Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Het is me nu voor de tweede keer overkomen. Wijt het maar aan mn leeftijd. Je parkeert je auto en stapt uit in de volle overtuiging dat je hem op de juiste wijze hebt uitgeschakeld. Je hebt niet door dat je de slotpiep niet hebt gehoord als je wegloopt en als je na enige tijd terugkomt staat hij nog netjes (gelukkig!) met een snorrende motor op zn plek! Ben me rot geschrokken. Ben er nu natuurlijk extra gefocust op maar ik vroeg me af of iemand van jullie dat ook een keer heeft meegemaakt? Zegt overigens wel iets over de stille motor als hij stationair draait want doof ben ik gelukkig nog niet. Maar misschien is er een aankomende dementie op komst
Als je radio niet uit gaat draait je motor nog,kwestie van wennen = mij ook een keer gebeurt, ik hoorde mijn radio nog, toen bleek dat ik hem niet goed had uit gedaan
Captur TCe 120 EDC Dynamique
Motor:TCe 120 EDC Brandstof:B
Uitrustingsniveau Automatis versnellingsbak Besteld op 17/05/2013
Pack Style
wielen in kleur Diamantee Noir
Privacy glass
Pack City Camera
Two-tone Ivoire / Noir Etoilé
Lichtmetalen wielen 17 D N
Nou inderdaad ben je niet de enige hoor.
Wij waren laatst in Winterberg mooie parkeerplek gevonden en wat gebeurd bij verlaten van de auto vertelde ik mijn vrouw ik hoor geen piep bij nog geen vier meter van de auto te zijn ,het stomme is dan dat ik vertelde zal even kijken of de deuren wel goed dicht zijn,ik dus rond gelopen en begreep er niets van.
Toch weer slim de vrouwen die zegt je wordt oud pappa de motor draait nog.
Dus inderdaad de motor hoor je bijna niet.
Heb altijd bij een Renault garage gewerkt. Als verkoper. Eén keer heb ik dit horen zeggen. Was een vrouwtje van in de 80 die boodschappen deed en bij terugkomst merkte dat haar auto nog draaide. Altijd gedacht dat dit een unicum was...
Mensen echt fantastisch deze reacties! Ben niet de enige merk ik, maar ook gelukkig nog geen 80 jarig oud vrouwtje wat boodschapjes ging doen Mijn vrouw zegt dan: "je bent 62 jaar maar je geest is al veeeeel verder" Kijken hoe het straks rond de 80 is
Ja, kan me wel voorstellen dat, als het allemaal nieuw is, je de piepjes nog niet automatisch kan thuisbrengen. Mijn Espace heeft ook piepje voor van alles en nog wat, kaart vergeten, handrem vergeten, enz enz... Nu gaat dat automatisch maar in het begin schrok ik ook steeds wanneer er een piepje was... En ik ben bijna 20 jaar jonger lol.
ook hier maar de auto ging helemaal niet uit, dacht dat het aan mij lag.
Na een keer of 5 op de "start"knop (windows ) gedrukt te hebben ging de auto uit.
Heb dit 1 keer gehad en gelukkig was moeder de vrouw erbij.
Dus bij twijfel ............druk op start
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6
Niet vergeten om tegelijk het rempedaal in te trappen. Zie je ook in het displaytje. Dus rempedaal en startknop, althans zo heb ik het onthouden en het gaat me nu bewuster af zeg maar. Effe het koppie erbij!
Dit is met onze vorige wagen, Megane Coupe, meerder malen gebeurt. Als we dan toevallig naar buiten keken, zagen we dat de spiegels niet dichtgeklapt waren en wisten we dat de wagen niet gesloten was, sterker nog, dat de motor nog liep, soms wel een half uur na aankomst.
De R-Link blijft gewoon spelen als je de motor uit zet en gaat pas uit als je het portier opent. Gaat de R-Link dan niet automatisch uit, dan loopt de motor nog. Ik kijk voorlopig ook nog met een half oog naar de toerenteller, is ook een prima indicatie of de motor nog loopt....
Groeten,
Frank
Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Bij het verwisselen van de waterpomp viel mij op dat de onderplaat vettig was. r110zweet2.jpg Bij nadere inspectie zag ik dat de motor zweet. Er lijkt een punt voor onderhoud te zijn (waar de imbus in past). r110zweet1.jpg
Ik kan niks vinden over...
Sinds 3 mnd gebruikte Arkana die steeds meer gaat en blijft trillen na overschakelen op EV. Tijdens proefrit probleemloos, auto werd gebruikt door vertegenwoordiger van dealer en werd meteen stil gezet tot moment van afleveren, 3 wkn later. Bij het...
De laatste update voor mijn Megane was in januari 2024 (openR link 2.1.2 & Electric Engine 1.1.0), ondertussen niks meer behalve een update die blijft hangen. Heeft iemand hiermee ervaring en hoe op te lossen? Een reset en alles opnieuw...
Met enige regelmaat blijft in mijn Austral de achteruitrijcamera actief. Dwz, na achteruitrijden rijd ik weer
vooruit en dan blijft de camera actief. De auto moet helemaal uit om dit te resetten.
Hebben hier meerdere Austral bezitters last van,...
Ik heb sinds een kleine week een Renault 5 E-Tech. De app deed het na twee dagen naar behoren. Maar nu geeft hij al 24 uur aan dat de auto aan het laden is. Wat niet klopt. Herkent iemand dit?