onderwerp in dit aangename forum.
Ik stel mij de vraag, en vond geen antwoord na snuffelen op het net, of voor de Scenic onderdelen te vinden zijn om over de randen van de spatborden te bouwen.
Voor de meeste Duitse bouwers vindt men, zowel op de officiële markt, als in after-sale, plastic bogen om te bevestigen aan de binnenzijde van de spatbordrand (zoals voor VW Polo of Golf). Het gaat hier niet om roest, want een opzetstuk van een spatbordje is spotgoedkoop, en het werk kan ik zelf, maar het is vooral omdat ik ondervindt dat aldaar dikwijls lak schade zit. Meestal merk je die na het buiten rijden van de parkings. De kleine krassen op deuren en zijpanelen is niet te vermijden, maar ik zoek wel dat soort boogjes om op de spatbordranden te plaatsen.
Heeft Renault iets dergelijks origineel, of weet iemand het bestaan ervan. Ik heb er zelfs aan gedacht de hele 4x4 kit op te bouwen inclusief de bumpers, skirts en zelfs de 5e deur. Dan is hij helemaal "geplastificeerd" met stootranden.
Dank voor het lezen, en hopelijk tot nog eens op dit forum.
Scenixke
carrosserie accessoires
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 20 nov 2016 21:18
- Actief als: particulier
Re: carrosserie accessoires
Hi scenixke,
Antwoord op je vraag heb ik helaas niet maar zelf ook wel intresse in die 'bogen' . Mocht je wat vinden laat het weten op het forums (met pics) Daarnaast lijkt me jou idee van die 4x4 kit rx4 helemaal het einde al denk ik dat je dan beter gwn een rx4 kan kopen.
Antwoord op je vraag heb ik helaas niet maar zelf ook wel intresse in die 'bogen' . Mocht je wat vinden laat het weten op het forums (met pics) Daarnaast lijkt me jou idee van die 4x4 kit rx4 helemaal het einde al denk ik dat je dan beter gwn een rx4 kan kopen.
Scenic 1.8 Nacre Vernis Noir '02
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 10 aug 2017 22:13
- Actief als: particulier
Re: carrosserie accessoires
Je zou eens kunnen kijken op webshop renault: http://www.webshoprenault.nl/content/index.php
Dan krijg je in ieder geval een goed idee wat er allemaal te koop is voor je auto. Of anders even contact met ze zoeken per mail, heb ik in het verleden wel eens gedaan en kreeg een erg goed antwoord, ze hadden prima uitgezocht wat er te bestellen was (ook al stond het niet op de webshop).
Of even bij je lokale Renault dealer langs, die kunnen ook zoeken in het systeem.
Succes,
Harm
Dan krijg je in ieder geval een goed idee wat er allemaal te koop is voor je auto. Of anders even contact met ze zoeken per mail, heb ik in het verleden wel eens gedaan en kreeg een erg goed antwoord, ze hadden prima uitgezocht wat er te bestellen was (ook al stond het niet op de webshop).
Of even bij je lokale Renault dealer langs, die kunnen ook zoeken in het systeem.
Succes,
Harm
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community