sd kaart
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 11 jun 2014 21:17
- Actief als: particulier
sd kaart
Onlangs 2capturs gekocht. Nu wilde ik een app installeren en updates op de sd kaart van Rlink maar krijg steeds de melding dat er iets mis is met mijn sd kaart. Bij de garage kunnen ze me niet helpen. Wie weet waar ik terecht kan om dit op te lossen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: sd kaart
Dat de garage je niet kan (of wil) helpen is een zeer slechte zaak. De officiële Renault-dealer (werkplaats) behoort de kennis in huis te hebben om dit soort zaken op te kunnen lossen en daarbij kunnen ze (eventueel) een beroep doen op de expertise van de importeur.
Nog een keer met de dealer gaan praten en als je er niet uit komt een officiële klacht indienen bij de importeur, een andere dealer zoeken en tevens kun je via de importeur om hulp vragen via 0800 0303.
Het feit dat je 2 Captur's in gebruik hebt kan verwarring scheppen en tot foutcodes leiden, een SD-kaart met R-Link-software is afgestemd per auto en kan nooit en te nimmer in een andere auto gebruikt worden.
Heb je de laatste R-Link-software op je computer geïnstalleerd? Heb je per auto een MyRenault-account met een specifiek softwarenummer? Dan zou het moeten lukken.
Mocht je eventueel 2 pc's of laptops in huis hebben dan kun je proberen voor de ene Captur software op de ene PC te installeren en voor de andere Captur de software op de andere PC.
Ik weet namelijk niet of de persoonlijke R-Link-software op de PC is ingericht voor meer dan 1 auto, maar dat behoort ook de dealer te weten en in ieder geval Renault Nederland.
Succes.
Nog een keer met de dealer gaan praten en als je er niet uit komt een officiële klacht indienen bij de importeur, een andere dealer zoeken en tevens kun je via de importeur om hulp vragen via 0800 0303.
Het feit dat je 2 Captur's in gebruik hebt kan verwarring scheppen en tot foutcodes leiden, een SD-kaart met R-Link-software is afgestemd per auto en kan nooit en te nimmer in een andere auto gebruikt worden.
Heb je de laatste R-Link-software op je computer geïnstalleerd? Heb je per auto een MyRenault-account met een specifiek softwarenummer? Dan zou het moeten lukken.
Mocht je eventueel 2 pc's of laptops in huis hebben dan kun je proberen voor de ene Captur software op de ene PC te installeren en voor de andere Captur de software op de andere PC.
Ik weet namelijk niet of de persoonlijke R-Link-software op de PC is ingericht voor meer dan 1 auto, maar dat behoort ook de dealer te weten en in ieder geval Renault Nederland.
Succes.
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 11 mar 2025 09:40
door H5F Turbo » Wo Jun 11, 2014 4:35 pm
Weten die dan in welke Captur ik rij?
Hoe werkt dat dan als ik bij bijvoorbeeld VKV een SD-kaartje over het internet bestel?(...............................................)
een SD-kaart met R-Link-software is afgestemd per auto en kan nooit en te nimmer in een andere auto gebruikt worden
Weten die dan in welke Captur ik rij?

R5 E-Tech, Dethleffs Advantage 600 DS
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Laatste bezoek: 11 jun 2014 21:17
Dank voor het antwoord, maar heb de sd kaarten niet verwissseld of zo en alleen op mijn eigen pc gebruikt. Heb alles geinstalleerd zoals staat aangegeven, maar krijg dus steeds de mededeling dat er iets is met mij SD kaart ik ga het tel.nr maar proberen
Hide post links |
Zolang de kaart nog niet aan de auto toegevoegd is, is deze nog universeel, eenmaal geinstalleerd is deze softwarematig aan de auto gekoppeld en niet meer in een andere auto te gebruiken. Dat was met het Carminatsysteem al zo.
Hide post links |
-
- Donateur
En je "voegt hem toe" door de kaart de eerste keer in je R-Link te gebruiken?
Hide post links |
Dan wordt inderdaad de kaart aan de auto gekoppeld. Zie ook de handleiding dat de kaart niet in een andere Renault te gebruiken is.
Hide post links |
-
- Donateur
Ik ga er vanuit dat je gelijk hebt.
Wat ik dan alleen niet begrijp is dat forum collega PiTh zijn v906 kaartje verkocht heeft aan een andere R-Link bezitter en dat het kaartje daar volgens PiTh werkt...
Wat ik dan alleen niet begrijp is dat forum collega PiTh zijn v906 kaartje verkocht heeft aan een andere R-Link bezitter en dat het kaartje daar volgens PiTh werkt...

Hide post links |
@Huite:
Officieel kan dat ook niet,maar er is wel meer dat officieel niet kan en toch gebeurt.
De inhoud van de SD-kaaarten in het Carminat-systeem was nog zichtbaar en er gingen lieden mee 'klooien', zodat er te vaak kaarten 'defect' raakten. Renault heeft met de introductie van het R-Link-systeem besloten de inhoud op de SD-kaarten 'onzichtbaar' te maken, zodat de 'doorsnee' bestuurder er niet per ongeluk/expres iets mee uit kan halen, maar er zijn natuurlijk altijd lieden die zo'n kaart proberen te 'hacken', alleen je moet dan niet bij Renault komen klagen als de kaart het niet meer doet.
Officieel kan dat ook niet,maar er is wel meer dat officieel niet kan en toch gebeurt.
De inhoud van de SD-kaaarten in het Carminat-systeem was nog zichtbaar en er gingen lieden mee 'klooien', zodat er te vaak kaarten 'defect' raakten. Renault heeft met de introductie van het R-Link-systeem besloten de inhoud op de SD-kaarten 'onzichtbaar' te maken, zodat de 'doorsnee' bestuurder er niet per ongeluk/expres iets mee uit kan halen, maar er zijn natuurlijk altijd lieden die zo'n kaart proberen te 'hacken', alleen je moet dan niet bij Renault komen klagen als de kaart het niet meer doet.
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Laatste bezoek: 20 nov 2015 12:58
Gebruik even een oud topic om een en ander overzichtelijk te houden: moet de SD kaart er in blijven zitten voor een correcte werking van R-link oid? Er staat iets met Europa op, zijn dit de kaarten voor TomTom? Of kan ik de kaart er uithalen en er een SD kaart met MP3's instoppen? Wat is dan het nut van de kaart die er in zit precies?
Captur TCe 120 EDC Helly Hansen, Rouge Flamme/Noir, Pack Camera & Trekhaak, Stam Hilversum 02-01-2015
Hide post links |
-
- Donateur
Zonder je SD kaartja van Renault heb je geen navigatiefunctie.
Mp3 zou ik via usb stick of bluetooth laten lopen.
Mp3 zou ik via usb stick of bluetooth laten lopen.
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Laatste bezoek: 20 nov 2015 12:58
Ok duidelijk, dank voor je snelle reactie.. Ben nu bezig wat muziek op een USB te zetten maar als ik m'n telefoon via USB wil opladen moet ik die er uit halen.. Of een USB adapter in de 12v 'aansteker' plug steken maar degene die ik heb past niet vanwege het uitstekende klepje..
Captur TCe 120 EDC Helly Hansen, Rouge Flamme/Noir, Pack Camera & Trekhaak, Stam Hilversum 02-01-2015
Hide post links |
-
- Donateur
Je kan je muziek toch via bluetooth streamen vanaf je telefoon?
D.w.z. bij de meeste telefoons is dat geen probleem!
D.w.z. bij de meeste telefoons is dat geen probleem!
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 08 jul 2017 23:31
Makkelijk is om muziek via usb stick af te spelen en voor het laden van een telefoon/tablet koop een laderplug bij Xenos of Action. Deze stop je in de sigarettenaansteker ding/12V accessoirescontact.
Captur TCe120EDC Dynamique
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in