onderstel 2009
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 18 feb 2010
- Laatste bezoek: 22 feb 2021 10:37
onderstel 2009
1. Vanmorgen heb ik de wagen laten uitlijnen.
Daar zag ik onderaan de wagen,passagierskant ter hoogte van het midden van de wagen,schade.Op het eerste gezicht dacht ik aan de brandstoftank omdat deze "lekte".Maar de brandstoftank zit er vlak achter.Wss heeft de vorige eigenaar daar iets geraakt want de "plastieken" behuizing was geraakt en lekte wat ik denk water.Kan er me iemand zeggen wat er onder deze plastieken behuizing zit vlak voor de branstofstank?
2. Wanneer ik van stilstand vertrek hoor ik een getik,alsof 2 metalen buizen elkaar raken.Dit heb ik alleen bij het aanzetten van de wagen.Ik hoor niets éénmaal ik aan het rijden ben.De wagen is zojuist gekeurd zonder enige probleem.
Renault grand espace 2009 2.0DCI 131pk
Daar zag ik onderaan de wagen,passagierskant ter hoogte van het midden van de wagen,schade.Op het eerste gezicht dacht ik aan de brandstoftank omdat deze "lekte".Maar de brandstoftank zit er vlak achter.Wss heeft de vorige eigenaar daar iets geraakt want de "plastieken" behuizing was geraakt en lekte wat ik denk water.Kan er me iemand zeggen wat er onder deze plastieken behuizing zit vlak voor de branstofstank?
2. Wanneer ik van stilstand vertrek hoor ik een getik,alsof 2 metalen buizen elkaar raken.Dit heb ik alleen bij het aanzetten van de wagen.Ik hoor niets éénmaal ik aan het rijden ben.De wagen is zojuist gekeurd zonder enige probleem.
Renault grand espace 2009 2.0DCI 131pk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 02 apr 2013
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: onderstel 2009
Onder de plastiek zit gans je verwarmingssysteem , ventilator met aircoverdamper en regelingsystemen ,relais extra verwarming .
condenswater komt uit gaatje .
Vertrekken met getik kan van een motersteun komen onderaan die gescheurd is .http://www.google.be/imgres?imgurl=http ... =0&ndsp=16
Hitteschild kan ook verbuigen en tegen uitlaat komen .
Mvg Kurt
condenswater komt uit gaatje .
Vertrekken met getik kan van een motersteun komen onderaan die gescheurd is .http://www.google.be/imgres?imgurl=http ... =0&ndsp=16
Hitteschild kan ook verbuigen en tegen uitlaat komen .
Mvg Kurt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 18 feb 2010
- Laatste bezoek: 22 feb 2021 10:37
Re: onderstel 2009
Hartelijk dank voor je antwoord!!!
Deze motersteun,waar bevind die zich?
Deze motersteun,waar bevind die zich?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 02 apr 2013
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: onderstel 2009
Deze bevind zich onderaan in midden.
bevestiging van moter aan subframe .
Bodemplaat eraf en je ziet hem zo zitten .
Mvg Kurt
bevestiging van moter aan subframe .
Bodemplaat eraf en je ziet hem zo zitten .
Mvg Kurt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 18 feb 2010
- Laatste bezoek: 22 feb 2021 10:37
Re: onderstel 2009
Kan je stilstaand testen of er speling/stuk is?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 02 apr 2013
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: onderstel 2009
Je zou met twee moeten zijn om bij aanzetten te kijken of de steun uitslaat en tikt .
Moet dan op rem duwen en de koppelingspedaal met korte bewegingen los laten .
Op deze manier kantelt de motor en zou je het geluid moeten hebben .
Of als je onder de wagen kan ,met een koevoet o.i.d. eens tussen de motor en sub wringen .
Zo kan je ook zien of de steun extreem beweegt en lawaai maakt .
Of beter nog , haal hem er tussenuit .
Ik denk vier bouten , 2 van 16 ,een 21 en 18 dacht ik .
Zo kan je zien of er een scheur is .
De steun moet horizontaal liggen en niet met voorzijde naar beneden geduwd .
Want dit wijst dan weer op een doorgezakte steun rechts bovenaan van de motor .
Is dit het geval vervang beide want anders komt je probleem terug.
Mvg Kurt
Moet dan op rem duwen en de koppelingspedaal met korte bewegingen los laten .
Op deze manier kantelt de motor en zou je het geluid moeten hebben .
Of als je onder de wagen kan ,met een koevoet o.i.d. eens tussen de motor en sub wringen .
Zo kan je ook zien of de steun extreem beweegt en lawaai maakt .
Of beter nog , haal hem er tussenuit .
Ik denk vier bouten , 2 van 16 ,een 21 en 18 dacht ik .
Zo kan je zien of er een scheur is .
De steun moet horizontaal liggen en niet met voorzijde naar beneden geduwd .
Want dit wijst dan weer op een doorgezakte steun rechts bovenaan van de motor .
Is dit het geval vervang beide want anders komt je probleem terug.
Mvg Kurt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 18 feb 2010
- Laatste bezoek: 22 feb 2021 10:37
Re: onderstel 2009
Heb ééns rustig gereden met raam open,ik moet zeggen dat het meer van achteren de auto komt (remmen??)
Het geluid is bij het anzetten van de wagen bij lage snelheid,beter vergelijkbaar met 2 holle buizen die tegen elkaar slaan...
Het geluid is bij het anzetten van de wagen bij lage snelheid,beter vergelijkbaar met 2 holle buizen die tegen elkaar slaan...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 18 feb 2010
- Laatste bezoek: 22 feb 2021 10:37
Re: onderstel 2009
Heb vanmiddag m'n auto opgekrikt om ééns te kijken wat het probleem kon zijn.Dan draai ikke aan het wiel en hoor "iets"vanbinnen in het wiel tegen de velg aanslaan.
Dus ga ik naar de bandencentrale en laat ik de band van de velg halen en tot ieders verbazing ligt er een 2de,ja u leest het juist!!,unit voor de bandenspanning gewoon los in de velg!!
Wss hersteld zonder de "oude" eruit te halen.De binnekant van de band ws wel wat beschadigt...deze eruit gehaald en probleem opgelost!!
Dus ga ik naar de bandencentrale en laat ik de band van de velg halen en tot ieders verbazing ligt er een 2de,ja u leest het juist!!,unit voor de bandenspanning gewoon los in de velg!!
Wss hersteld zonder de "oude" eruit te halen.De binnekant van de band ws wel wat beschadigt...deze eruit gehaald en probleem opgelost!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht