Goedemiddag,
Ik heb het volgende probleem.
Gaat om een renault clio mexx edition 1995. Het betreft een automaat.
De auto is uitgerust met een startonderbreker (betreft een sleuteltje met 2 pennetjes, die je op een contactje moet houden in de auto). Weet overigens niet of dit relevante informatie is.
Het volgende doet zich nu voor:
Tijdens het rijden heeft de motor af en toe de neiging om af te slaan. Voor het stoplicht begint deze dan plotseling onregelmatig stationair te lopen. De laatste keer dat ik ermee reed viel de auto zelfs uit.
Gisteren heb ik ernaar gekeken. Ik dacht aan een mogelijke vervuiling van het gasklephuis, na het lezen op diverse fora. Dus heb ik het luchtfilterhuis eraf gehaald. Je kijkt dan op de vlinderklep van het gasklephuis. Deze leek redelijk schoon.
Voor de zekerheid heb ik de onderdelen naast de vlinderklep losgehaald. Het meest linkeronderdeel is een plaatje met daaronder een rood membaam met daarop een veertje en daarop weer een dekseltje. Dit membraam zag er goed uit.
Aangezien ik niets kon vinden, heb ik na het reinigen van enkele onderdelen met een doekje met remmenreiniger, de hele situatie weer teruggebouwd (want alles zag er oke uit). Vervolgens wilde ik starten en verzoop de motor vrijwel direct. Het is zelfs zo erg dat er nu brandstof boven de zuigers staat, de startmotor krijgt de motor niet meer rond na een halve slag (vloeistof is niet samendrukbaar).
Dus toen heb ik nogmaals het luchtfilterhuis eraf gehaald en gekeken of ik wellicht iets verkeerd terug had gezet. Dit was mijns inziens niet het geval. Vervolgens heb ik de bougies eruit gehaald en even zonder bougies gestart (bougies uiteraard ver weg van bobines gelegd i.v.m. brandgevaar!!). De brandstof spoot werkelijke uit de bougie gaten. Het lijkt wel alsof de brandstof toevoer blijft hangen?
Mogelijk heeft dit te maken met het bovenstaande membraam, iets anders kan ik namelijk niet bedenken.
Kortom ik heb voor mezelf geleerd om er voortaan maar af te blijven, maar vroeg me toch af of iemand me nog kan helpen hier?
Mijn vragen:
Wat is er precies misgegaan met de inspectie van het gasklephuis?
Zijn er onderdelen los te bestellen van het gasklephuis?
Waardoor loopt de clio af en toe slecht en slaat af, en af en toe niet?
Hoe krijg ik zonder risico’s de overtollige benzine uit de motor (optie bougies eruit en starten vind ik toch risicovol)
Moet ik de olie verversen i.v.m. mogelijke brandstofverdunning? De olie is net vervangen tijdens de laatste beurt.
Brandstof op zuigers, na gasklephuis inspectie
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves