Aanschaf Zoe op een rij

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
Actief als: particulier

Re: Aanschaf Zoe op een rij

Bericht door PieterZoe »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Die laatste deal klinkt niet slecht. En het is een Zen uitvoering dus met key-less en andere extra opties. Die 17inch wielen geven 'm net wat meer cachet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Laatste bezoek: 31 okt 2022 23:03

Bericht door Casss »

Ik lees dat in Frankrijk een subsidie van ca. 7.000 euro wordt verstrekt. Ik neem aan dat deze subsidie aan de kopers wordt verstrekt en niet aan de dealer? Dat occasions daardoor daar veel goedkoper zijn begrijp ik.

Maas weet iemand misschien hoe het kan dat op Franse websites van Renault dealers ook voor, m.i. nieuwe auto's met slechts 60 of 200 km op de teller zulke relatief lage bedragen worden gevraagd? Of gelden deze prijzen alleen voor de eigen bevolking en niet voor buitenlandse kopers? (bij nader inzien niet helemaal nieuw bj 2013 :think: maar nagenoeg geen km) De twee voorbeelden op de weblink alhoewel oude voorraad 2013 ,is mogelijk geen occasion maar een nieuwe auto. Kan het zijn dat de (nog aan de koper te verstrekken subsidie) al ingeprijsd is en niet van toepassing is voor buitenlanders? :doh: Of krijg ik die auto echt mee voor die prijs :D
http://www.renault.fr/vehicules-occasio ... archAction

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 4
Laatste bezoek: 04 jul 2018 16:10
Contacteer:

Bericht door E-mission »

Ik heb mijn vorige auto (Prius) zeer snel en met veeeeeel meer winst (in vergelijking met inruil bij Renault dealer) kunnen verkopen op marktplaats binnen een week.

Ik vermoed dat de Fransen de korting al mee hebben gerekend, maar weet verder niet hoe dat normaal geregeld wordt daar.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
rgr
lid
lid
Posts in topic: 29
Laatste bezoek: 22 mei 2019 13:14

Bericht door rgr »

11k voor mijn auto is al een behoorlijk bedrag, vind ik. We gaan zaterdag naar de dealer om onze opties te bespreken.

Wie heeft er ervaring met wallbox installateurs? Ik las ook iets over een zelfgemaakte wallbox, ik zal dat eens teruglezen.

In Frankrijk krijgen de dealers de subsidie, enkele auto's uit Frankrijk staan ook te koop tegen veel lagere prijzen dan vergelijkbare NL'se auto's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42

Bericht door zoe2goe »

(wellicht dubbel, mijn reactie is verdwenen, maar het kunnen uiteraard mijn vingers zijn)

Installateurs: ik heb een paar gebeld. Toen nog blazen. Wilden met alle plezier aansluiten als ik de box kocht. Kwam ik dus geen steek verder mee.

Uiteindelijk was Nuon de scherpste. Kreeg nog 140 Euro korting geloof ik omdat ik een vrije automaat in de meterkast had. Een probleem is dat ze gewoon een lijstje afwerken: Zoë? Dan een Keba P20. Prima, super degelijk gebouwde lader, maar het geleverde model is niet extern bestuurbaar, alleen maar aan/uit. Het iets duurdere model kun je aansturen. Ik wil dat hebben om vanaf 2017 zo veel mogelijk terugvoeding van de zonnepanelen te voorkomen als de vergoeding daarvoor drastisch omlaag gaat. zie ook http://www.renaultforum.nl/forum/zoe-en-zon-t17796.html

Als je er zo diep ingaat stuur me dan een PM bericht of kom op de 21 naar Utrecht.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
rgr
lid
lid

Bericht door rgr »

Zoe2Goe, wat bedoel je met niet extern aan te sturen?

Zonnepanelen heb ik wel, 1Kwp, dat is voor het laden van een auto een druppel op n plaat. Tevens heb ik geen plaats meer om bij te plaatsen. In deze woning doen we daar ook geen aanpassingen meer aan.

Ik had een wallbox gevonden die in te bouwen is (11Kw), maar kan hem nu ineens niet meer vinden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MarcoZE
lid
lid
Laatste bezoek: 08 mar 2018 20:30

Bericht door MarcoZE »

Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
rgr
lid
lid

Bericht door rgr »

die ja!

Heb een offerte opgevraagd.

tevens bij muurlader.nl, staat ook hier in dit topic.

Ik werd zojuist op een nieuwsitem gewezen dat evnet zijn tarieven met 60% heeft verhoogd. Wat betekent dat voor de electrische rijder? http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/laatste- ... erbijsterd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

Ik bedoel een lader waar je middels een netwerkaansluiting of op andere wijze tijdens het laden de laadstroom kan wijzigen. In jouw geval is het met 1kWp misschien niet de moeite, maar een druppel op de gloeiende plaat zou ik het (vanaf 2017) niet noemen. Als je PV 1kW oplevert op een zonnige middag en je hebt zeg even 600 watt "over", dan steek je die liever in de auto, dan dat je die teruglevert tegen 14 ct. Het is een ingewikkeld verhaal met veel aannames, maar stel dat de auto voor de deur staat, dan wil je dat overschot gedoseerd laden. Het idee is dat je probeert je actuele netverbruik op 0 te krijgen. Dat kan dus alleen als je nog wat in je batterij kan bijladen (dus 's-nachts niet HELEMAAL volladen) EN de lader heel precies kan instellen. Het is allemaal software die uiteindelijk en op termijn behoorlijk geld kan schelen.

Ik wil alleen maar zeggen: het is wel verstandig om daarop voor te sorteren. Overigens is 499 een mooie prijs. Een kabel, kast en zwaar relais kosten dat al bijna. En voor het financieële gat naar zeg eens een regelbare Keba P20 (ruweg 800 euro) kun je 2400 kWh kopen. Als je scope maar een paar jaar is moet je bovenstaande overwegingen lekker negeren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
rgr
lid
lid

Bericht door rgr »

Ik snap wat je zegt. Het ziet er echter naar uit dat het meeste geld nu naar de aanschaf van de auto gaat. Het "upgraden" van de wallbox zie ik op termijn wel gebeuren.

Kan nog iemand het rtl nieuws artikel toelichten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

Kort en goed (en simpel): de subsitie op infrastructuren wordt afgeschaft, dus moet de kWh prijs omhoog. Nog meer reden om fijn thuis te laden. Die lader heb je er echt zo uit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
Contacteer:

Bericht door renault15.17 »

Dat betekent dat een eigen Wallbox bijna een must wordt om nog een beetje voordelig elektrisch te kunnen rijden. Thuis betaal je gewoon je € 0.21/kWh en bij publieke oplaadpunten varieert het, maar betaal je zeker meer. Een starttarief en daarbovenop nog hogere tarieven, tot wel € 0.80 / kWh of nog meer (Fastned).
Overigens liet de gemeente Amsterdam gisteren weten dat zij afspraken hebben gemaakt met alle providers dat zij maximaal € 0.30 / kWh mogen berekenen, zonder starttarieven. Dus in Amsterdam is het nog te overzien.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
rgr
lid
lid

Bericht door rgr »

Dit geeft mij geen goed gevoel over de toekomst. Ik bedoel, straks moeten we een aparte meter laten inbouwen thuis, omdat we niet met 11KW mogen laden ivm net belasting, want iemand moet dat onderhouden. Zo mogen we dus alleen met 3,7Kw laden, omdat dit nog via een "gewoon" stopcontact kan, maar dan moeten we 6 a 7 uur wachten. Het is niet mijn bedoeling om ineens goedkoper te rijden, maar dat het nu wel ineens tot 60% duurder is, zet me aan het denken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

Dat is erg afhankelijk van je rijpatroon. Ik heb zelf zeer zelden extern hoeven laden (minder dan 10%) en schreef al erder dat een maatje van me met een Tesla S en een 80 kWh accu het drie maanden zonder enige beperking (hij is een echte "self proclaimed" petrolhead) met een oma-lader heeft gedaan. Ik heb zelf aan die 3.7 kW thuis meer dan genoeg. Als ik dan in de boze buitenwereld wat meer voor snel moet betalen zijn die paar dubbeltjes wel ok. De keerzijde is dat het weer wat rustiger wordt op de laadpalen. Die hybrides zijn een ramp.

Maar nogmaals, dat is MIJN situatie. Mijn advies is: staar je niet blind op het vermogen van je lader en je actieradius. Je hebt een "bezinestation in de tuin", en dat is gewoon heel ander "tankgedrag" dan met een fossiele auto.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Contacteer:

Helemaal met Zoe2goe eens.

Voor aanschaf van de Zoe dacht ik ook dat we beperkt zouden worden door de Zoe en zijn rijbereik. Maar daar heb ik het afgelopen jaar maar 1 of twee keer last van gehad. In de zin dat mijn reis wat langer duurde of dat ik de andere (LPG) auto die op de oprit stond, gepakt heb. Ik heb ook de standaard 3,7 kW lader thuis. Nog geen behoefte aan een 3 fase lader gehad.
Don't HURRY, be happy!

Alpine A110 (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
rgr
lid
lid

Bericht door rgr »

Even voor de duidelijkheid, de actieradius en laders zijn niet het probleem. Ik heb moeite met de voor mij ondoorzichtige kosten structuur die er op wordt nagehouden. Zoals het nu lijkt, kost het rijden van 100Km in een Zoe, meer dan in een benzine auto, op het moment dat je dus een publieke laadpaal wilt gebruiken. Daarentegen staan nog altijd de oude tarieven op de site van essent etc...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

Verhoging: dat is correct, en je hebt gelijk. Ik heb ook nog nul bericht van Essent gehad, waar ik mijn kaartje van heb. Ik ga er van uit dat je niet kunt verhogen zonder mededeling.

Hoe je op hogere kosten dan benzine komt is me niet duidelijk. Ik zit er ver onder en "brandstof" is bij deze auto een relatief klein onderdeel van de kosten geworden. Als je naar Fastned gaat wel, maar op de publieke palen kom je daar volgens mij lang niet. En die ga je hopelijk niet veel te gebruiken.

Kom anders als je kans ziet zaterdag langs op de P&R Utrecht, dan heb je de echte gebruikers bij elkaar, in plaats van de snelle verkopers die zowel positief als negatief de meest krankzinnige praatjes verkopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
rgr
lid
lid

Bericht door rgr »

Heb het nagevraagd bij Essent, ik begrijp niet hoe het werkt. Waarom verhoogt EVnet zijn tarieven, maar als je op de sites van de aanbieders kijkt, staan de oude tarieven er nog.

4,50 voor een volle accu waar je maar 30Km kunt rijden (Mitsubishi Outlander) is waarop ik dat baseer dat benzine goedkoper is dan elektrisch.

Zaterdag zijn we dus bij de dealer voor een Zoe, Even langskomen lukt niet dan helaas.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

velduil
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 17 jan 2019 00:31
Actief als: professional

Bericht door velduil »

Mijn 11 kw laadpunt komt van de firma ecotap.nl en was concurerend geprijsd en ernvoudig aan te sluiten op je bestaande meterkast. Ik heb wel door stedin mijn aansluiting laten verhogen tot 3 x 25 amp ? KW ? ! In ieder geval tot de grens van wat onder dit vastrecht tarief nog kon. Als mijn zoe redelijk leeg is kost het 1,2 'a 2 uur om weer vol te zitten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
rgr
lid
lid

Bericht door rgr »

Ik heb tot nu toe alleen van een lid van dit forum een "offerte" en goede uitleg gehad, waarvoor dank overigens. Tot nu toe blijft het stil verder vanuit de leveranciers.

Andere vraag, wie heeft er ervaring met Bochane in Arnhem en hoe waren deze?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Laatste bezoek: 31 okt 2022 23:03

Bericht door Casss »

Vanochtend een allereerste proefrit gedaan met de Zoe.
Rijdt fantastisch! :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
rgr
lid
lid

Bericht door rgr »

Bij ons was de auto er niet. Dus 300km voor niks gereden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Munsterhuis Enschede is een hele fijne Zoe-dealer. Elke vraag wordt netjes beantwoord.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
rgr
lid
lid

Bericht door rgr »

Kent iemand Gerrit Bleeker uit Purmerend? Niet te verwarren met auto Bleeker. Gerrit importeert samen met zijn vader Zoes uit Frankrijk en kan ze dus goedkoper aanbieden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
rgr
lid
lid

Bericht door rgr »

Onze Honda is zo goed als verkocht. Die gaan we dit weekend inleveren bij een Honda dealer. Dan een bezoekje brengen aan Purmerend om onze Zoe te bekijken. Deze komt uit Frankrijk en is daardoor goedkoper. Blijft er nog wat over voor een wallbox namelijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
rgr
lid
lid

Bericht door rgr »

De kogel is door de kerk. De Zoe is gekocht, een witte Intens. Volgende week zaterdag ophalen.

Dat ging wel allemaal wat sneller dan gepland dus heb ik gelijk een brutale vraag. Is er iemand in de omgeving Heerlen/Maastricht van wie ik een "noodlader" mag lenen/huren? We hebben zelf geen installatie thuis en die is er ook niet binnen nu en 1 a 2 weken.

De laadpas heb ik wel al in huis.

Tevens, we gaan op 14-7 naar Oignies Belgie op vakantie, vertrekpunt Heerlen. Heeft er iemand tips over de af te leggen route?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ad van der Meer
Lid
Lid
Laatste bezoek: 16 dec 2016 15:22

Bericht door Ad van der Meer »

Gefeliciteerd met deze keuze. Ik heb zelf een witte Intens en ben na (bijna) 30'000 km nog steeds tevreden.

Ik woon niet bij je in de buurt, dus ik kan je niet helpen met een "noodlader". Als ik een Renault dealer was, dan zou ik ze gaan verhuren voor de vakantieperiodes.

Wat betreft je reis naar Oignies verwijs ik je naar de kaart www.ac-laders.nl. Ik denk dat een tussenstop bij Château de Namur, Avenue Marie d'Artois, 5000 Namur een goede oplossing is. Moet je op jouw vakantielocatie wel kunnen laden natuurlijk, want je moet ook nog een keer terug.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

Spelfoutje, http://www.ac-lader.nl Bijgehouden door MartijnEV (waarvoor dank!).

Let ook even op dat je heel zeker weet dat je een geschikte laadpas hebt. Het kan toch net erger zijn dan dat je bijna leeg bij een paal komt die je niks wil geven ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
rgr
lid
lid

Bericht door rgr »

ac-lader had ik al gevonden en ook al geraadpleegd. Vanaf Namen is het best "kritisch" richting de grens.

Ik heb nu een pas van the new motion, deze is wel duurder, maar kan ik ook in het buitenland gebruiken. Ik wil er nog 2 extra, maar weet nog niet welke.

Edit: het blijkt dat in de buurt van de einbestemming ook een paal beschikbaar is van http://www.ze-mo.be/ze-mo/la-carte/

Ik neem maar eens contact met ze op om te vragen of ik deze kan gebruiken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Contacteer:

Gefeliciteerd met de aankoop!
Don't HURRY, be happy!

Alpine A110 (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
rgr
lid
lid

Bericht door rgr »

thnx!

Ik heb plugshare.com gebruikt om de route uit te stippelen. We starten in Heerlen, rijden van daar uit naar Porte de Liège, Hognoul 4342, dat is nog " vlakbij", dan door naar Chateau de Namur, laatste stop is Rue Longue 1, Nismes (Viroinval) 5670, maar van die laatste heb ik een beetje mijn twijfels. Hier wordt meer het vertrouwen op de proef gesteld, omdat dit ook het laatste laadpunt is voor de eindbestemming, die dan wel vlakbij is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
Contacteer:

Bericht door fivari »

Ik heb al probleemloos geladen bij Château de Namur Avenue de l'Ermitage 1: 22 kW te activeren met de "TheNewMotion" laadpas. Dat moet je vlotjes halen.
Alle laadpalen op de Ze-Mo kaart die je al vond, kan je bedienen met de pas TNM. Andenne is ook een optie, maar heb ik persoonlijk nog niet uitgeprobeerd. Ohey werkt ook. Voor die regio is Chargemap.com ook een mooie informatiebron. Eens ter plaatse kan je in Mettet laden.
Ik wil je mijn zelfgebouwd laadstation wel enkele weken verhuren. Eens je merkt hoe handig die is, bestel je er onmiddellijk eentje ;-). Dat kunnen we via pm wel afspreken.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
rgr
lid
lid

Bericht door rgr »

@Fivari, ik heb je een PM gestuurd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
rgr
lid
lid

Bericht door rgr »

Wie had er nou zn ZOE verzekerd bij Centraal Beheer? Iemand schreef dat de accu daar ook verzekerd was, maar ik krijg net een mail, dat ze dat dus niet doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

HarmOtten
Donateur
Donateur
Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51

Bericht door HarmOtten »

@rgr: Dat was ik. Zo uit m'n hoofd was de stelling: Alles wat vast aan de auto zit is automatisch meeverzekerd, dus ook de accu.
(Zie http://www.renaultforum.nl/forum/aansch ... ml#p107175)
Waarschijnlijk is jou vraag bij de verkeerde medewerker terecht gekomen, of ze hebben nu opeens nieuwe voorwaarden.
Graag hoor ik hoe het afloopt.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
rgr
lid
lid

Bericht door rgr »

@Harmotten, ik heb mijn verzekeringsagent gevraagd, deze gaf aan, dat het een vreemde constructie is. Ik laat de verzekering van de accu lopen via Renault. De auto via mijn agent. Ik voel eerlijk gezegd niet om de discussie over de accu te starten bij een maatschappij waar ik de auto niet (meer) wil verzekeren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut