Hoe ver van huis ben je geweest?


Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 14
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door renault15.17 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

@harmotten: heb je al wat leesvoer voor ons?
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 10
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door HarmOtten »

Zoals beloofd, het uitgebreide verslag van de reis met mijn Zoe naar Zwitserland:
http://www.olino.org/articles/2013/12/0 ... weer-terug
:)
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door PieterZoe »

Wat een leuk verslag. Dat moet een fantatische (en spannende) ervaring zijn geweest. Ik kan me voorstellen dat je vertrouwen in en improvisatievermogen met publieke laadpalen zeer is toegnomen. Het geeft ons in ieder geval een extra reden om ook eens een rit naar het buitenland te maken.
groet Pieter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door E-mission »

Like! :)
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcoZE
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jun 2013 14:14
Actief als: particulier
Locatie: Kesteren

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door MarcoZE »

@harm Fantastisch om je ervaringen te delen. Lijkt me erg leuk ook eens zo'n experiment te doen. Voor de duidelijkheid: om de app van RWE te gebruiken heb je het laadabonnement van Essent nodig?

Gr. Marco
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 14
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door renault15.17 »

Leuk om te lezen Harm. Als ik alleen was, of in ieder geval zonder kinderen, zou ik zo'n onderneming ook wel aandurven. Maar ik denk dat het toch nog iets te veel gevraagd zou zijn van mijn gezin.

Maar we gaan er wel van uit dat het snel beter wordt.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door avdvee »

Leuk verhaal zeg, goed te lezen.
Vervolgens ga je vertrouwen op de laadpunten in de buurt. Maar bij een reis als deze, gooi je jezelf bij wijze van spreke in het diepe. Je kan alles tot in de puntjes van te voren uitzoeken, maar dan nog kan er van alles mis gaan.
Desalniettemin zou dit voor mij vooralsnog reden zijn om jouw avontuur niet te evenaren. Voor mij is de reis meestal pure noodzaak om aan mijn vakantie te beginnen en 'race' ik het liefst zo snel mogelijk naar mijn bestemming.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door electronaut »

@harmotten,

Leuk verslag. En leuke tocht.

Ik had je gezicht wel eens willen zien toen je je Zoe inplugde en het licht uitging. U-oh.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Roy-ZOE
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 okt 2013 21:11
Actief als: particulier

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door Roy-ZOE »

Mooi verslag Harm!Dank je wel voor het delen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door MartijnEV »

Vandaag hebben we een rit gemaakt naar de kerstmarkt in Vreden, Duitsland. Voor ons een afstand van ca. 50 km, vrijwel geheel over 60 en 80 km wegen. De Eco Drive score ging daardoor snel naar de 95/100, en de Wh/km zakte van 185 naar 177.
Met een 100% volgeladen batterij vertrokken we, en na heerlijk rustig over de Achterhoekse kronkelwegen te hebben gezoefd, waarbij dochterlief van 2 heerlijk kon slapen in het kinderzitje, kwamen we in Vreden aan met nog 74 km over in de batterij. Daar bleek op steenworp afstand van de kerstmarkt een gratis laadzuil te zijn die zonder pasje of andere autorisatie meteen startte met laden. 11kW, dus na 55 min. weer vol, werd voorspeld. Terug van de kerstmarkt met volle batterij besloten we Fastned eens uit te testen aan de A18 bij Didam. Op de A18, waar 130 km/u gereden mag worden, nog even de top uitgeprobeerd, die 140 op de teller blijkt te zijn. De Zoe rijdt erg fijn op de snelweg. Jammer eigenlijk dat de auto qua actieradius niet bedoeld is om lange stukken boven de 100 km/u te rijden. De batterij ging snel naar beneden bij deze 140 km/h, ookal was het maar een heel kort stuk snelweg, en bij aankomst bij Fastned bleek de Ecodrive score dan ook gedaald te zijn van 95 naar 90/100...
Laden bij Fastned Didam kan nog niet op 43kW, maar wel op 22kW. En dat is best snel: na ca. 30 minuten hadden we alweer 86% batterij. Ruim voldoende om thuis te komen. Onder het genot van mandarijntjes en chocomel, en muziek uit de fantastisch mooie geluidsinstallatie, was die dertig minuten prima door te komen. Dat Fastned station ziet er trouwens erg fraai uit: mooie verlichting, mooie ronde vorm met houten hoofdconstructie en 'doorkijkzonnepanelen' als dak.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mdnooyer
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 okt 2013 08:41
Actief als: professional
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door mdnooyer »

Hoi,

Dinsdag gaan we de gok wagen we gaan van Middelburg naar de kerstmarkt in Maastricht. (198 km)
Heb gezien dat we in Antwerpen bij een Total pomp kunnen snel laden.(89 km)
Voor de zekerheid even gebeld en je kan daar een pasje met tegoed kopen, zodat ik op de terug weg hier ook weer kan laden buiten sluitingstijd.
In Maastricht zou er in de parking op het vrijthof plaats zijn voor elektrische auto`s en laadpunten.
Vooral het stukje van Antwerpen naar Maastricht zal spannend worden 109 km.
Zo ver zijn we nog nooit geweest met de Zoe zouden we bijna 400 km op 1 dag rijden.
Ik laat het nog weten hoe het is verlopen.

gr, Mark

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 14
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door renault15.17 »

Hallo Mark,

Vraag nog eens goed na bij Total of de Zoe daar kan laden. Snelladen kan ook inhouden dat er een 50 kW DC laadpunt is. Die zijn voor Leaf's geschikt, maar niet voor de Zoe.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mdnooyer
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 okt 2013 08:41
Actief als: professional
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door mdnooyer »

Hoi,

Het zou een mennekes 2 stekker zijn.
Hij staat ook het het lijstje hier verder op het forum.

gr, Mark

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 14
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door renault15.17 »

Oke, nou veel plezier as dinsdag en we lezen het reisverslag hier later dan wel.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mdnooyer
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 okt 2013 08:41
Actief als: professional
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door mdnooyer »

Hoi,

Ken je de mop van de mensen die naar Maastricht gingen ?
Nou ze gingen wel maar ze kwamen er niet!
We zijn met 120 km op de teller naar Antwerpen gereden naar de snellaadpaal van Total.
Daar aangekomen hadden we nog 40 km over, hebben met een gangetje van 90 gereden met fors wind tegen.
Ik naar binnen om een laadkaartje te kopen, toen ik deze wilde kopen keek men mij een beetje raar aan.
En vroeg mij of het wel paste, ik gaan kijken.
Had de Zoe er netjes naast geparkeerd en snel naar binnen, want het regende en waaide behoorlijk.
Bleek dat er alleen nog maar 1 2polige stekker aan zat en de rest was weggehaald.
Toen maar naar de Renault garage daar zou ik ook kunnen laden.
Daar aangekomen blijkt de Renault garage niet meer te bestaan.
Toen op zoek naar een 2e laadpaal 11kw bij een busstation, hier konden we niet laden omdat we deze met een sms moesten activeren en dat kreeg ik niet voor elkaar met een Nederlandse GSM (T-Mobile)
Ondertussen was het tegoed aan km al gezakt tot 30 km.
We hebben toen een internet dag pas aangeschaft en zagen dat er in het centrum een 22kW laadpaal zou moeten staan.
Na enig zoeken en 10 km minder aangekomen in een parkeergarage met 2 lege laadplaatsen.
Stekkers paste, alleen werkte onze Nederlandse laadpas niet.
We begonnen ons nu een beetje zorgen te maken met nog maar 20km in de accu, en 90 km van huis.
Begon ook langzaam het gevoel te krijgen waarom ben ik niet met de andere auto gegaan.
Ben toen naar de receptie gegaan en die wisten mij te vertellen dat ik niet de eerste was die om een pas kwam vragen maar ze konden ons niet helpen.
Toch maar het telefoonnummer eens proberen wat op de laappaal stond geprobeerd.
En na doorverbonden te zijn ging de paal op blauw en begon te laden, kon die man wel zoenen aan de andere kant van de lijn.
Men had alleen het verzoek om voor 15:00 te stoppen met laden, want dan ging men naar huis daar ivm kestavond.
Dit omdat hij niet zeker wist als we stopte met laden de laadpaal onze kabel zou ontlocken.
Dan zou men de kabel op afstand nog kunnen vrijgeven als dit nodig was.
We zijn even de stad in gegaan en hebben een welverdiend bakjes koffie/thee en een broodje genomen.
Na ongeveer 45 min waren we terug en wat schetste onze vebazing!
De Zoe laadde niet meer, dacht shit had ook langer dan 2 minuten moeten wachten.
Maar hij was al vol, er stond weer 133 km in het display.
Het was inmiddels al 13:30 en om nu nog naar Maastricht te gaan zagen we niet zitten.
Dit omdat we op de terugweg niet wisten waar we konden laden, en omdat het in Maastricht fors regende en waaide.
Zijn we naar het overdekte winkelcentrum in Wijnegem gegaan.
Waar ik achteraf zag toen ik wifi had dat er op 1 km van het winkelcentrum een 11kw paal stond waar we met onze Nederlandse pas hadden kunnen laden.
Hier hebben we lekker droog en warm rondgelopen tot 17:00 en zijn we weer aan de terugweg naar huis begonnen met nog 111 km op de accu.
Met een gangetje van 94 met wind in de rug naar huis gereden en thuis aangekomen nog bijna 40km over.
We hadden heel de dag 96/100 gereden met een gemiddeld verbruik van 16.8kW/100km
Was er best wel trots op, en als zeeuw zijnde we hadden gratis geladen.
Tja de parkeerkelder was 5 euro, moest nog 4,95 betalen voor internet in het buitenland.
Maar toch gratis geladen!

Kortom de volgende keer moeten we het nog beter voorbereiden, wil alle laadpalen in een poi zetten en dan in de tomtom zetten zodat we geen internet nodig hebben om een laadpaal te vinden.
Had zelfs gebeld naar de Totalpomp of we daar konden snelladen zou geen probleem zijn volgens die madam.
Had op de route alle mogelijke laadpalen uitgeprint, maar had geen rekening gehouden dat we niet konden laden in Antwerpen.

Er komt zeker een vervolg !
In onze buurt is men duidelijk nog niet klaar voor de Zoe.

Fijne dagen en tot snel! (foto`s volgen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door avdvee »

Wat een verhaal zeg; is voor mij toch wel de reden om de Zoe als stadsauto+ te gebruiken. Dus 95% van alle ritten op bekend terrein/ veilige marge en de rest alleen als ik er echt tijd voor heb. Ik wil niet het risico lopen met mijn gezin om ergens weggetakeld te moeten worden of uren te wachten op het laden.

Mag ik liefhebber zijn; in deze is de auto een vervoersmiddel en geen doel op zich.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door E-mission »

Ik kan me best voorstellen dat je verwend bent met de infrastructuur in NL, hoe zeer die ook nog voor verbetering vatbaar is. Zodra je de grens over gaat is het een compleet andere wereld nog. In Frankrijk vermoed ik dat het weer meevalt, maar over België heb ik al teveel gedoe gehoord. Waren laatst een paar Leafs die naar zuid Frankrijk reden via snelladers naar de autotrein in Parijs. België was de grootste uitdaging ondanks voorbereiding. Ook voor een trip door Duitsland zou ik wachten tot de i3 / e-golf / e-up populairder geworden zijn. Of gewoon een Model S huren :-).
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 14
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door renault15.17 »

Vanavond had ik een overleg in Amsterdam (schiphol west eigenlijk). De heenweg vanuit Helmond (130 km) was prima verlopen, voor de zekerheid nog even een kwartiertje gestopt bij V.d. Valk Breukelen, mijn favoriete oplaadplek aan de A2. (En daar kom ik geheel toevallig Hans de Boer van Greenflux nog tegen, die met zijn Zoe uiteraard ook aan de Greenflux/ANWB laadpaal stond).
Maar de terugweg was een stuk uitdagender. Onderweg kon ik geen gebruik maken van de navigatie. "Geen kaarten gevonden" was de melding. Die melding heb ik zelden, en als het een keer voorkomt dan maar heel kort. Maar nu ging de melding niet weg. Nu heb ik de navigatie niet nodig om van Amsterdam naar Uden te komen. Maar gezien de afstand die ik moest afleggen (ca. 120 km) en de range die de Zoe aangaf: 128 km had ik toch wel graag de route ingepland gehad om op het scherm te kunnen zien of ik het ging halen.
Maar goed, een tussenstop bij De Lucht aan de A2 was toch al voorzien, dus daar even met 22 kW bijladen en we komen er wel. Althans, dat was het idee. Maar als het oplaadpunt bij De Lucht dan in storing springt zodra je aankoppelt :shock: (zie topic: laadproblemen met publieke oplaadpalen, meld ze hier) dan moet je gaan herplannen. Gelukkig zijn er van daar naar huis nog genoeg 11 kW paaltjes. Maar toen ik eenmaal in de auto zat, deed mijn navigatie het wel weer en kon ik wat proberen. Via een zelf uitgedachte tussenoplossing tussen de snelste en eco route, kon ik zonder bijladen thuis komen. Het verschil in de te rijden afstand en de aangegeven range bedroeg slechts 1 kilometer, maar ik ben er maar voor gegaan. En met nog 5% restcapaciteit over heb ik het gehaald. 114 km, wind schuin van voren tegen, Eco modus, 95 km/u, laatste deel (20 km) binnendoor over 60 km/u wegen. Toppie!! :thumb:
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door avdvee »

Hoe lang heb je er precies over gedaan?
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 14
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door renault15.17 »

Weet het niet precies, was geloof ik iets na half 11 thuis. Maar heb toch nog even wat gegeten en wat telefoontjes gepleegd bij "De Lucht".
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door fivari »

Vandaag voor het eerst een rit gedaan waarvan een normaal mens zegt: zoiets met een elektrische auto: dat toch liever niet!
De tocht situeert zich in Belgie. Van Leuven naar Waver (35 km) (waar ik werk) voor een eerste vergadering en van daaruit naar Zonnebeke bij Kortrijk (143 km) en weer terug naar Leuven (150 km). Alles samen 328 km op papier en ook in 't echt, vreemd genoeg ondanks verkeerd rijden en omleidingen.

Vooral het stuk tot de eerste laadbeurt was erg spannend. Eerst 35 km tot Waver en vervolgens naar het geplande laadpunt in Henegouwen: Frasnes-lez-Anvaing. Samen 115 km waarvan toch 60 km snelweg. Alsof ik voorvoelde dat er problemen zouden komen, reed ik een lang stuk tegen 90 km/u achter een vrachtwagen. Achteraf bekeken: gelukkig maar. Ik arriveerde aan het laadpunt in Frasnes-lez-Anvaing met nog 30 km bereik (23%). Ik plug de laadkabel in: start keurig met laden @ 22 kW. Toen ik na 20' winkelen en wandelen terug bij de auto kwam om te lunchen, bleek het laadproces zowat onmiddellijk gestopt te zijn. België is qua dichtheid van laadstations niet te vergelijken met Nederland. Volgend bruikbaar laadstation in de richting van mijn bestemming bevindt zich op 20 snelwegkilometers van waar ik me bevind. Opnieuw karretje aan een vrachtwagen gehangen en na wat flink wat spanning onderweg kom ik uiteindelijk met 9% capaciteit over aan de laadpaal nabij Doornik aan. Als die het niet doet, loopt het slecht af. Maar gelukkig: de twee laadpalen met in totaal 4 type 2 aansluitingen werken feilloos. Opnieuw 22 kW laadvermogen. Na 45' zakt de laadsnelheid bij 90% vol en besluit ik verder te rijden. Het kan nu wat sneller, de mensen verwachten me, de vergadering zal uiteindelijk met enige vertraging starten.

Op de terugweg besluit ik het zekere voor het onzekere te nemen en twee laadsessies in te lassen. Eentje in Kortrijk en eentje bij dit laadpunt in Ninove. Beide leveren opnieuw keurig 22 kW.
In Kortrijk vloek ik toch even wanneer ik vaststel dat de vier parkeerplaatsen bij de twee laadpalen bij de Dolfijnkaaialle vier zijn geICEd. Dat is wel erg grof. De parkeerwachter die verderop wat boetes uitschrijft, checkt alleen of het parkeergeld wel betaald is. Gelukkig blijkt een van de vier juist toe te komen zodat ik opgelucht zijn plaats kan innemen.

Balans van de dag: 328 km, 53,6 kWh verbruikt. Gemiddelde snelheid 62 km/u. 330 km afleggen met de Renault Zoe en ondertussen 2 vergaderingen afhandelen: het kan. Jammer dat er geen gelegenheid was om te laden tijdens het vergaderen. Dan zou de totale reistijd er niet echt onder geleden hebben. Nu heb ik in totaal toch 1u45' staan laden. Neem een uurtje lunchpauze, dan "kost" de Zoe 45' in vergelijking met een gewone wagen. Niet onoverkomelijk. Het blijft toch een beetje een avontuur en dat maakt het juist boeiend. Ik herhaal na vandaag ook mijn voorkeur voor de chameleonlader: hij laadt niet op een gewoon stopcontact, maar heeft wel een stevig laadvermogen op de publieke laadpalen. De enige elektrische auto's die deze rit haalbaar maken, zijn de Zoe en de Tesla.

En ondanks het beperkt aantal laadpalen zijn de palen in België toch erg bruikbaar: omdat ze vrij recent geplaatst werden, is geopteerd voor krachtige 3-faseaansluitingen type 2 (Mennekes) die mooi 22 kW leveren. De meeste palen in de centra van de steden zijn geplaatst door Bluecorner en hebben per paal een type 2 aansluiting van 22 kW en een voor ons onbruikbare schuko-stopcontact. Deze palen zijn te activeren met de kaart van TheNewMotion: een gratis kaart die enkel verbruik aanrekent. Tot einde van de maand trouwens gratis.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door MartijnEV »

fivari, mooi verhaal! Het kan zeker met de Zoe; de uitdaging bij lange reizen is prima aan te gaan.
Heb je voor mij de coordinaten van al de 22kW palen die je gebruikt hebt? Dan voeg ik ze toe aan de kaart ac-lader.nl
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door fivari »

Zopas doorgestuurd via pb.
tot uw dienst!
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013 09:50
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door Smartrix-Zoe »

Afgelopen vrijdag van Vleuten naar de koog op Texel en maandag weer terug.
Veel laadpalen aanwezig verspreid over eiland ivm elektrisch vervoer project daar in 2010. :D :thumb:
Het was een trip van 135 km maar toch even geladen bij renault dealer in Alkmaar. Een echte 22kw paal dus ik hoefde maar even te laden om bestemming te halen. Ik kreeg koffie en kon even naar de olympische spelen kijken. Super service.
foto alkmaar.JPG
Helaas geen enkele volledig elektrische auto daar gezien. Wel wat phev's.

Mensen vinden het altijd wel interessant. Zie foto.
IMG_3104.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 11
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door GertjanVB »

Vandaag ritje van Oosterhout naar Groningen. Dan blijkt de snelladerdichtheid in het noorden van het land niet zo hoog te zijn. Fastned timmert aan de weg maar denoodzakelijke laadpunten (oa. Lageveen bij Heerde) zijn nog niet gereed. Geplande stops zijn vd Valk in de Bilt, Renault dealer Oving in Zwolle en Parking MartiniPlaza in Groningen.
Het laden bij vd Valk is achter de rug. In het donker ben ik de laadpaal bij de ingang voorbij gereden en heb (even) op de parkeerplaats gezocht voor ik de laadpaal vond. Lekker snel laden aan het begin, op 't eind duurt het langer om die laatste procenten binnen te halen. Door de regen en een natte jas is de inzet van achterruitverwarming en airco noodzakelijk. De comforttimer geeft niet veel soelaas lijkt het; in Zwolle nog een keer proberen.
Nu in Zwolle aan de koffie bij Renaultdealer Oving, via de mail hadden zij aangegeven dat hun laadpunten 24/7 beschikbaar zijn, wat goed uitkwam en ook nog koffie.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door MartijnEV »

Gaaf. Goede reis!
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 11
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door GertjanVB »

Weer terug in Zwolle bij Renault dealer Oving.
Eerder op de dag in Groningen bij aankomst nog 20km op de teller. In het begin ging het snel met de km's, dus de kruissnelheid op 98km/h gehouden ipv 100. Bij aankomst op de ParkingMartiniPlaza direct rechtsboven een aantal 22kW EV-box laadpalen beschikbaar. Na aansluiten de mededeling nog 7 uur te laden?! Na controle ca. 2 uur later bleek de batterij al 100% vol te zijn! dus toch 22kW. De comforttimer had gewerkt (net als in Zwolle).
Onderweg zijn me de Fastned laadstations bij Lageveen/Heerde niet opgevallen, dus daar moet de komende weken nog het een en ander gebeuren.
Straks onderweg naar De Bilt of misschien Renault dealer Stam, want die Renault ZE Dealers zijn stiekum aangename stopplaatsen; snelladers, rustige werkplek met WiFi en koffie
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 14
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door renault15.17 »

Gisteren was het natuurlijk een prima ZE / Zoe dagje met 22°C. En net gisteren had ik weer een ritje Helmond - Schiphol Rijk op het programma staan. Met een volle accu in Helmond weggereden, op ECO stand via N279, A2 en N201. Net geen 130 km. En toen kwam ik bij RNL aan met nog...... 58 km over. 8) :dance:

Afbeelding

En na een klein uurtje 22 kW laden, krijg je een mailtje met het volgende rijbereik:

Afbeelding

Wat dan vervolgens wel grappig is, dat na het ingeven van mijn reisdoel "thuis", de Zoe aangeeft dat mijn reisdoel op 118 km niet bereikbaar is...... :doh:
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 14
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door renault15.17 »

@GertjanVB: het Fastned station bij Heerde is al wel operationeel. Afgelopen dinsdag reed ik met een "stinker van de zaak" voorbij, de gele boog valt mooi op en stond er een Outlander te laden.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 11
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door GertjanVB »

@renault15.17; mooi verbruiksresultaat! Dank voor de correcte info mbt Fastned, zitten ze aan beide kanten van de weg?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 14
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door renault15.17 »

Nee, Fastned zit nu alleen nog maar richting Apeldoorn.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 11
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door GertjanVB »

Aha; Lageveen is niet hetzelfde als Heerde. Heerde ligt onder of op gelijke hoogte met Zwolle en is in bedrijf. Lageveen ligt boven Zwolle en zou binnen enkele weken operationeel zijn.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 11
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door GertjanVB »

Vandaag rondje Oosterhout-Gouda-Bunschoten-Oosterhout gedaan.
Totaal ruim 220km met een verbruik van 11,9kwh/100km. Dankzij de aangename temperatuur en de keuze voor de ECO-route in de TomTom. Het tijdsverlies tov extra snelwegkm's a 100km/h was niet noemenswaard en af en toe rustig binnendoor is helemaal niet zo erg. Bijladen lukte niet in Gouda (achter de Vismarkt) de paal met 2 parkeerplaatsen werd bezet door 2 ICE's. De persoon die net z'n auto had geparkeerd was niet te bewegen zijn voertuig te verplaatsen. Dat leverde een interessante conversatie op die ik elders zal posten.
Na de afspraak in Gouda naar Bunschoten met de bedoeling in de Bilt te laden, maar ik kwam door Vleuten en legde aan bij de snelle laadpaal aan de Zuiderburcht 6 en aan het water geluncht en verder naar Bunschoten. Terug naar huis kon ivm het opgebouwde aantal km's zonder opladen.
Prima dag, behoudens dat de TomTom rond Utrecht even opspeelde omdat de kaarten niet up-to-date zijn (heb wel de laatste versie) en de anti-EV houding van de inwoner van Gouda.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door E-mission »

Even ter bevestiging voor mij, je voorkeur om de optie voor route types te krijgen (snel / kort / eco) onthoudt hij bij jou ook niet , toch? Net als mijn voorkeuren om geen tankstations te zien, reset hij alles weer als ik opnieuw de auto start. Wil even weten of ik niet een update gemist heb ofzo.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 11
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door GertjanVB »

Klopt. Voor ik begin moet ik de instelling wijzigen om te vragen naar type route, zolang de sleutel niet uit het slot gaat onthoud hij dit. Irritant.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Hoe ver van huis ben je geweest?

Bericht door E-mission »

Stop jij je sleutel in het slot nog? Dynamique versie?
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in