Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Rijd ik naar huis met de 25 , rij over een van nederlands bekende verkeersremmende drempels heen , hoor ik een harde klap onder de auto .
Iets raken kon niet , daarvoor reed ik te zacht ... dus ik rij verder , reageerd de auto heel raar en anders dan normaal , zwabbert meer .. stugger ..
dus ik denk ..owww , stab stang eraf geschoten , zet ik er vanaaf wel weer op .
Ik kijken met de lamp, stroomt de olie uit m,n linkerschokdemper ! ! grrmmmm , das minder ...
Nu sta ik voor de keuze ... rep . of niet..
en niet betekend afscheid nemen van 25 ...
jasper11turbo schreef:En toen was het mijn beurt ...
Rijd ik naar huis met de 25 , rij over een van nederlands bekende verkeersremmende drempels heen , hoor ik een harde klap onder de auto .
Iets raken kon niet , daarvoor reed ik te zacht ... dus ik rij verder , reageerd de auto heel raar en anders dan normaal , zwabbert meer .. stugger ..
dus ik denk ..owww , stab stang eraf geschoten , zet ik er vanaaf wel weer op .
Ik kijken met de lamp, stroomt de olie uit m,n linkerschokdemper ! ! grrmmmm , das minder ...
Nu sta ik voor de keuze ... rep . of niet..
en niet betekend afscheid nemen van 25 ...
ben aan het denken ...
Reparatie is toch niet zo moeilijk? Of zie ik nou wat over het hoofd dat je twijfelt over afscheid nemen?
Heb de bedrading van de oliekoeler-fan nagelopen, is vanaf de stekker tot aan ver in de kabelbomen van het blok verbrand, blijkbaar bij een vorige eigenaar.
Dus zelf maar aan het knutselen geweest met thermocontact schakelaar, een relais en een zwevende zekering, dus dat werkt ook weer, alleen wordt ik nu niet meer via het dashboard automaat lampje gewaarschuwd voor te koude of te warme ATF temperatuur, maar goed....dat werkte toch al niet meer vanwege die uitgefikte leiding....
...en op de terugweg naar huis, viel de navigatie systeem ook uit....weer een klusje erbij...
...it just did....
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!! It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Ik werd gister wakker, hondberoerd, plee ondergekotst
toch maar aan het werk.
Geen goed idee...
Onderweg lette ik ff niet goed op en een trekhaak geraakt... dag radiator.
Gelukkig kende ik iemand die er een heeft liggen en hem erop kan zetten.. kost me eigenlijk niets (vriendendienst)
Hij heeft me gisteravond afgesleept en zet de nieuwe eronder.
Heb de bedrading van de oliekoeler-fan nagelopen, is vanaf de stekker tot aan ver in de kabelbomen van het blok verbrand, blijkbaar bij een vorige eigenaar.
Dus zelf maar aan het knutselen geweest met thermocontact schakelaar, een relais en een zwevende zekering, dus dat werkt ook weer, alleen wordt ik nu niet meer via het dashboard automaat lampje gewaarschuwd voor te koude of te warme ATF temperatuur, maar goed....dat werkte toch al niet meer vanwege die uitgefikte leiding....
...en op de terugweg naar huis, viel de navigatie systeem ook uit....weer een klusje erbij...
Dat lampje word door de re aangestuurd ! niet door de thermocontact .....
leg het je wel nog een keer uit .
Als je met RE het relais bedoelde, alle bekabeling is doorgebrand.....
Ook de dunne draden, die zijn gewoon meegesmolten met de dikke, ben al lang blij dat de rest van de kabels niet meegesmolten is en dat de auto niet uitgebrand is, al denk ik dat dit alles van voor mijn aanschaf destijds is geweest.
Het is gewoon één klomp van gesmolten plastic met af en toe wat zichtbaar koperdraad tot aan de hoofdkabelboom.
Binnenkort zal ik een info topic maken over hoe een noodvoorziening te maken voor de fan, en waar op te letten.
Ik heb nooit een lampje zien knipperen, wel continue zien branden toen er een keer te weinig ATF inzat.
Ik heb zoveel mogelijk van de originele kabels in takt gehouden (hopende dat ze nog werkten) om een eventuele 'loopback' controle (en dus foute meldingen) te voorkomen.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!! It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
2 nieuwe schokkers voor gemonteerd , m,n net gespoten velgen met nieuwe winterbanden , nieuwe remblokken voor , nieuwe hoofdremcilinder ! heerlijk !! nieuwe automaat olie en ow , wat rijd de auto nu weer lekker ! en ... heel belangrijk na 328000 kilometer geen kraakje , geen...... helemaal niets .. gewoon nieuw !
Ik ben super tevree en ga door naar de 350000 km met de eerste automaat ar4
...zit tegenwoordig angstig in de auto...hou het stuur vastgeknepen als een dief...
Reden : het lager is nu in zo'n slechte staat, dat het een zware brom geeft en vibratie's in het stuurwiel.
Ben echt bang dat die vastloopt nu, neusgaten wijdopen voor eventuele brandlucht etc, en stuur met beide handen stevig vast en afstand houdend tot linker vangrail...
Rijd gelukkig amper met de auto, vorige jaar maar zo'n 11.000 km gereden, en dat waren nog eens grote afstanden ook, dit jaar worden het er zelfs nog minder, en allen nog steeds grote afstanden, tot 5km afstand doe ik alles lopend namelijk, zonde van mijn auto om hem daarvoor wakker te maken vind ik (vroeger had ik daarvoor een Fiat Panda staan, nou, heb ik geweten, die heb ik dus inderdaad binnen 1 jaar verziekt...), stads- en spitsverkeer mijd ik als de ziekte, denk dat ik dit jaar de 6000 net ga halen, maar hopelijk wel zonder mijn zijkant in elkaar te rijden...
Denk dat ik maar rap een oplossing ga zoeken voor een extra autootje erbij voor klein verkeer, een Clio vind ik erg mooi, of een Mazda 323 (oud model) of anders maar weer een Panda.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!! It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut