Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Voor technische onderwerpen die niet in één van bovenstaande categorieën te vangen zijn.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Model/uitvoering :meg 15 dci Bouwjaar :2005 Brandstof :diesel
Wat is de functie van de drukomvormer? Bij mij bromt deze regelmatig en als ik eraan stel(kapje eraf met filtertje) houdt het op maar dan geeft hij melding inspuiting controleren. Als deze kapot is hoe merk ik dat? kan ik die 2 vacuumslangetjes ook aan elkaar koppelen?
Een drukomvormer zorgt ervoor dat je turbo zich aanpast aan de snelheid waarop je rijd zodat je turbo ook op een lagere toerental werkt. De drukomvormer wordt aangestuurd door je vacuumpomp. Die twee slangetjes kan je niet aan elkaar koppelen. Dan zal je turbo niet meer werken en zal je de raarste foutmeldingen krijgen.
De drukomvormer kan je testen maar dan zal je hem eruit moeten halen. Deze kan je dan met een multimeter doormeten.
Afhankelijk van het merk moet hij ongeveer
15,4 Ohm (0,7 tolerantie) voor een Pierburg
16,5 Ohm (1,6 tolerantie) voor een Bitron
Op zich kan dat brommen geen kwaad. Als hij daadwerkelijk kapot is dan merk je dat doordat je auto geen vermogen meer heeft. Aangezien je omvormer niet de turbo aanstuurt zal hij in een noodloop gaan en je turbo uitschakelen om verdere schade te voorkomen.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut