Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
@Huite. Morgen geld terughalen. Dat wisten ze wel, want op renault.nl staat van 2 juni tot en met 4 juli. Gisteren washet 5 juni. Dit is mijn eerste kennismaking met Renault, de Clio rijdt goed maar verder zal ik goed op moeten letten wat de dealer zegt en doet. Het leek allemaal zo mooi. Zoals op marktplaats staat als het te mooi is om waar te zijn dan is het dat ook
Sinds mei 2014 clio estate flame city extra comfort extra r-link
Sylver, heb je dat al aan Renault Belgie gemeld? Ik wel, als alle Belgen op dit forum dat doen, komt het hier misschien ook.
Lief en gelaten afwachten helpt niet, op tafel slaan wel, en ik kan daar van meepraten.
Gaan de prijzen van de nieuwe auto's (zoals de Captur) in België dan ook fors omhoog? Dat scheelt al zo 1500 euro, korting geeft men in NL ook weinig. In België kon op het salon een Captur worden gekocht voor 13.500 euro rijklaar voor de deur. In NL begint het feestje bij 18.000 euro.
Prijzen en acties verschillen tussen landen, ik koop bijvoorbeeld veel accessoires in Duitsland, scheelt veel geld. Als Belg kun je die nieuwe kaart ook prima in NL bestellen lijkt mij.
Dat is inderdaad wat de PR van Renault altijd antwoord als ik vraag waarom in Nederland (bv die actie nu met de kaartprijzen) en niet in Belgie. Antwoord: sommige dingen zijn dan hier weer beter! Ik vraag me af of ik die kaart voor 99 ipv 147 (of zo) in Nederland zou kunnen kopen.
door Theo-R-link » Za Jun 07, 2014 10:32 am
Dat is inderdaad wat de PR van Renault altijd antwoord als ik vraag waarom in Nederland (bv die actie nu met de kaartprijzen) en niet in Belgie. Antwoord: sommige dingen zijn dan hier weer beter! Ik vraag me af of ik die kaart voor 99 ipv 147 (of zo) in Nederland zou kunnen kopen.
Aanvullend op Captured;
Mail mijn dealer maar. (magazijn@vankesterenrenault.nl)
Die sturen hem, tegen verzendkosten, wel naar je op.
Noem mijn naam maar!
Ik heb op 7 maart de Captur met R-link in ontvangst genomen en nu, 3 maanden later, nog geen Tomtom update gehad.
Afgelopen vrijdag maar eens gebeld met de dealer. Die zei dat ze pas een update mogen verstrekken als Renault Nederland daar toestemming voor geeft.
Dus RN gebeld. De betreffende medewerker zei meteen dat ik inderdaad een gratis update tegoed heb. Hij vond het vreemd dat de dealer mij naar hen had verwezen. Hij heeft mijn gegevens genoteerd, zou het uitzoeken en me dan terugbellen.
Dat is vrijdag in ieder geval niet gelukt...
Captur II - TCe 155 EDC Initiale Paris - Noir Amethyste/Gris Highland
besteld 21-12-19 / geleverd 17-07-20 Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique
besteld 08-01-14 / geproduceerd 30-01-14 / in NL 22-02-14 / bij de dealer 27-02-14 / aflevering 07-03-14
@Stellingen90
Hoppa, bedankt!
Mijn dealer mailt dat ik dan de kaart voor 99 euro kan komen ophalen.
Anders had ik er gewoon 186 euro-tjes voor "betaald."
Met die bon van Renault van 175 euro kan ik er nu nog iets leuks bij kopen.
@Huite
Hoe bedoel je, kosten worden verrekend (verschil check en werkelijke kosten SD kaart).
Kun je daar iets anders voor kopen?
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort.Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017
@JanssenB
Toen ik mijn kaartje ging halen kende mijn dealer die zomeractie nog niet.
We hebben het hier wel vaker over de communicatie tussen RN en de dealers...
Heb toen de check daargelaten en het kaartje meegenomen. Weet niet of ze geld terug storten of dat ik de volgende keer korting krijg op onderhoud o.i.d. Komt bij die dealer van mij echter altijd naar tevredenheid goed!
Ik heb vanochtend mijn nieuwe Europakaart V9.25 opgehaald. De dealers worden totaal niet geïnformeerd door Renault Nederland... dat is niks nieuws.
Daarna bleek dat de recente bestemmingen wel nog in het geheugen staan, maar dat navigeren niet lukte. Na opnieuw invoeren van die bestemmingen lukte het wel.
Voor mijn gemak toch de TomTom Live services zojuist via MyRenault voor 3 jaar aangeschaft a 169 euro. Duurde een uur voordat één en ander verwerkt was (kan tot 72 uur duren is de waarschuwing).
Mijn Live services liepen toen wij op vakantie waren in Turkije. Nu 3 jaar gekocht via PC, was gelijk op de PC zichtbaar met de melding dat er gewacht werd op activering. Na een uur was de tekst en groen en verscheen de melding 'geldig tot 11 juni 2017'. Kreeg daarna inde auto geen melding, maar kon wel de Live Services weer aantikken. Ook verscheen het file overzicht direct op het scherm.
Er is kennelijk in mei een kaartupdate uitgebracht. Ik heb een Europakaart en deze wordt niet geüpdatet. Renault liet mij vandaag weten dat ik een nieuwe kaart moet kopen. De redenatie is dat als er geen update binnen drie maanden uitkomt, dat je dan de laatste versie had na aankoop.
De kaartupdates zijn te groot om via de PC te laden, gaf de mevrouw van de helpdesk aan. Technisch is dat onzin natuurlijk. Via RLink in de auto gaat dat niet lukken met de GPRS verbinding.
In ieder geval gaat het proces dus kennelijk via de dealer. Die zou een upgrade kaartje kunnen aanbieden voor een bepaalde prijs.
Onze Captur had bij aflevering in februari dit jaar een kaart die al een jaar oud was. Heb binnen 4 weken mijn beklag gedaan bij dealer en RN. Heb toen een cheque gekregen van RN voor een nieuwe kaart. Heb je dat antwoord van RN gekregen?
De kaart is normaal rond de 175 euro. Nu kost ie 99 euro.
@sjoerd1970 Dit hele topic gaat (zeker sinds versie V9.25 eind mei is uitgekomen) over niets anders dan juist dit onderwerp. De upgrade kaart (V9.25) is NU verkrijgbaar via de dealer voor € 99,-- in een tijdelijke aanbieding. Maar als je je auot recent hebt aangeschaft heb je recht op een versie V9.25. Neem kontakt op met klantenservice van Renault NL en vertel je verhaal. Je zult dan een accessoirecheque krijgen en het kaartje gratis kunnen krijgen.
Lees dit topic eens door, dan ben je beter op de hoogte dan je eigen dealer!!!
Ik heb op 7 maart de Captur met R-link in ontvangst genomen en nu, 3 maanden later, nog geen Tomtom update gehad.
Afgelopen vrijdag maar eens gebeld met de dealer. Die zei dat ze pas een update mogen verstrekken als Renault Nederland daar toestemming voor geeft.
Dus RN gebeld. De betreffende medewerker zei meteen dat ik inderdaad een gratis update tegoed heb. Hij vond het vreemd dat de dealer mij naar hen had verwezen. Hij heeft mijn gegevens genoteerd, zou het uitzoeken en me dan terugbellen.
Dat is vrijdag in ieder geval niet gelukt...
Na een week (want niets meer gehoord) maar weer eens gebeld met RN. Kreeg nu een dame aan de lijn die opnieuw al mijn gegevens ging noteren. Nu werd er echter een stuk moeilijker gedaan: de gratis update zou alleen gelden voor Benelux kaarten en niet voor Europa...
Ik heb dat nergens gelezen en vraag me af of dit wel klopt. Hoe dan ook, ze gaat mijn verzoek in behandeling nemen, dit kan wel eens 10 werkdagen (!) gaan duren. Ik heb het gevoel dat ik aan het lijntje wordt gehouden en ben niet meer gerust op positieve afloop.
Kunnen de mensen hier die een gratis update hebben gekregen, of een tegoedbon, bevestigen dat het om Benelux kaarten gaat?
Ben benieuwd.
besteld 08-01-14 / geproduceerd 30-01-14 / in NL 22-02-14 / bij de dealer 27-02-14 / aflevering 07-03-14
Tegoedbon gaat nadrukkelijk over de Europa kaarten (staat er zelfs in vermeld!!). De Benelux kaarten updates zijn volgens mij via de R-link store te downloaden, want bestand is veel kleiner.
Ik snap absoluut niet waarom RN nu ineens zo raar begint te doen......
Mijn advies is in ieder geval een mail te sturen naar Renault klantenservice. Dat kan via "contact" en dan bij "overige vragen" opent een formulier. Heb ik indertijd ook gedaan en werd keurig teruggebeld. Leg even de situatie uit, met verwijzing naar bijv. de ervaringen van mede-forumleden, de huidige versie van de Europa kaart enz.
Ik heb ook Benelux en heb ook nog nooit een update gehad. Wat contact met Renault betreft, héél vriendelijke mensen die zeggen dat zij het ook niet weten! Echt waar!
Ik heb in mei de update benelux via my renault binnengehaald. Ik heb de clio ook in mei gekregen. Je krijgt binnen 3 maanden de mogelijkheid om een update van je kaart te ontvangen . Dit is om een up to date versie te hebben als je een nieuwe auto koopt .in de fabriek stoppen ze niet altijd de laatste versie erbij.
Als er nieuwe kaarten uitkomen wordt er natuurlijk niet eeuwig nieuwe kaarten verstrekt . Vandaar de grens van 3 maanden getrokken
Dat weet ik niet ,ikzal eens in deauto moeten kijken. Ikheb 6 juni de europa kaart gekocht voor €99 ik wilde uiteindelijk deze voor de. Vakantie hebben ik zal de beneluxkaart in de auto stoppen, want op de pc kan ik dat denk ik niet zien.
Je ziet de update alleen als je my renault hebt aangemeld. Ik zag ook geen update in de auto. Pas toen ik de toolbox had gedownload en daarna ingelogd had by my renault kwam er de melding. Belangrijke rlink update en als je dan verder zoekt bij navigatie komt de update in zicht.
Ik heb de auto begin maart gekregen met versie 906. Die zat er in de auto's van september ook al in dacht ik.
Nooit een melding in de auto of via MyRenault ontvangen over een update van het kaartmateriaal.
Wel een update van R-link zelf, maar dat staat hier los van.
Ik zal inderdaad RN maar een mail sturen.
@EjT64 Is dat dan wel een Europa kaart? Ik heb nog nooit gehoord van 906 als Europa kaart, nummering was 9.05, 9.10, 9.15 en dan nu 9.25. Als je de auto begin maart hebt gekregen zou je toch eigenlijk 9.10 verwachten....
Sorry, foutje V9.06 is (waarschijnlijk) V9.05 met een Renault sausje eroverheen. Heb zelf deze versie in de auto zitten (in afwachting van dealer die niet erg snel is met de V9.25 )
@Huite Je hebt groot gelijk..... Laten we het maar op een tijdelijke zonnesteek houden, het was nogal warm vandaag en vanavond nog een extra aanval op de bloeddruk...
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik krijg elke keer als ik de kaartupdate wil uitvoeren met de toolbox een update te zien van 16,5 Gb maar kan het niet downloaden. Ik heb wel drie verschillende usb-sticks geprobeerd maar ik krijg elke keer een in rood gedrukte melding dat de stick...
Als ik de usbstick gebruik in de toolbox krijg ik te zien dat de navigatie up to date is. Heb nu al twee keer onderweg meegemaakt dat de wegen niet kloppen? Onderstaande tekst is de eerste regel die in de tekst staat van de logfile :
Ik heb een Renault Megane IV break uit 2019 met OS: 9.0.33.431 R-Link 2.
De afgelopen maanden probeer ik een kaartupdate geïnstalleerd te krijgen, maar telkens met een foutmelding Kaartupdate: Updatebestanden onvolledig . Bij de Renault...
Opeens heb ik geen geluid (stem) meer op mijn Tomtom ..Renault Scenic 3 uit 2012.
Ben nergens aan geweest, op instellingen staat het geluid gewoon aan.
Als ik een andere stem kies kun je normaal gesproken een test geluid laten...
Mijn vader woont in Frankrijk rijdt een Master, voor personen vervoer, van 2012 op diesel. Hij gebruikt nu TomTom Versie V31 die bij levering van de auto zat.Navigatie zit ingebouwd in het dashbord. Aangezien dit een oude nav kaart is wil...