Langdurige piep- vervolg, + enkele andere vraagjes EspaceIII

Plaats reactie

Topic author
Grand Pierre
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 16 mei 2015 22:50
Actief als: particulier

Langdurige piep- vervolg, + enkele andere vraagjes EspaceIII

Bericht door Grand Pierre »

Hallo iedereen,

uit mijn vorige topic leidden we af dat de functieknop kapot zou zijn.
Gisteren begon echter het onophoudelijke gepiep spontaan, naar aanleiding van een lege tank, om nu niet een half uur na het verlaten van de auto pas op te houden , maar om me de volgende ochtend ermee ook nog te verwelkomen.
Meteen getankt dus, en nu houdt het piepen weer op een half uur na het verlaten van de auto.
De functieknop is hier dus niet gebruikt, en wellicht wèl in orde.
Iemand een idee waar de relais / andere schakelingen van de boordcomputer kunnen zitten ?

Welke waarschuwingen, gepaard met een (korte) piep zijn er nog meer (bij mijn 2,0-16v,'99) ?
Mijn instructieboekje (inderhaast door de garage uit een andere Espace, ander bouwjaar, geplukt) zegt er niks over.

Overigens zit er nog even garantie op, maar ik wil alvast meedenken en niet te vaak moeten omrijden.

Andere vraagjes:

1. Het uiterst rechtergedeelte van het digitale dashboard kleurt de ene keer rood, de andere keer oranje zoals de rest, ongeacht temperatuur. Is hier een reden voor?
Afbeelding

2. Moeten deze knopjes (achterruitverwarming, koplampverstelling) niet verlicht zijn samen met stads- en dimlicht?
Afbeelding

3. De achterruiverwarming doet niks. Waar zit eigenlijk de zekering ervan?? Zowel in de zekeringskast als het instructieboekje is-ie prominent afwezig. Vreemd.
Afbeelding

Alvast bedankt,
Peter.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Speedmaster
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Actief als: particulier
Contacteer:

Bericht door Speedmaster »

Hier staan de complete handboeken van de Espace online, ééntje van bouwjaar 97 de ander van 2002.
http://www.espace-club.nl/download.php?list.11

Ik hoop dat je een beetje Duits kan lezen, want er staan wel een paar heel duidelijke hoofdstukken (met foto's/plaatjes) over het dashboard en de BC. (Board Computer)....

1) Dashboard kleur: misschien heeft één van de lampjes een slecht contact en wanneer die uitvalt wordt het licht rood (schijnsel van de andere lampjes) en als het contact wel goed is en het lampje brand, dan verlicht 'ie oranje..

2) Die twee knopjes horen inderdaad gewoon verlicht te worden, in het knopje zit een lampje verwerkt.

3) Als ik zo die foto van de zekeringkast zie, valt me wel op dat in de rechter rij heel wat zekeringen ontbreken. Daar zal vast eentje van de achteruitverwarming bij zitten. Op de onderste vier openingen na, zou die hele rechter rij vol moeten zitten met zekeringen, en ook in de andere twee rijen missen wat zekeringen....
Als je die ontbrekende zekeringen eerst even aanvult, weet je daarna vast meer wat echt werkt en wat niet.

Succes maar weer!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen