Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?

Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 18050

Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?

Bericht door Verwijderd 18050 »

Momenteel rijd ik, met ruim 30 jaar Renault ervaring en als 61 jarige, een Grand Scenic van maart 2010 (nieuw gekocht). Het betreft een 2 liter metallic zwarte 16V 140 CVT Privilège (automaat dus) met 5 stoelen. Een luxe uitvoering met alles er op en eraan, o.a. meedraaiende en automatisch afstellende Bi Xenon, lederen bekleding, de uitgebreide Carminat navigatie enz.. De auto is in uitmuntende staat maar kent echter één nadeel en dat is dat hij niet de zuinigste in benzineverbruik is. Er staat momenteel echter slechts 37.500 km op de teller. Vroeger reed ik veel meer en ruilde om de 2 a 3 jaar in maar tegenwoordig reizen we veel per trein (ik werk niet meer) en als we naar de stad gaan pakken we de elektrische fiets. De meeste kilometers zijn dus van de vakanties.
Nou ben ik met de dealer bezig geweest om deze auto in te ruilen op een Captur 120 TCE automaat. Ik heb de Captur ook een aantal dagen mee gehad om te testen en eigenlijk vinden we het best een leuke en mooie auto.
Rationeel gezien moeten we overstappen naar een Captur maar emotioneel ben ik er nog niet uit. Het is t.o.v. de Grand Scenic een behoorlijk kleinere auto en we zullen aardig wat luxe in moeten leveren die bij Scenic aanwezig is maar bij de Captur niet mogelijk is.
Uiteraard weet ik dat het een persoonlijke keuze is maar omdat ik zo twijfel vraag ik jullie mening en advies wat jullie zelf in mijn positie zouden doen. Ik wil er achteraf geen spijt van hebben. Zal ik nou wel of niet de Captur aanschaffen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pascal62
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 195
Lid geworden op: 30 aug 2013 18:11
Actief als: particulier

Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?

Bericht door Pascal62 »

Grand Scenic is in mijn ogen beter/luxer afgewerkt, al is die 4 jaar ouder en is het verbruik misschien wat hoger, maar het gaat niet om veel km dus dat valt te overzien. Maar ligt er natuurlijk aan wat u bij moet betalen.

Wacht anders op de Megane SUV die in 2015 uitkomt http://worldautomodification.com/renaul ... e-in-2015/

Of de Captur HH, maar is alleen een ander uiterlijk.

De kofferbak die een stuk kleiner is kan zeer belangrijk zijn in uw keuze.

Vindt u de hoge instap fijner?
Renault Captur Dynamic Tce90, Ivoire en dak Noire Etoile, pack City Camera, Wielen Diamantee Noir, besteld op 3-8-2013, productie order datum 6-8-2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?

Bericht door Huite »

Als je bij moet betalen op de Captur wordt het economisch al snel oninteressant.
Tenminste wanneer je weinig kilometers maakt. En de Scenic is nog als nieuw.
Niet doen dus tenzij je economische motieven minder belangrijk vindt!
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?

Bericht door DHL »

Uiteraard de Scenic houden. Is geen vergelijk met een Captur he.
Rationeel moet je overstappen zeg je. Welke redenen zijn dit dan? Dat beetje meerverbruik van de Scenic tov de Captur? Je rijdt bijna geen kilometers, dus dat kan de reden niet zijn. Zijn er andere factoren die rol spelen dan?
Sorry, maar ik begrijp het niet goed, tenzij je eens zin hebt in wat anders en niet veel wil opleggen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenicized
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 sep 2013 19:53
Actief als: particulier
Locatie: in de buurt van Arnhem

Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?

Bericht door Scenicized »

Ik had voor de Captur een Megane Estate Privilege CVT, ook met leer, xenon etc. Het is inderdaad een stap terug in luxe. Ik wilde een hogere auto. In de praktijk is hij flink wat zuiniger dan de Megane. Nu 7,89l/100km (daarmee ben ik hier een grootverbruiker) i.p.v. meer dan 10l.
2018 Scenic 160 TCe EDC Initiale Paris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 18050

Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?

Bericht door Verwijderd 18050 »

Alvast dank voor de reacties.
Voor mij is zeker de hoge instap en automaat belangrijk. Mijn onderrug is nl. operatief gefixeerd omdat deze gebroken was. Mijn economische afweging is o.a. omdat ik tegenwoordig zo weinig kilometers maak staat er een auto in mijn garage die dan relatief duurder is dan een kleinere, gelet op wegenbelasting en verzekering.
Eigenlijk heb ik altijd, om de 2 a 3 jaar wat grotere nieuwe auto's gehad en reed voor mijn kwetsuur ongeveer 70.000 km per jaar. Door het minder gaan werken en nu ik gestopt ben, kom ik niet meer boven de 10.000 km per jaar.
De Grand Scenic die ik nu heb is een machtig fijne en ruime auto maar omdat deze inmiddels ruim 4 jaar is, ben ik uit aan het kijken naar alternatieven. Nu kan ik nog een mooie prijs krijgen voor mijn Scenic, bij mijn garage waar ik 30 jaar klant ben, op de inruil van een Captur maar weet uiteraard niet hoe dit gaat als ik nog 1 of 2 jaar door blijf rijden. Dus enerzijds economisch/rationeel ja, anderzijds emotioneel nee om zo'n mooie, fijne auto met weinig kilometers om weg te doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 14612

Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?

Bericht door Verwijderd 14612 »

Ik heb indertijd voor de Captur gekozen juist omdat ik in mijn eerdere auto (Nissan Juke) problemen met mijn rug kreeg. De Captur (en mijns inziens de meeste, zo niet alle Renaults) heeft werkelijk uitstekende stoelen. Een lange proefrit zoals je al gehad hebt, kan uitsluitsel geven op dit punt.
De Captur is een prima auto maar zal inderdaad stukken kleiner en minder luxe blijken te zijn dan de Grand Scénic. Dat is echt een grote bak, maar als het "downgraden" geen probleem is (misschien juist wel wenselijk) dan kan de Captur zeker een mogelijk heid zijn. Tja, wat doet inruil?? De Captur zal relatief (!!!) minder snel afschrijven omdat het een kleinere en erg populaire auto is. Aan de andere kant zijn de grootste afschrijvingen op de Scénic nu achter de rug, want die zitten in de eerste 2 jaar, dus nog één of twee jaar doorrijden kan economisch gezien interessant zijn. Technisch zal doorrijden gezien de kilometerstand geen enkel probleem zijn en over 2 jaar zult u ook nog best een aardige inruilsom voor de Scénic krijgen.
Soms is het wel handig om nog even te wachten tot het eerste modeljaar erop zit en er wat verbeteringen in de produktie zijn aangebracht. Bijvoorbeeld bij de R-link (met al de kinderziektes daarin) zijn de kopers van het eerste jaar duidelijk de proefkonijnen geweest en begint nu na een tweede grote update het systeem beter te draaien (bij de meesten :wink: )

Economisch/technisch geen enkele reden om in te ruilen denk ik. Maar als je gewend bent iedere 2/3 jaar nieuw te rijden begint het mogelijk wat te kriebelen.... :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 17328

Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?

Bericht door Verwijderd 17328 »

Wij hebben vorig jaar september onze Scenic 2.0 CVT uit 2010 ingeruild voor een Captur EDC Dynamique en er totaal geen spijt van, de pk/gewicht-verhouding ligt gelijk dus niet minder 'pittig' dan de Scenic maar het verbruik is wel de helft minder geworden en de MRB ook en de verzekeringslasten ook en dat telt toch mee als je als ex-garagemedewerker prepensioen ontvangt van kleinmetaal-pensioenfonds bpmt en deze maand al weer voor de 2e keer gekort wordt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ericon
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 766
Lid geworden op: 28 feb 2006 14:16
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?

Bericht door ericon »

Vorige week naar de Captur en tevens de Clio estate gekeken maar wat een afknapper tov onze grand Scénic Techline 2005.
Tzt maar gaan kijken naar een gebruikte Sénic fase3, uiteraard weer op lpg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jeffrey71
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 380
Lid geworden op: 12 aug 2013 18:32
Actief als: particulier

Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?

Bericht door Jeffrey71 »

Haha smaken verschillen maar een 2005 Scenic of een captur anno huidige tijd ? ik zou ik het wel weten.
De negatieve houding misschien iets te maken met de iets te lagen uitgevallen inruilprijs?
Captur 1.5 DCI (2013), 2e Captur 1.5 DCI Dynamique Two-tone Ivoire/Noir etoile 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?

Bericht door DHL »

Ik zou het toch ook niet weten eigenlijk. Kan wel begrijpen dat hij naar Scenic phase 3 gaat kijken. Is toch nog een groot verschil de Clio en Captur tov de Grand Scenic.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Fleur
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 77
Lid geworden op: 23 sep 2013 11:20
Actief als: particulier

Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?

Bericht door Fleur »

Beste Ericon je kan toch geen appels met peren vergelijken!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ericon
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 766
Lid geworden op: 28 feb 2006 14:16
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?

Bericht door ericon »

Dat klopt helemaal Fleur, maar dat was toch echt de vraag van de topicstarter. Op zich niet zo gek daar er veel Scènic rijders overstappen of overwegen over te stappen naar de Captur.

Wat betreft "mijn negatieve houdig" deze heeft niets te maken met de inruilwaarde, voor mij is de auto afgeschreven en verwacht nog 1500 tot 2000 euro voor deze auto te krijgen en val daarvoor de dealer niet lastig.
Deze mag voor mij een scherpe prijs zonder inruil maken ;-) .

Deze houding heeft te maken met het gevoel dat ik van beide auto's kreeg in bijzonder de Captur. Voor ik hier weer een hoop reacties krijg, dat is een persoonlijk gevoel.
Gezien dat ik 4 Renaults in de stal heb staan en nog een Avantime overweeg is dat zeker een positieve Renault houding te noemen :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Fleur
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 77
Lid geworden op: 23 sep 2013 11:20
Actief als: particulier

Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?

Bericht door Fleur »

Misschien verkeerd geformuleerd op deze site dan krijg je snel dat het iets verkeerd wordt opgevat maar succes in de keuze!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?

Bericht door Brakb »

@edjeK: Wij hebben onze scenic Tce 130 van 2010 ingeruild voor een Captur Tce 120 automaat. Ben zelf zwaar rugpatient en vorig jaar weer 2 maal geopereerd aan dit "euvel" :cry2: :lol:
Ikzelf kan niet goed meer koppelen vandaar de keuze voor de automaat, maar heel eerlijk mis ik de scenic nog wel maar ben super tevreden met de captur.
Stoelen zitten goed, verbruik is stukken zuiniger dan de scenic, trekt vlot op en heb genoeg over qua pk's, mooie hoge instap hoewel de scenic hoger is.
Kortom geen spijt,maar de scenic is natuurlijk ook een andere prijsklasse en dat merk je natuurlijk wel in de gehele auto.
Ik zou de captur automaat een week huren en een hele lange proefrit maken, hebben wij ook gedaan :P hoefde hem alleen niet te huren, dan kun je zelf een goed oordeel geven.
Scenic is breder ook binnen in, de passagiersstoel in niet in hoogte verstelbaar en is ook niet te koop, wel een nadeel als je als passagier mee gaat want dan is de instap lager.
Het blijft een hele persoonlijke kwestie maar hebben wij spijt? nee is het antwoord.
Mijn/ons advies : ga er een paar dagen mee op pad en je lichaam geeft dan aan of je het wel of niet moet doen, en als je dan besluit om het wel te doen gaan we het wel over de kleur hebben :lol: want dat is een hot item hier op het forum
suc6 met je keuze.
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jeffrey71
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 380
Lid geworden op: 12 aug 2013 18:32
Actief als: particulier

Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?

Bericht door Jeffrey71 »

BrakB alleen voor de kleur combi zou je al een captur willen kopen vooral die ene kleur combi waarin 80 % rond rijd :dance:
Captur 1.5 DCI (2013), 2e Captur 1.5 DCI Dynamique Two-tone Ivoire/Noir etoile 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?

Bericht door Huite »

In de meeste posts zeg je heel verstandige dingen Jeffrey. Deze zal ik je vergeven...
:mrgreen:
Laatst gewijzigd door Pleiades op 27 mei 2014 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd.
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jeffrey71
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 380
Lid geworden op: 12 aug 2013 18:32
Actief als: particulier

Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?

Bericht door Jeffrey71 »

Huite ik bedoel ook in Nederland , over Duitsland kan ik niet oordelen :D heb wel gehoord dat er daar een monotone captur de wegen onveilig maakt. :D
Captur 1.5 DCI (2013), 2e Captur 1.5 DCI Dynamique Two-tone Ivoire/Noir etoile 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jeffrey71
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 380
Lid geworden op: 12 aug 2013 18:32
Actief als: particulier

Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?

Bericht door Jeffrey71 »

EdjeK er komt een Grand captur aan misschien is dit wel iets voor jou?
Je zult alleen nog even geduld moeten hebben tot dat hij op de markt is :D
Captur 1.5 DCI (2013), 2e Captur 1.5 DCI Dynamique Two-tone Ivoire/Noir etoile 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdb55
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 339
Lid geworden op: 19 jan 2014 20:22
Actief als: particulier
Locatie: Waddinxveen

Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?

Bericht door avdb55 »

Op basis van de cijfers van www.werkelijkverbruik.nl is het verbruiksverschil tussen een Megane en een Captur ca. 1,2 l/100 km.
Bij 7.500 km per jaar zoals de oorspronkelijke vraagsteller aangaf is dat € 225 per jaar.
De afschrijving van de Megane is echter al zover gevorderd dat de auto nog maar de helft van de aankoopprijs waard is.
De vraagsteller staat voor de keuze doorrijden of inruilen. Nog 4 jaar doorrijden en de auto staat op 75.000 km. Nog steeds: nauwelijks ingereden, als nieuw. Reparatiekosten zijn ook nog niet te verwachten.
In mijn ogen is het dus dwaasheid om in te ruilen. Let wel: zaken als leer en Xenon heb je niet in de Captur.
Maar ja, de autohandel moet ook leven en iemand anders moet ook weer blij kunnen worden van een "nieuwe" auto. Het gaat echter wel van de portemonnee van de eerste eigenaar.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pascal62
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 195
Lid geworden op: 30 aug 2013 18:11
Actief als: particulier

Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?

Bericht door Pascal62 »

De optie "leer" is er wel, al betreft het volgens mij alleen de bovenzijde en zijkanten. Ik zag pas een zwarte staan bij de dealer met zwart leer met de tekst captur erin en sidebars e.d. en dan staat dat leer wel mooi.
Renault Captur Dynamic Tce90, Ivoire en dak Noire Etoile, pack City Camera, Wielen Diamantee Noir, besteld op 3-8-2013, productie order datum 6-8-2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenicized
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 sep 2013 19:53
Actief als: particulier
Locatie: in de buurt van Arnhem

Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?

Bericht door Scenicized »

Er wordt gereageerd op een topic waarvan de topicstarter zijn account heeft laten verwijderen, slotje doen?
2018 Scenic 160 TCe EDC Initiale Paris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 18239

Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?

Bericht door Verwijderd 18239 »

Ben ik het mee eens, afsluiten dit topic :thumb: , weinig zinvol meer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 18277

Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur (2)

Bericht door Verwijderd 18277 »

Sorry voor de onduidelijkheid. Mijn account is/was verwijderd en ben ik bang dat ik dit zelf heb gedaan want ik heb mij op een paar andere fora ook afgemeld maar hier op het Renaultforum was dat dit echter niet de bedoeling. :doh:

Inmiddels heb ik een (proforma) afspraak staan voor de aankoop/inruil van een Captur TCe 120 EDC Dynamique met levering week 31! De dealer had een aantal voorgeorderd en daar kon ik er eventueel ook een van krijgen. Het wordt wellicht een Brun/Noir, want mijn zoon vindt dat ik mijn zwarte serie is moest doorbreken!! :? De opties zijn, trekhaak, nieuwe set winterbanden, stoelverwarming, Pack Style, Parkcity Camera, Xenonlicht monteren, 12v aansluiting in de kofferbak, Armsteun, luxe kentekenplaten zonder nummerplaathouder.
Met de dealer is wel afgesproken dat ik nog bedenktijd krijg tot medio juli of het wel of niet doorgaat!

Ik ga volgende week op vakantie naar Italië met de Grand Scenic en de elektrische fietsen op de trekhaak en kan er dus nog even rustig over nadenken of ik het door laat gaan.

Uiteraard wilde ik jullie even op de hoogte brengen en met dank voor de reageerders/posters in het eerste topic, voor hun advies :clap:
Groetjes Ed.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?

Bericht door Brakb »

Fijne vakantie en suc6 met de beslissing.
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 14612

Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?

Bericht door Verwijderd 14612 »

Zag toevallig vanochtend zo'n bruine Captur. Zijn in ieder geval heel zeldzaam. Is niet helemaal mijn kleur, maar moet zeggen het geheel zag er goed uit. Zoals Brakb al schrijft: heel fijne vakantie en suc6 met beslissen!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 18277

Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?

Bericht door Verwijderd 18277 »

Na een fijne en probleemloze vakantie naar Italië met mijn Grand Scenic, kreeg ik vandaag bericht dat de bestelde Captur inmiddels bij Renault Nederland staat en in principe week 31 of 32 kan worden geleverd.
Dankzij m'n jarenlange goede relatie met de eigenaar van het garagebedrijf heb ik dus nog een dag of wat om te beslissen of het de Captur wordt of dat ik toch voorlopig doorga met m'n Grand Scenic. Want eenmaal op kenteken kan ik uiteraard niet meer terug.
Misschien heel irritant, maar ik weet het domweg niet. Het ene moment van de dag denk ik gewoon voor de Captur gaan om na bij wijze van spreken een uur te denken, nee niet doen!
Ik ben nog nooit in mijn leven zo twijfelachtig geweest en word som moe van mezelf. Toch zal ik de knoop de komende dagen moeten doorhakken. Wordt vervolgd!

Nog even fotootjes van mijn Scenic :wink:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 18239

Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?

Bericht door Verwijderd 18239 »

Ik heb vorig jaar ook een Scenic met CVT ingeruild voor de Captur met automaat en geen moment spijt van (gehad)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?

Bericht door Brakb »

Je rijdt straks een hele andere auto, minder ruimte en je zit korter op elkaar, maar je hebt een proefrit gemaakt toch? Wij hebben onze scenic ingeruild, dit was een Tce 130, en ik moest noodgedwongen naar een automaat.
Scenic konden wij niet betalen en de onze was wel een gewone scenic van 4 jaar oud en reed heerlijk maar een auto scenic kost 35 duizend euro en dat kunnen we niet betalen.
We mochten een proefrit maken van een paar dagen in de Captur automaat en helemaal enthousiast :thumb:
Je moet in het begin wennen maar ik , wij, zijn er erg blij mee en hebben totaal geen spijt.
Neem wel de Clio armsteun, zie dit forum, en bij twijfel zou ik vragen of je een weekend of op zaterdag na sluiting de Captur kunt lenen voor de zondag en maak een hele lange proefrit.
Wij hebben ook er getwijfeld maar tot op heden geen spijt maar moet wel eerlijk toegeven dat het een ander segment auto is maar daar is de prijs ook na.
Suc6 met je beslissing
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ericon
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 766
Lid geworden op: 28 feb 2006 14:16
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?

Bericht door ericon »

Prachtige Scenic Edje 8) 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 14612

Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?

Bericht door Verwijderd 14612 »

Ben het helemaal met Brakb eens: maak een heel lange proefrit met een TCe120 (dus zoveel mogelijk zelfde configuratie). Jullie zijn nu gewend aan lange ritten in de Scénic, dus dan kun je goed vergelijken.

Succes met de beslissing. We horen (lezen) wel wat het gaat worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ericon
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 766
Lid geworden op: 28 feb 2006 14:16
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?

Bericht door ericon »

Ben ook erg benieuwd, succes met de keuze!.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 18277

Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?

Bericht door Verwijderd 18277 »

Beste Renault (Captur) leden,

Met dank voor al jullie reacties en suggesties meld ik dat afgelopen vrijdag de "bestelde" Captur bij de dealer is geleverd. Ziet er heel mooi uit in die kleur en vind het een prachtige auto om te zien! Uiteraard heb ik deze week de auto van top tot teen bekeken, in gezeten en alles nog eens de revue laten passeren. Hoe je het ook bekijkt, t.o.v. mijn huidige configuratie Grand Scenic, moet ik toch wel heel veel toeters en bellen gaan missen die de Scenic wel en de Captur niet heeft! Ook het grootteverschil van de Scenic t.o.v. de Captur blijft in mijn ogen fors.

Ik heb er vooralsnog geen goed gevoel bij en heb geleerd om bij twijfel iets niet te doen. Daarom heb ik, zoals afgesproken, in overleg met de garage dan ook besloten om voorlopig met mijn Grand Scenic verder te rijden en de Captur te laten voor wat hij is.
Voor eind 2015 staat een Scenic gepland met een andere motor/automaat en tegen die tijd is mijn huidige misschien echt aan vervanging toe! :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 14612

Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?

Bericht door Verwijderd 14612 »

Goed over nagedacht, bravo :clap: . Zoals je schrijft, in geval van twijfel: niet doen, er komen nog kansen genoeg en het is idd heel wel mogelijk dat de over ruim een jaar komende Scénic configuratie precies is wat je zoekt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?

Bericht door Brakb »

Heel goed deze beslissing, tov de scenic hebben we ook ingeleverd en tov een grand is het natuurlijk nog meer.
En heel belangrijk;het is een ander segment auto eerlijk is eerlijk, maar wij hadden geen keus want een scenic automaat is gewoon 10.000 euro duurder dan de Captuur
Neemt niet weg dat de Captur super goed bevalt na de twijfel absoluut geen spijt gelukkig.
Suc6.
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht