drijfstang lager defect
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 09 jun 2005
- Laatste bezoek: 12 mar 2015 09:57
- Actief als: particulier
- Locatie: Amstelveen
drijfstang lager defect
hoi,
afgelopen vrijdag ineens een vreemd geluid in me motor van mijn gs 2004 1.9dci.
gisteren telefoontje gekregenvan de garage... drijfstang lager defect.
ongeveer 5600euro...
gereviseerde motor, nieuwe waterpomp, rev. turbo, enz enz enz enz.
is het normaal dat ook die onderdelen defect kunnen gaan?
hoe kan dat?
rijstijl?
onderhouder?
hij heeft pas 200.000 op de teller. moet toch geen probleem zijn.
iemand enig idee?
afgelopen vrijdag ineens een vreemd geluid in me motor van mijn gs 2004 1.9dci.
gisteren telefoontje gekregenvan de garage... drijfstang lager defect.
ongeveer 5600euro...
gereviseerde motor, nieuwe waterpomp, rev. turbo, enz enz enz enz.
is het normaal dat ook die onderdelen defect kunnen gaan?
hoe kan dat?
rijstijl?
onderhouder?
hij heeft pas 200.000 op de teller. moet toch geen probleem zijn.
iemand enig idee?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Als je en revisiemotor laat monteren, dan is het verstandig ook andere draaiende delen mee te vervangen.
De betreffende motor heeft 200.000km gelopen dus de turbo en waterpomp en dynamo ook. Doe je het niet dan is de kans groot dat binnen afzienbare tijd deze onderdelen een voor een de geest geven. Het is nu voordeliger want de motor is er al uit en het gaat in een moeite door. SUC6
De betreffende motor heeft 200.000km gelopen dus de turbo en waterpomp en dynamo ook. Doe je het niet dan is de kans groot dat binnen afzienbare tijd deze onderdelen een voor een de geest geven. Het is nu voordeliger want de motor is er al uit en het gaat in een moeite door. SUC6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 09 jun 2005
- Laatste bezoek: 12 mar 2015 09:57
- Actief als: particulier
- Locatie: Amstelveen
klopt.
heb je helemaal gelijk in.
draaiende onderdelen worden idd ook vervangen.
andere optie is om hem in te ruilen?
wat zou je er nog voor terug krijgen?
erger nog, wat zou je er nog bij moeten leggen?
wat me ook interesseert is waarom dit ding defect is gegaan.
is dit normaal?
is renault dan toch een stukje minder betrouwbaar dan zijn con-collogea?
heb je helemaal gelijk in.
draaiende onderdelen worden idd ook vervangen.
andere optie is om hem in te ruilen?
wat zou je er nog voor terug krijgen?
erger nog, wat zou je er nog bij moeten leggen?
wat me ook interesseert is waarom dit ding defect is gegaan.
is dit normaal?
is renault dan toch een stukje minder betrouwbaar dan zijn con-collogea?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 nov 2006
- Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30
- Actief als: particulier
- Locatie: Gelderland
Even over die laatste regel: Heb jij dan de wetenschap dat die lagers er bij con-collegea niet uitlopen soms. Je moet eens bij Toyota gaan vragen of Alfa Romeo. Drijfstangen die door het motorblok steken bij VW en Mercedes.jpgeerets schreef: is renault dan toch een stukje minder betrouwbaar dan zijn con-collogea?
Btw lopen dergelijke lagers er vaak uit vanwege de lange onderhouds intervallen. De 1,5 dci heeft daar kennelijk last van. Van de 1,9 heb ik dat nog weinig tot nooit gehoord. Doe er na deze 200K km maar eens een kannetje mickey mouse olie en laat die eens 30K km zitten.....
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 22 feb 2008
- Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
- Actief als: particulier
- Locatie: Kalslagen
Ik kwam dit bedrijf ooit eens tegen http://www.mbhservice.nl/ en staat sindsdien in mijn favorieten (voor in het ergste geval...). Lijkt me een betrouwbare partij vanwege specialisatie in Renault. Alleen vraag ik me nu af of ze ook de hele reparatie doen of alleen de blokken verkopen...
In ieder geval veel sterkte ermee!
In ieder geval veel sterkte ermee!
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 09 jun 2005
- Laatste bezoek: 12 mar 2015 09:57
- Actief als: particulier
- Locatie: Amstelveen
ik weet ook niet of andere merken dezelfde problemen hebben.
ik ben maar een eenvoudige rijder, die aan informatie probeert te komen.
de ene zegt dit, de andere dat...
das altijd het moeilijke voor mij.
onlangs nog een paar grotere reparaties gehad.
- dashboard
- automatische handrem
airco gaat er wellicht ook nog aankomen...
dit in een half jaar tijd. is het dan een "maandag" auto.....?
is een volvo dan echt beter? of een volkswagen touran?
kan ik beter een ex-lease meer kopen?
komt idd bij de 200k echt weer de problemen zoals vroeger?
dacht dat tegenwoordig de motoren wel dusdanig waren dat ze toch meer km's zouden moeten kunnen maken.
@ scenic
dank voor de link. deze was ik toevallig aan het zoeken. was hem ook ooit ergens tegen gekomen,
nu heb ik hem weer...
ik ben maar een eenvoudige rijder, die aan informatie probeert te komen.
de ene zegt dit, de andere dat...
das altijd het moeilijke voor mij.
onlangs nog een paar grotere reparaties gehad.
- dashboard
- automatische handrem
airco gaat er wellicht ook nog aankomen...
dit in een half jaar tijd. is het dan een "maandag" auto.....?
is een volvo dan echt beter? of een volkswagen touran?
kan ik beter een ex-lease meer kopen?
komt idd bij de 200k echt weer de problemen zoals vroeger?
dacht dat tegenwoordig de motoren wel dusdanig waren dat ze toch meer km's zouden moeten kunnen maken.
@ scenic
dank voor de link. deze was ik toevallig aan het zoeken. was hem ook ooit ergens tegen gekomen,
nu heb ik hem weer...

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
kan ik beter een ex-lease meer kopen?
Wat bedoel je hiermee ?
kan ik beter een ex-lease kopen, of
kan ik beter geen ex-lease meer kopen?
Met lease-bestuurders is het vaak zo dat ze er alleen brandstof in gooien, de rest daar letten ze niet zo op.
We noemen dat afgetrapte wagens. Als je een Ex-lease koopt vraag dan altijd de onderhouds geschiedenis op.
Te lange intervallen zijn nooit gunstig, de olie verzuurd en verschraalt. De auto-fabrikanten komen er allemaal van terug, door de vele problemen met o.a. motor-schade's.
Ik hanteer altijd voor de wagens in onderhoud, iedere 15.000 km. en tenminste jaarlijks de olie vv.
SUC6
Wat bedoel je hiermee ?
kan ik beter een ex-lease kopen, of
kan ik beter geen ex-lease meer kopen?
Met lease-bestuurders is het vaak zo dat ze er alleen brandstof in gooien, de rest daar letten ze niet zo op.
We noemen dat afgetrapte wagens. Als je een Ex-lease koopt vraag dan altijd de onderhouds geschiedenis op.
Te lange intervallen zijn nooit gunstig, de olie verzuurd en verschraalt. De auto-fabrikanten komen er allemaal van terug, door de vele problemen met o.a. motor-schade's.
Ik hanteer altijd voor de wagens in onderhoud, iedere 15.000 km. en tenminste jaarlijks de olie vv.
SUC6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 09 jun 2005
- Laatste bezoek: 12 mar 2015 09:57
- Actief als: particulier
- Locatie: Amstelveen
idd...
een is geen...
tikvoutje, sorry
je geeft aan dat te lange onderhodus intervallen nooit goed zijn.
voor mijn gs staat deze op 30k.
dit is, voor zover ik weet, volgens advies van renault.
je mag dat toch wel er van uitgaan dat dit dan ook goed is?
of moet je dit dan negeren en toch elke 15k gaan....?
een is geen...

tikvoutje, sorry
je geeft aan dat te lange onderhodus intervallen nooit goed zijn.
voor mijn gs staat deze op 30k.
dit is, voor zover ik weet, volgens advies van renault.
je mag dat toch wel er van uitgaan dat dit dan ook goed is?
of moet je dit dan negeren en toch elke 15k gaan....?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 nov 2006
- Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30
- Actief als: particulier
- Locatie: Gelderland
Er is een trent gaande naar langere intervallen. Zo heeft VW inmiddels de intervallen terug gezet van max. 52K naar max 30K. De vele schade gevallen van turbo's en motoren hebben ze hiertoe doen besluiten. Bij al die intervallen hoort wel een maar.... en dat is dat de olie gebruikt wordt volgens de specificaties van de fabrikant. Lease maatschappijen sluiten vaak de contracten erg scherp af en als ze dan een paar tientjes kunnen winnen met (of juist zonder) onderhoud, dan wordt de afweging gemaakt of dat verstandig is om binnen te contactduur te doen. De basis van motorschade wordt dan mss gelegd en de particulier die hem later koopt vind zich in tranen. Het product krijgt dan veelal de schuld, terwijl dat onterecht is.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 22 feb 2008
- Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
- Actief als: particulier
- Locatie: Kalslagen
Ik zou zelf om de 10.000 km olie verversen (komt bij mij neer op 1x per jaar). Ik hou van mijn auto's dus verwen ze graag, en voel me er ook lekkerder in
.
Als ik LPG/gas zou rijden, zou ik me ook aan de intervallen van Renault houden, want vergelijk de olie van een benzine stoker en gas-rijder maar eens met elkaar en je ziet het verschil.
Heb je al een beetje een idee hoe je het laat repareren?

Als ik LPG/gas zou rijden, zou ik me ook aan de intervallen van Renault houden, want vergelijk de olie van een benzine stoker en gas-rijder maar eens met elkaar en je ziet het verschil.
Heb je al een beetje een idee hoe je het laat repareren?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 09 jun 2005
- Laatste bezoek: 12 mar 2015 09:57
- Actief als: particulier
- Locatie: Amstelveen
nee,
ben er nog steeds niet uit.
ik vind 5500 euro veel geld. als ik weet dat ik daarna weer 3-4-5 jaar kan rijden, heb ik er geen probleem mee.
dan wil ik het graag.
zit zelfs te denken aan een andere auto. zit je weer rond de 10k euro. wel meer geld, maar volgens mij ook meer zekerheid qua auto.
in normale gevallen althans volgens mij.
ik weet niet of ik dit mag zeggen hier, maar zit ook een beetje naar een touran te kijken....
maar, ook die zal zn dingen weer hebben.....
mss dat je voor reparatie bij een hobby-fanaat terecht zou moeten. mogelijk kan die de motor zelf reviseren / repararen....
dit zou voor kwa uurloon wel beter uitkomen denk ik zo.
dat het mogelijk langer duurt, heb ik geen moeite mee. daar moet ik dan maar een oplossing voor zien te vinden...
ben er nog steeds niet uit.
ik vind 5500 euro veel geld. als ik weet dat ik daarna weer 3-4-5 jaar kan rijden, heb ik er geen probleem mee.
dan wil ik het graag.
zit zelfs te denken aan een andere auto. zit je weer rond de 10k euro. wel meer geld, maar volgens mij ook meer zekerheid qua auto.
in normale gevallen althans volgens mij.
ik weet niet of ik dit mag zeggen hier, maar zit ook een beetje naar een touran te kijken....
maar, ook die zal zn dingen weer hebben.....
mss dat je voor reparatie bij een hobby-fanaat terecht zou moeten. mogelijk kan die de motor zelf reviseren / repararen....
dit zou voor kwa uurloon wel beter uitkomen denk ik zo.
dat het mogelijk langer duurt, heb ik geen moeite mee. daar moet ik dan maar een oplossing voor zien te vinden...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 09 jun 2005
- Laatste bezoek: 12 mar 2015 09:57
- Actief als: particulier
- Locatie: Amstelveen
ok,
ik ben eruit.
al een tijdje, maar nog niet gemeldt hier.
ik ben opzoek naar een andere auto.
en mogelijk geen renault meer deze keer.
na 20 jaar renault rijden zal het wel even een cultuur shok opleveren, maar, ook daar moeten we maar overheen komen.
ik heb teveel ellende gehad laatste jaren.
mogelijk dat een ander merk meer gelukt brengt...?
maar, nu zit ik met de afvoer van deze auto.
heb net een bod gekregen van 1000 euro en dan wordt hij meteen opgehaald.
dit is wel een beetje weinig.
iemand ervaring met dit soort bedrijven?
ik ben eruit.
al een tijdje, maar nog niet gemeldt hier.
ik ben opzoek naar een andere auto.
en mogelijk geen renault meer deze keer.
na 20 jaar renault rijden zal het wel even een cultuur shok opleveren, maar, ook daar moeten we maar overheen komen.
ik heb teveel ellende gehad laatste jaren.
mogelijk dat een ander merk meer gelukt brengt...?
maar, nu zit ik met de afvoer van deze auto.
heb net een bod gekregen van 1000 euro en dan wordt hij meteen opgehaald.
dit is wel een beetje weinig.
iemand ervaring met dit soort bedrijven?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 09 jun 2005
- Laatste bezoek: 12 mar 2015 09:57
- Actief als: particulier
- Locatie: Amstelveen
weet iemand toevallig of de motor zoals die in een gs gebruikt wordt, ook bij andere merken gebruikt wordt?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 21 mar 2014
- Laatste bezoek: 21 mar 2014 11:48
- Actief als: particulier
Re: drijfstang lager defect
Ook ik had mijn drijfstang lager defect. Scenic II uit 2005. 1.5DCI slechts 185000 op de teller, volgens de garage een keer met te weinig olie gereden, maar daar geloof ik niets van. Die controleerde ik heel vaak, en bij deze auto's zie je bij de start het olie niveau. altijd netjes onderhouden.
kosten gingen ook richting €5500, - heb hem nu maar ingeruild voor een volkswagen, kijken of dat bevalt. kreeg er nog €900,- voor
kosten gingen ook richting €5500, - heb hem nu maar ingeruild voor een volkswagen, kijken of dat bevalt. kreeg er nog €900,- voor

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 09 jun 2005
- Laatste bezoek: 12 mar 2015 09:57
- Actief als: particulier
- Locatie: Amstelveen
Re: drijfstang lager defect
wel grappig, ik heb hem ook voor een volkswagen ingeruild toen.... 

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: drijfstang lager defect
Even in z'n algemeenheid een paar opmerkingen;
De verbranding bij een diesel is heel anders dan bij een benzinemotor, de drukken in de cilinder en op de lagers zijn vele malen hoger dan bij een benzinemotor. Ook is het zo dat er bij dieselverbranding meer vervuiling optreedt. Vroeger toen benzinemotoren al om de 15.000 km olie verversten was dat voor een dieselmotor nog 7.500 km. Nu wil iedereen zo zuinig mogelijk rijden en daar spelen de fabrikanten op in. Ze laten speciale oliesoorten ontwikkelen die bij "iedale omstandigheden" heel lang kunnen blijven zitten. Echter in ons landje wordt er zelden of nooit onder die omstandigheden gereden. Ergo, sterk vervuilde motoren tot gevolg.
Door schade en schande zijn de fabrikanten er al lang op teruggekomen om de intervallen zo lang te stellen.
De olie voor een dieselmotor met turbo dient ook aan specifieke eisen te voldoen, je kunt er niet zomaar een olie in mikken.
Ik adviseer ten minste ieder jaar de olie en het filter te verversen, ongeacht de km's die er zijn gereden(tenzij je vertegenwoordiger bent oid en in je wagen woont). Reken maar eens uit hoeveel keer je kunt verversen voor het bedrag dat een revisie kost, ja en je bent je wagen even kwijt voor onderhoud.
mvg WillemS
De verbranding bij een diesel is heel anders dan bij een benzinemotor, de drukken in de cilinder en op de lagers zijn vele malen hoger dan bij een benzinemotor. Ook is het zo dat er bij dieselverbranding meer vervuiling optreedt. Vroeger toen benzinemotoren al om de 15.000 km olie verversten was dat voor een dieselmotor nog 7.500 km. Nu wil iedereen zo zuinig mogelijk rijden en daar spelen de fabrikanten op in. Ze laten speciale oliesoorten ontwikkelen die bij "iedale omstandigheden" heel lang kunnen blijven zitten. Echter in ons landje wordt er zelden of nooit onder die omstandigheden gereden. Ergo, sterk vervuilde motoren tot gevolg.
Door schade en schande zijn de fabrikanten er al lang op teruggekomen om de intervallen zo lang te stellen.
De olie voor een dieselmotor met turbo dient ook aan specifieke eisen te voldoen, je kunt er niet zomaar een olie in mikken.
Ik adviseer ten minste ieder jaar de olie en het filter te verversen, ongeacht de km's die er zijn gereden(tenzij je vertegenwoordiger bent oid en in je wagen woont). Reken maar eens uit hoeveel keer je kunt verversen voor het bedrag dat een revisie kost, ja en je bent je wagen even kwijt voor onderhoud.
mvg WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 543 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 3 Reacties
- 537 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 5 Reacties
- 583 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 4 Reacties
- 323 Weergaves
-
Laatste bericht door onneschouten
-
- 0 Reacties
- 261 Weergaves
-
Laatste bericht door scOOb
-
- 0 Reacties
- 480 Weergaves
-
Laatste bericht door Maurice W
-
- 6 Reacties
- 414 Weergaves
-
Laatste bericht door Michael83