Electriciteitskosten verrekenen
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 14 apr 2021 11:48
- Actief als: particulier
Electriciteitskosten verrekenen
Ik ben me aan het orienteren (zoals dat zo mooi heet) op een Zoe. Als mijn werkgever akkoord gaat dan staat er binnenkort een Zoe voor de deur. Ik zit nog met een vraag over de electriciteitskosten. Het wordt een auto van de zaak, dus mijn werkgever betaalt alle kosten van de Zoe dus ook de stroomkosten, maar ik verwacht dat ik de meeste tijd bij huis zal opladen met een eigen paal. Die electriciteit loopt natuurlijk via mijn eigen rekening, hoe weet ik nu hoeveel stroom ik heb verbruikt met het laden zodat mijn werkgever dat kan vergoeden? Ik krijg de "officiele" Renault laadpaal, kun je het daar op aflezen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 09 nov 2018 20:05
- Contacteer:
Re: Electriciteitskosten verrekenen
Je kunt een aparte teller aan de nieuwe groep koppelen waar de lader op wordt aangesloten zodat je kunt aflezen hoeveel er geladen is met de Zoe. Ik hoop voor je dat je werkgever akkoord gaat want het is een hele fijne auto.
Naast de Zoe als 2e auto een Model X
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 13 jun 2017 20:41
Ja hoor, geen probleem, volgens mij komt de tussengelegen standaard in de meterkast. Bij mij zit ie er in ieder geval ook in en is ook door de plug-in Company aangelegd.
Zoe life 2013
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 18 okt 2014 10:42
Ik heb ook een oplossing met de officiële Renault lader (verzorgd door The Plugin Company). Met een 'handmatige' tussenmeter in de meterkast.
Dat heeft mij tot nu wel een probleem opgeleverd om de kosten via de leasemaatschappij vergoed te krijgen. Zij zijn niet ingericht op een handmatig proces en verwachten een factuur van de uitbater van het laadpunt. Maar daarvoor moet je een backoffice abonnement afsluiten en een laadpunt hebben met ingebouwde meter die de standen automatisch doorstuurt. Zo'n laadpunt moet dan altijd geactiveerd worden met de laadpas. Al met al vond ik dat gedoe met mijn pasje bij mijn eigen laadpunt onhandig en de extra kosten voor zo'n backoffice abonnement leken mij ook de moeite niet waard. Ik kan ook wel 2x per jaar een formuliertje invullen en opsturen. Maar ja, dan moet je leasemaatschappij wel een beetje willen meewerken.
Het loopt al een tijdje, maar tot nu toe is er nog geen oplossing. De pijn van een early adopter zullen we maar zeggen.
Maar waarom vraag je gewoon niet aan de leasemaatschappij wat zij willen. Die zullen het allemaal moeten regelen. Heb je al met de Plugin Company overlegd?
Oh en by the way.... Je neemt toch wel een driefase lader?
Dat heeft mij tot nu wel een probleem opgeleverd om de kosten via de leasemaatschappij vergoed te krijgen. Zij zijn niet ingericht op een handmatig proces en verwachten een factuur van de uitbater van het laadpunt. Maar daarvoor moet je een backoffice abonnement afsluiten en een laadpunt hebben met ingebouwde meter die de standen automatisch doorstuurt. Zo'n laadpunt moet dan altijd geactiveerd worden met de laadpas. Al met al vond ik dat gedoe met mijn pasje bij mijn eigen laadpunt onhandig en de extra kosten voor zo'n backoffice abonnement leken mij ook de moeite niet waard. Ik kan ook wel 2x per jaar een formuliertje invullen en opsturen. Maar ja, dan moet je leasemaatschappij wel een beetje willen meewerken.
Het loopt al een tijdje, maar tot nu toe is er nog geen oplossing. De pijn van een early adopter zullen we maar zeggen.
Maar waarom vraag je gewoon niet aan de leasemaatschappij wat zij willen. Die zullen het allemaal moeten regelen. Heb je al met de Plugin Company overlegd?
Oh en by the way.... Je neemt toch wel een driefase lader?
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Laatste bezoek: 14 apr 2021 11:48
waarschijnlijk gaat het niet via de leasemaatschappij maar schaft mijn werkgever zelf de zoe aan, dus dat maakt het declareren iets makkelijker. Of ik een 3 fase lader ga nemen (dat is toch 11kW?) hangt even van de totale plaatsingskosten af. Voorkeur gaat daar wel naar uit, maar de zoe zal voornamelijk 's nachts laden, maar het is natuurlijk altijd handig als het in 2-3 uur kan... Belangrijker vind ik dat er een vast snoer aan zit zodat je het makkelijker aansluit.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 18 okt 2014 10:42
Nou ja, als de werkgever geen bezwaar heeft tegen een papieren declaratie eens in de zoveel tijd (gezien de lage kosten hoeft dat niet eens elke maand), lijkt mij de keuze makkelijk.
Driefase zou ik echt doen als ik jou was. Die paar keer dat je erom verlegen zit is het errug handug. Het is mij overkomen dat de auto 's-nachts niet opgeladen had (1x verkeerd ingeplugd, 1x kalender niet gewerkt). Aangezien ik altijd mijn ze connect check bij het opstaan, kon ik snel even op de pantoffels naar de auto en na het ontbijt zat er al genoeg in om naar het werk te kunnen. Moest ik daar wel bij een laadpaal parkeren om de terugreis te kunnen maken. Dat hoeft normaal niet, een volle accu is genoeg voor heen en weer. Die flexibiliteit is mij veel waardevoller gebleken dan ik bij voorbaat dacht.
Overigens is de door Renault geadverteerde 11 kW een fout. Ze bedoelen 11 kVA, een subtiel verschil. In de praktijk betekent dat een effectief laadvermogen van 8,8 kW = 36% per uur.
Driefase zou ik echt doen als ik jou was. Die paar keer dat je erom verlegen zit is het errug handug. Het is mij overkomen dat de auto 's-nachts niet opgeladen had (1x verkeerd ingeplugd, 1x kalender niet gewerkt). Aangezien ik altijd mijn ze connect check bij het opstaan, kon ik snel even op de pantoffels naar de auto en na het ontbijt zat er al genoeg in om naar het werk te kunnen. Moest ik daar wel bij een laadpaal parkeren om de terugreis te kunnen maken. Dat hoeft normaal niet, een volle accu is genoeg voor heen en weer. Die flexibiliteit is mij veel waardevoller gebleken dan ik bij voorbaat dacht.
Overigens is de door Renault geadverteerde 11 kW een fout. Ze bedoelen 11 kVA, een subtiel verschil. In de praktijk betekent dat een effectief laadvermogen van 8,8 kW = 36% per uur.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut