Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Op 1 juni schrijft Reneetje iets zo technisch dat ik er niets meer van snap (dat ligt waarschijnlijk wel aan mij). In ieder geval zou het mogelijk moeten zijn in de toekomst te kopiëren. Nou één van mijn kant. De inhoud van mijn "losse kastje" (XXL) is via de computer, te kopiëren naar een SD kaart. Dus ook naar de oude SD kaart van Renault. We hebben immers straks allemaal een nieuwe kaart, dus ook een oude.De vraag blijft natuurlijk of de R-link in de auto dit accepteert. Er is een verschil. De inhoud van de XXL is 1,98 GB en op de SD kaart staat bijna 8 GB. Allemaal beveiligd dus je weet nooit wat daar op staat.
Ik ben niet technisch genoeg om dit allemaal te overzien. Kunnen de techneuten onder ons hier eens op reageren? (Reneetje bijvoorbeeld en Huite, Jeffrey en anderen)
Aanvulling op vorige bericht: Wat ik bedoel is, dat als dat zou lukken, je voor een redelijk bedrag nieuwe kaart updates op je losse TT kan kopen en die dan zou kunnen over zetten naar de SD kaart van de R-Link.
In ieder geval 2 dingen NIET weg doen. Je losse kastje en de oude/eerst SD kaart van de R-Link.
@coq
Zo eenvoudig als ji hoopt dat het is is het n.m.m. zeker niet...
Waar ik op hoop is dat als je een "mirror" draait van een nieuwe ongebruikte R-Link SD-kaart, deze mirror kan worden gebruikt om te dupliceren. Uitsluitend voor een persoonlijke veiligheidskopie uiteraard!
Zo niet dan toch, want wat door mensen is beveiligd is ook door mensen weer te kraken.
Desnoods vraag ik mijn Russische vrienden om raad...
@Cog
Klopt Huite heeft gelijk, het is niet zo eenvoudig als je denkt
Het technische zit m in de kaart activatie. Daar heb je oa de metadata voor nodig, dit is een serie van een aantal letters en cijfers (zie mijn uitl;eg over SD card)
@Huite
Je moet geen mirror maken, maar een image. Klein nuance verschil
door Huite » Ma Jun 02, 2014 1:31 pm
(............................................)
Als ik de kaart niet voor de tegoedbon kan ruilen moet ik samen met Powerboot alsnog in de Twizy naar het hoofdkantoor van Renault in Parijs. Kilo-tje TNT in de bagageruimte. Moet genoeg zijn voor een knal die ze bij RN horen!
Vandaag heb ik de europakaart opgehaald. Hetwerkt gelijk, alleen als je naar thuis wilt navigeren, krijg je een rare adres-melding. Nadat ik huis opnieuw heb ingesteld, gaat alles tot nu goed.
De dealer vertelde dat de hele voorraad al op is,vandaar dat hier iemand melde dat ze in backorder staan.
Sinds mei 2014 clio estate flame city extra comfort extra r-link
Ze staan in backorder, zaterdag krijgen de dealers weer voorraad in huis als ze besteld hebben. Zojuist met dealer en RN contact gehad. Heb het idee dat er vanuit RN niet echt goed richting dealers wordt gecommuniceerd.
Beste Remco,
Als je dit draadje even terugkijkt dan zie je dat diverse mensen hier zich in verbinding hebben gesteld met RN over het uitblijven van de bij aankoop toegezegde kaartupdate. Voor zover ik weet hebben al deze mensen een tegoedbon voor een kaartupdate gekregen. Je moet er echter wel zelf actief achteraan...
Even een stomme vraag. Ik heb het ergens gelezen bij Renault over de 3 maanden termijn voor gratis nieuwe kaarten maar kan het nergens terugvinden. Aangezien mijn Captur nu bijna een maand oud is, zou ik daar recht op moeten hebben naar mijn mening. Ik weet niet of Renault/dealer hier zelf mee gaat komen. Maar als ze dat niet doen wil ik wel zeker zijn dat ik gelijk heb als ik naar ze toe stap.. Weet iemand mij zo te noemen waar ik dat terug kan lezen.
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique, Two-tone Arizona/Noir Etoilé
Besteld: 08-02-14/Geproduceerd: 11-04-14/Aankomst DC NL: 28-04-14/Aankomst Dealer: 01-05-14/Aflevering: 07-05-14
Iedereen heeft recht op de meeste recente kaart. Je moet even een tweet sturen naar RN (of bellen of mailen). Dan krijg je een cheque thuisgestuurd waarmee je bij de dealer een nieuwe kaart kunt halen (wel eerste ven bestellen daar). Renault doet dit niet automatisch, maar maakt gebruik van het piepsysteem.
@Uncles Stomme vragen bestaan natuurlijk niet, het is nog veel stommer als je iets NIET vraagt. In het R-link manual staat op pagina NL.13 dat er een 60 (dus niet 90) dagen gratis update uitgevoerd mag worden. Als je dit topic helemaal doorleest zul je ontdekken dat een upgrade niet uitgevoerd kan worden en dat je een nieuwe SD-card moet kopen/krijgen om een nieuwere versie van de Europa kaart te krijgen. Waarschijnlijk heb je nu versie V9.10 in de Captur zitten. Versie 9.25 is net uit en is een update met datum mei 2014 (9.10 zal van september 2013 zijn). De dealer zal je vrijwel zeker geen nieuwe SD-card geven. Tot nu toe hebben alleen degenen die actief bij Renault NL klaagden (per mail of telefonisch) een accessoirecheque van circa € 175,- opgestuurd gekregen om in te wisselen tegen een nieuwe SD-card. Dus er is actie vereist om dit voor elkaar te krijgen.
Lees dit hele topic even goed door, dan ben je waarschijnlijk beter op de hoogte dan je dealer (tenzij die meeleest natuurlijk ). Maar nogmaals de dealer zal je vrijwel zeker niet zonder meer van dienst willen/kunnen zijn, al kan kontakt opnemen natuurlijk nooit kwaad...!!
Dank je voor de info. Ik had al het een en ander doorgelezen. Maar het ging de laatste tijd veel over de updates na 60/90 dagen aangezien er nog nooit een update is geweest.
Ik ga even starten met een mooi mailtje naar de dealer..
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique, Two-tone Arizona/Noir Etoilé
Besteld: 08-02-14/Geproduceerd: 11-04-14/Aankomst DC NL: 28-04-14/Aankomst Dealer: 01-05-14/Aflevering: 07-05-14
Vandaag weer contact gehad met mijn dealer Bochane !
Ze blijven vol houden dat ze de kaart nog niet kunnen leveren echt om moe van te worden.
Echt mensen als je ooit van dealer wilt veranderen ga dan niet naar de firma Bochane want daar wordt je niet vrolijk van.
Kaart staat nu in back-order en moet nu wachten op een telefoontje
Nog 1 1/2 jaar en dan wordt de captur ingeruild, als dit feest zo door gaat wordt het een lange zit.
Een ding is zeker voor mij nooit en dan ook nooit meer een renault.
Jeffrey, de dealers worden zaterdag voorzien als ze morgen bestellen. Het bestelnummer is 8201528747.
Ik zit ook in een Bochanegebied (tussen Arnhem en Wageningen, de Fiat van mijn vrouw komt bij Bochane vandaan). Mijn Renault heb ik bewust een flink eind verderop gekocht na mij tijdens de oriënatiefase al amper welkom gevoeld te hebben bij Bochane Renault in Arnhem.
Nr heb ik vermeld maar dan nog blijven ze het volhouden dat ze nog niks kunnen bestellen.
Goede zet van jou om niet voor de dealer te gaan. Alleen al het bellen naar hun is een grote ramp. Bij de telefoon centrale die tussen de dealers zit hebben ze het klant vriendelijkheid zeker niet uitgevonden.
Hoe kan die R-Link Europa SD nu voor 147 euro normale prijs en nu zelfs in aanbieding voor 99 euro worden aangeboden ????
Hebben ze dat wel goed? (Is het geen Benelux?)
Toch maar even mijn dealer (waarbij ik de kaart voor 186,21 heb besteld) gemaild met de vraag hoe dat zit.
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort.Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017
Hoe weet jij dat ik op rubber val...
Kan met mijn dealer altijd wel wat regelen.
Met dank aan Stellingen90 ga ik dat ook doen.
Misschien rubberen kaplaarzen met Renault logo...
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik krijg elke keer als ik de kaartupdate wil uitvoeren met de toolbox een update te zien van 16,5 Gb maar kan het niet downloaden. Ik heb wel drie verschillende usb-sticks geprobeerd maar ik krijg elke keer een in rood gedrukte melding dat de stick...
Als ik de usbstick gebruik in de toolbox krijg ik te zien dat de navigatie up to date is. Heb nu al twee keer onderweg meegemaakt dat de wegen niet kloppen? Onderstaande tekst is de eerste regel die in de tekst staat van de logfile :
Ik heb een Renault Megane IV break uit 2019 met OS: 9.0.33.431 R-Link 2.
De afgelopen maanden probeer ik een kaartupdate geïnstalleerd te krijgen, maar telkens met een foutmelding Kaartupdate: Updatebestanden onvolledig . Bij de Renault...
Opeens heb ik geen geluid (stem) meer op mijn Tomtom ..Renault Scenic 3 uit 2012.
Ben nergens aan geweest, op instellingen staat het geluid gewoon aan.
Als ik een andere stem kies kun je normaal gesproken een test geluid laten...
Mijn vader woont in Frankrijk rijdt een Master, voor personen vervoer, van 2012 op diesel. Hij gebruikt nu TomTom Versie V31 die bij levering van de auto zat.Navigatie zit ingebouwd in het dashbord. Aangezien dit een oude nav kaart is wil...