Automaat weer leeg V6 3.0

Plaats reactie

Topic author
Franse030er
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 21 okt 2014 18:35
Actief als: particulier

Automaat weer leeg V6 3.0

Bericht door Franse030er »

Dag Jongens daar ben ik weer :mrgreen:

3 weken terug naar Autrans Lunteren geweest voor het spoelen van mijn automaat.
Er werd mij verteld dat de oliekeering van de Aandrijfas lek was en dat deze op korte termijn vervangen dienden te worden.kosten zouden komen op ca. €250,- ex.btw.
Ik hier in Utrecht toch even naar mijn eigen garage voor een second opinion.Daar hebben ze geen lek kunnen vinden. :shock:

Sinds gister bonkt hij weer aardig en schakelt soms lukraak naar verschillende versnellingen. :discuss:
Onder de auto vrijwel niets gevonden maar bovenop het blok nabij de automaatbak ligt er wel een plas olie.
Wie kan mij vertellen waar het dan precies vandaan komt en wat er dan lek kan zijn.
Ik zou graag een foto willen maken zodat jullie het kunnen zien maar het regent pijpenstelen hierzo.

Even terug naar Autrans Lunteren.
De oude man met de paardenstaart (van Autrans) vertelde mij dat de oliekeering van de aandrijfas kapot was en dat hij meer olie in de bak gedaan vanwege de lekkage..((Ik heb zelf geen lekkage gezien))
Ik kon de auto niet laten staan aangezien ze heel druk waren en ik ook niet genoeg cash bij me had dus meegenomen maar ik had dit niet zo snel verwacht.

Is er iemand op het forum die de middelen en tijd heeft om een eventuele hoes,keering of wat er ook lek mag zijn te vervangen?
Ik wil graag meehelpen en ervoor betalen maar wat de garage's vragen daar heb ik het geld niet voor.
Geld is zowat op aangezien we bij een bewindvoering zitten en de auto in onderdelen verkopen is mijn grootste nachtmerrie. :cry2:

Help,help,help!!
Mon voiture: 2001 Renault Grand Espace Initiale 3.0V6 Aut.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53

Re: Automaat weer leeg V6 3.0

Bericht door WillemS »

De bak moet eraf om bij die keerring te komen. De mensen bij Autrans doen de hele dag niet anders en hebben de ervaring en snelheid, vandaar die 250ex. Die keerring zijn de kosten niet, het uit- en inbouwen wel.
Auto rijden is duur en een niet rijdende verkoop je moeilijk, zou hem toch maar laten maken.
Informeer ook eens bij andere garage's wat zij berekenen.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Franse030er
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 21 okt 2014 18:35

Re: Automaat weer leeg V6 3.0

Bericht door Franse030er »

Daar was ik dus bang voor..
Dus de bak moet eraf voor de keerring en dan nog een keer de automaat vullen met verse olie.Ik schat dan op een kleine 500 euro.

Snap eigenlijk niet waarom ze dat niet meteen gedaan hadden of de bak was toen zo leeg dat hij niet lekte.
Ik zal ze wel even bellen en vragen hoe & wat.

Bedankt voor je reactie WillemS!

PS Mocht het toch duurder uitvallen dan biedt ik mijn auto in onderdelen aan.
Mon voiture: 2001 Renault Grand Espace Initiale 3.0V6 Aut.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut