Op Vakantie met de Captur

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Op Vakantie met de Captur

Bericht door TCe120ECD »

Net terug van Vakantie in Kroatië. Moet zeggen, R-Link heeft vanaf aanschaf goed gewerkt en ook tijdens de vakantie en nog steeds goed. Hele tijd muziek afgespeeld via USB stick, 16 GB Sandisk Cruzer Fit. Helemaal vol met mp3, wel in meerdere mappen, zonder problemen. TomTom v905 wees keurig de weg, alleen bij de eerste overnachting melding gehad van Bestemming bereikt, terwijl nog 30 meter moest worden afgelegd, maar ach. Om de dag via R-Link het Weerbericht opgevraagd, er gaat echt een Wereld voor je open hoe mooi dat werkt. Tevens emailcontact kunnen onderhouden met het Thuisfront, omdat op het Vakantiepark geen Internetverbinding aanwezig/moglijk was. De Captur heeft zich goed gedragen, zeker in de bergen. Optrekken berg op ging moeiteloos, ook afdalen zonder problemen. Automaat schakelde zelf in de juiste versnelling. Eén keer moest ik handmatig ingrijpen bij het afdalen, via de Manual stand. Maar ja dat was ook een zeer steile afdaling, waar menig auto langs de kant stond met problemen (?). Het was ontzettend warm, en dat heeft de Captur ook laten blijken. Op een gegeven moment bleef de benzinemeter op driekwart hangen, zelfs bij voltanken. Werd meer benzine verbruikt, dan zakte de meter, maar bij weer vol tanken, kwam deze niet verder dan 3/4. Dus was het verder rijden tijdens de vakantie op de dagteller. Terug van Vakantie, ergens in Oostenrijk, begon de meter weer "goed" te wijzen. De buitentemp was toen al rond de 20 graden. Maar voor de zekerheid toch op de dagteller gereden om tijdig te tanken. Zal morgen contact opnemen met de dealer. Denk zelf dat de Vlotter ofzo is blijven hangen i.v.m. de hitte (ruim boven de 30 graden).
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 14612

Re: Op Vakantie met de Captur

Bericht door Verwijderd 14612 »

Fijn TCe120ECD dat het allemaal zo goed is verlopen. Mag ook wel met een zo nieuwe auto. Leuk ook dat de extra mogelijkheden van de R-link ook eens aan bod komen.
Kun je nog iets zeggen over het benzineverbruik op die lange afstanden (evt. met gebruik of juist niet gebruik van de ECO-knop) of is met het "benzinemeter probleem" ook de BC van slag geraakt....?!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: Op Vakantie met de Captur

Bericht door TCe120ECD »

Ik heb voor vertrek de auto volgetankt en km stand genoteerd. Na terugkomst meteen weer volgetankt en km stand genoteerd.
Zodoende heb ik exact bijgehouden het gemiddelde gebruik, want in delen van Duitsland kon je niet harder dan 30 km of 40 km door wegwerkzaamheden en soms kon je lekker doorkachelen met 130 a 140 km. Daarbij komt dat in tunnels de snelheid is gemaximeerd op 80 km/uur en dan krijg je ook nog het stijgen en dalen, wat invloed heeft op het verbruik.
Al met al kom ik op een totaal aantal verbruikte benzine (95 overal getankt) van 177,84 ltr op 2680 km. De BC heb ik niet bekeken, ik weet niet of daar electronisch iets van invloed kan zijn vanwege niet juist werkende benzinemeter. De Ecostand heb ik niet gebruikt, lijkt me lastig als je vermogen nodig hebt bij stijgen en inhalen, want vooral in Zuid-Duitsland moet je af en toe wat gas kunnen geven om het verkeer niet (onnodig) te hinderen. Ik heb niet harder gereden dan 140 km/u.
Zo kom ik op 2680:177,84= 15,069725 km per liter verbruik.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Op Vakantie met de Captur

Bericht door Huite »

@TCe120ECD
Beetje late reactie, maar de eco-stand heeft géén invloed op het vermogen. Je moet het gas alleen wat verder intrappen.
Sterker nog, omdat je aico in de eco-stand minder hard werkt zou je zelfs wel eens een klein beetje meer vermogen kunnen hebben... :twisted:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

themailman
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 mei 2014 21:12
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Re: Op Vakantie met de Captur

Bericht door themailman »

hallo,

voor ons begint binnenkort ook de vakantie periode en in de voorbereiding daar op heb ik eigenlijk een vraag die ik hoop dat die hier beantwoord kan worden.

Wij gaan graag met de auto naar Duitsland maar nou heb ik begrepen dat je daar geen navigatie met flitsmelding mag hebben, en dan is het ook nog eens zo dat je niet alleen het flits verhaal mag uitschakelen maar het mag er gewoonweg niet op staan.
Nou is mijn vraag kan je het er eigenlijk wel vanaf halen in de r-link en hoe streng zijn ze daadwerkelijk in Duitsland met controleren daar op.

groeten
Dennis
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique
two-tone Beige Cendré / Noir
Pack City Camera, Pack Style
Armsteun, wielen 17" in kleur Diamantee Noir Privacy glass
trekhaak, instaplijsten, kofferbak dorpel

Besteld op 5-5-2014 /geproduceerd op 6-6-2014 /geleverd op 28-06-2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Op Vakantie met de Captur

Bericht door Huite »

Volgens mij kun je de flitsers in R-Link wel uitschakelen maar niet verwijderen.
Rij zelf zeer regelmatig in D en merk niets van strengheid op dit punt.
Sterker nog als ik een flitspaal nader zie ik de Duitsers om mij heen ook allemaal in de remmen gaan.
Zegt genoeg naar mijn mening!
Maar van mij geen garantie dat je niet in een controle komt natuurlijk...

Wil je toch wat zekerheid dan de flitsers uitschakelen en desgewenst aangeven dat het door jou in R-Link niet verwijderd kan worden. En "domme Hollander" spelen wil ook nog al eens helpen.
Als ze eventuele boetes contact met je willen afrekenen zeggen dat je geen contanten bij je hebt.
Bij kleinere boetes nemen ze dan echt niet de moeite om achteraf een boel papierkraam te gaan doen.
Heb zo in D nog nooit een boete hoeven betalen... :mrgreen:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

themailman
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 mei 2014 21:12
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Re: Op Vakantie met de Captur

Bericht door themailman »

haha oow dat is een goeie tip dus gewoon de domme Hollander zijn dan komt het allemaal goed whahaha.

maar bedankt voor de info wist idd dat jij regelmatig bij de buren te vinden bent en hoopte ook op een reactie.

groeten
Dennis
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique
two-tone Beige Cendré / Noir
Pack City Camera, Pack Style
Armsteun, wielen 17" in kleur Diamantee Noir Privacy glass
trekhaak, instaplijsten, kofferbak dorpel

Besteld op 5-5-2014 /geproduceerd op 6-6-2014 /geleverd op 28-06-2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 18239

Re: Op Vakantie met de Captur

Bericht door Verwijderd 18239 »

@Huite:
in de prijslijst staat, ik citeer:
Bij activering van ECO-mode worden de prestaties van de auto geoptimaliseerd, de auto reageert minder snel op het gaspedaal, er is minder koppel en vermogen beschikbaar en beperken de snelfuncties van airco- en verwarmingssysteem
Dus het kost je wel degelijk vermogen, dat merk je ook aan alle kanten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

borry52
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 jul 2013 14:00
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Op Vakantie met de Captur

Bericht door borry52 »

Huite schreef: Als ze eventuele boetes contact met je willen afrekenen zeggen dat je geen contanten bij je hebt.
Bij kleinere boetes nemen ze dan echt niet de moeite om achteraf een boel papierkraam te gaan doen.
Heb zo in D nog nooit een boete hoeven betalen... :mrgreen:
Ik kom ook geregelt in D en heb ook wel eens perongeluk te hard gereden.
Die boetes kosten in vergelijk met NL een drol, 15 Euro voor 10Km te hard.
Zeg ik dat ik geen geld bij mij heb, had die floeper een pinapparaat bij zich. :fp:
Renault Kadjar ENERGY TCE 130 EDC Extase
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Op Vakantie met de Captur

Bericht door Huite »

Ach ja, ze lopen in D in zijn algemeenheid wat achter, maar in het westen wat minder dan in het oosten waar ik veelal onderweg ben.
Maar zoals je al zegt, de boetes in D zijn voor ons NL's niet echt om wakker van te liggen!
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wimmoltje
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 432
Lid geworden op: 23 mei 2013 13:30
Actief als: particulier

Re: Op Vakantie met de Captur

Bericht door wimmoltje »

Net een weekie Koudum (Fr) achter de rug.
Zie ik dus in Koudum een beige Captur met zwart dak en skitplates staan.
Zelfs de fietsendrager die ik ook had zat erop.
Het kan ook te gek, ja.
Twingo I (1995), Clio III (1998), Megane Classic (2001), Megane Grand Tour (2004), Megane Grand Tour Dynamique Business 2007, Megane Estate Dynamique (07-2009), Captur Dynamique Tce 90 (12-09-2013)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe 120 8211
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jan 2014 16:34
Actief als: particulier

Re: Op Vakantie met de Captur

Bericht door TCe 120 8211 »

Na 3 weken vakantie weer thuis.
Ruim 3.000 km gereden via Oostenrijk naar Italie. Onze Captur heeft het prima gedaan en daar ben ik erg tevreden over.
Met de caravan heeft de Captur geen probleem. Hiervoor een Megane en een Laguna gereden. Vergeleken met die modellen doet de Captur het beter.
Vooral bergop heeft de Captur meer trekkracht. Al moest ik daar wel eerst achter komen. In Duitsland bij de eerste bergen had ik het idee dat de Captur er moeite mee had. Toen ik er achter kwam dat je het gaspedaal wat door moet trappen ging ik menig vrachtwagen bergop soepel voorbij. Eigenlijk heb ik constant in de Ecostand gereden. Alleen in Oostenrijk op de Fernpass (8%) heb ik voor de zekerheid de Ecostand even uitgeschakeld. Ook daar was handmatige schakeling niet nodig. De automaat deed het prima en ik kon met de caravan het omhoog gaande verkeer prima volgen.
Ook het verbruik viel mij niet tegen. Met caravan die ik 90% van de kilometers achter de auto had was dit 1:10,2.
Het R-link systeem heeft het ook prima gedaan. Geen storingen en zelfs e-mailen vanuit de auto werkte goed.
TCe 120 8211
Captur E-TECH Plug-in Hybrid 160 Intens
Two tone Bleu Marine/Gris Highland
Besteld op 31-08-2020. Aflevering op 31-12-2020.
26-03-2018: Captur Phase 2 TCe 120 EDC Intens
Two tone Marine Bleu Fumé/Noir Étoilé
04-05-2014: Captur TCe 120 EDC Dynamique
Two tone Noir Étoilé/Ivoir

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Op Vakantie met de Captur

Bericht door Huite »

Goed om te horen! :thumb:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JanssenB
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 mar 2013 19:06
Actief als: particulier

Re: Op Vakantie met de Captur

Bericht door JanssenB »

Binnenkort met de Captur door Oostenrijk naar Italië.
Ben benieuwd hoe de TCe90 zich houdt in de bergen. :-)
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort. Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Lilfromtree
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 sep 2013 17:33
Actief als: particulier

Re: Op Vakantie met de Captur

Bericht door Lilfromtree »

Net terug van vakantie en de Captur heeft het prima gedaan in de bergen. Geen eco stand aangehad want je wil geen vertraging in de bergen en op de Duitse autobahn! Ook merk je dat het toch wel fijn is om cruise control te hebben, als je op lange stukken ook wat stukken moet klimmen trekt de cruise control je heerlijk omhoog. Op het eind van onze vakantie gaf de boordcomputer aan dat we 3968.7 km hadden afgelegd met een gemiddeld gebruik van 6,7 L/100 km.

Het enige vervelende was dat de Tomtom versie die meegeleverd wordt bij het R-link systeem toch wel verouderd was. Wij vinden het leuk om de kortste route te kiezen (dan kom je op plekken die je niet had verwacht) maar dit keer gaf de meegeleverde versie wel wat verkeerde suggesties zoals doodlopende wegen en eenrichtingsverkeer. Erg storend was ook dat na het proberen van Tom Tom Places de navigatie crashte. Niets anders aan te doen dan terugzetten naar de fabrieksinsteliingen. Gelukkig op de smartphone ook een (veel nieuwere) versie van TomTom dus intussen daar de weg mee gezocht. Oh ja op de terugweg kwam ik erachter dat de automatische verlichting met donker weer gewoon op de stadsverlichting blijft staan en als je dat handmatig aanpast gaat de tomtom op de nachtmodus, misschien iets voor Renault om daar mee te doen. Al met al was het een genoegen om met deze Captur op vakantie te gaan, ruimte, vermogen en comfort genoeg!
Capture Dynamique TCE-90 (21-10-2013)
Two Tone Gris Casiopée / Noir Etoilé
Opties: Pack Style-Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JanssenB
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 mar 2013 19:06
Actief als: particulier

Re: Op Vakantie met de Captur

Bericht door JanssenB »

Kijk Lilfromtree, dat horen we graag !
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort. Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JanssenB
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 mar 2013 19:06
Actief als: particulier

Re: Op Vakantie met de Captur

Bericht door JanssenB »

Net terug van een welverdiende vakantie in Italië, met de Captur 90Tce door de bergen.
Moet zeggen dat de Captur het prima heeft gedaan.
In de bergen ging het prima, natuurlijk wel tijdig terug schakelen bij een steile helling op en af, maar dat viel me niet tegen. Op de Duitse Autobahn ook even goed kijken in de spiegel of er geen malloot met 200+ km/u op je af raast, want bij het inhalen met 140/150 is de kracht er wel uit.
De boordcomputer gereset voordat we gingen. Het gemiddeld verbruik over de hele rit gezien was 6,3 ltr/100 km, zeg maar 1 op 15,9. Valt mij niet tegen, vooral omdat je in Duitsland niet echt zuinig rijdt (>130km/u).
TomTom was één keer van slag, op de fernpas, vermoedelijk was het zicht op de satellieten even niet helemaal toppie.
Dat herstelde zich redelijk vlot weer.
Verder na een lange rit, motor goed opgewarmd iig in de bergen, bij het kort stoppen om te tanken viel me op (paar keer gebeurd) dat bij het starten er een kortdurige golvende brom te horen was. Paar seconde trilde het dashboard ook, daarna liep hij weer lekker stationair. Alleen bij een lange rit/zeer korte stop. Ik had niet de indruk dat het de motor was omdat de toerenteller stabiel stond.
Perfect is de hill assistant, is me een paar keer goed van pas gekomen in de file op een steile helling.
Werkt prima, de rem wordt er lang genoeg op gehouden om goed op te trekken.
Al met al dus een prima relaxte Captur rit, zonder pijn in de rug.
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort. Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Op Vakantie met de Captur

Bericht door Huite »

@ Lilfromtree
Heb mijn TT zodanig ingesteld dat ik de dag/nacht modus handmatig kan/moet omzetten.
Bevalt mij zo beter.
Houd niet zo van automagisch... :twisted:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenicized
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 sep 2013 19:53
Actief als: particulier
Locatie: in de buurt van Arnhem

Re: Op Vakantie met de Captur

Bericht door Scenicized »

Die kortdurende golvende brom herken ik. Schijnt te maken te hebben met de airco en kleppen in het verwarmingssysteem.
2018 Scenic 160 TCe EDC Initiale Paris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht