Mijn Renault Megane Berliner 2002 automaat heeft sinds kort een probleem met de automatische versnellingsbak.
Hij schakelt netjes op en uiteindelijk rijd ik 120 in de 4, maar dan ineens een dreun, alsof ik over een betonblok heen rijd.
En dan zie ik dat hij terug is in de 3de versnelling. Hij maakt dan ook meer toeren (4000+) dan normaal (3000) bij 120 km/u.
Tevens brandt dan het versnellingsbak symbooltje links naar de kilometerteller. HIj wil dan ook niet meer opschakelen.
Totdat ik van de snelweg af ben en kan stoppen, en hem even van het contact kan halen, en weer terug op contact. Het symbooltje dooft dan, en alles is weer ook. Gek genoeg gebeurt het dan die dag ook niet meer. Het lijkt alsof het alleen 's morgens bij koude motor (en versnellingsbak) gebeurd. Overigens heb ik de auto al eens uitgelezen, maar zag toen geen foutmeldingen. Maar dan was nadat de auto van contact was geweest, en het versnellingssymbool weer was gedoofd. Ik zal proberen hem uit te lezen terwijl het symbool nog brandt.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?