Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Schijfkoeling dus, maar wel met een dikwandige pijp, je hebt ook wel wat gewicht nodig voorin.
Streef je naar een neutraal stuurgedrag, of toch een beetje onderstuur.
Neutraal is wel heel zeldzaam.
Zullen zien.
Nee het is geen dikwandige buis maar 1,5 mm roestvrij en 90 mm verwarmings slang van Webasto.
Morgen wil ik nog extra luchtinlaten achter maken maar alles is dubbel du das niet zo simpel.
Ik moet toch maar eens een goede bril kopen, nu zie ik het, het is van die kartonnen buis die o.a. ook in de 2CV gebruikt werd voor de verwarming.
Neutraal is idd heel zeldzaam, maar met de motor voor de achteras en de 2 sub-frame's kan je nog heel veel trimmen, toch.
Lijkt op pedalenset van een "Kever" maar dan anders, Ergonomisch bijna ideale bediening. Maar wat moet er nu op de kart komen? Ga je ook een schakelaar in de wagen monteren om de remdruk voor en achter vanuit de cockpit te kunnen regelen?
Mooie lasrups, dat boogje, vaste hand!
"Vet Cool" zouden mijn kinderen zeggen. Dit beloofd wat !!
Wat heeft die Dauphine toch een mooie lijnen, die je goed hebt overgenomen in de aanpassingen, "Petje af"
mvg WillemS
p.s. Onze oudste zoon rijd nu ergens bij jou in de buurt. Noordkaap Challenge voor Serious request Rode Kruis actie voor schoon drinkwater. Te volgen op http://www.kominactie.nl/rtv en http://www.ctrackweb.nl/noordkaap/
Er zijn ook filmpjeshttp://www.autoweek.nl/video/3761/noordkaap-challenge-dag-08
Op dit moment een beetje te veel werk met de boten en ben ingehuurd op de zagerij voor onderhouds werkzaamheden ,s nachts wegens ziekte van een werknemer daar.
Ben nog wel bezig geweest om de deuren strak te maken.
En heb de motoren en bak uit de andere 2 oude Dauphine gehaald.
Kom je er achter dat bijna alle doffes een 4 bak hadden in Zweden maar dat wist je al.
Hallo Herman,
Nu pas heb ik de foto's van je 'Maxi-Dauphine-project' bekeken; zeer indrukwekkend.
Ik zie er zelf als een berg tegenop om mijn nieuw verworven Gordini-motor in te bouwen in mijn Renault 4cv, terwijl dit met jouw werkzaamheden vergeleken slechts een peuleschil zou moeten zijn. Maar ja,.... ik heb ook geen technische achtergrond.
Met een hoop vragen en kijken bij anderen zou het uiteindelijk toch voor elkaar moeten krijgen. lijkt mij.
Bezoek ook eens mijn Renault 4cv-site: www.renault-4cv.nl
auto verhuisd naar de garage. schokbrekers voor gereviseerd en steunen voor de intercooler gemaakt. Radiateur van een Koleos op de sloop besteld. nu moet alleen de motor verwisseld worden zodat er een spruit gebouwd kan worden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wat wordt dit een gaaf wagentje!! Het lijkt wel of het "kofferdeksel" van een Gordini is met die grote lampen. De wielen van die Clio passen er ook wel goed bij. Gek maar dat kontje steekt net zo uit als dat van mijn Avantime.
Succes met de verder opbouw,
mvg WillemS
Netjes! Grote oliekoeler, blijft er nog olie over in de motor om te smeren. Toch nog behoorlijk wat ruimte doordat de motor ver naar voren zit. Alle warmte wordt wel achterin verzameld. Ga je nog een hitteschild boven de uitlaat monteren?
mvg WillemS
16v gaat eruit en de turbo erin.
Turbo kocht ik voor weinig kpmpleet med clio Williams bak en VEMS
200 pk bij 1 bar overdruk.
bak en motor zijn gereviseerd en hebben 300 km gedraaid.
weinig turbogat.
Zie nu dat er gewoon een turbo los voor de 16v hangt. Haha
Lekker hoor 200 pk in zon lichte wagen, dat wil wel. dus geen klasieke 911 turbo taferelen waar zodra de turbo inkomt de achterkant voorbij komt zetten.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut