Onnauwkeurige brandstofindicator

Voor technische onderwerpen die niet in één van bovenstaande categorieën te vangen zijn.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Plaats reactie

Topic author
mgroen
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 25 sep 2015 12:10
Actief als: particulier

Onnauwkeurige brandstofindicator

Bericht door mgroen »

Model/uitvoering : Laguna II / 1.4 16v
Bouwjaar : 2001
Brandstof : Benzine

Ik rijd hier al jaren mee, maar ben toch wel benieuwd of dit eenvoudig te herstellen is..:
de brandstofindicator is behoorlijk onnauwkeurig. Tank ik de tank helemaal vol dan staat de wijzer nog onder het bovenste streepje. Staat het wijzertje in het eerste rode streepje (reservetank), dan geeft de boordcomputer nog aan dat ik nog zeker 240 km. kan rijden (de boordcomputer geeft de juiste waarden aan en ik gebruik die dus ook altijd). Het oranje lampje dat de reserve tank wordt aangesproken springt wel keurig op tijd aan: bij nog ongeveer. 80 km te rijden (volgens de boordcomputer dan), begint de reservetank. Dat lijkt me dus prima te kloppen.

Kortom: de wijzer in de brandstofmeter lijkt gewoon niet goed te zijn uitgelijnd (geijkt of gecalibreerd met een duur woord), de boordcomputer vervangt deze tekortkoming prima, maar toch... vanuit mijn nieuwsgierigheid: iemand enig idee wat dit euvel(tje) zou kunnen veroorzaken, en of dit eenvoudig is op te lossen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 05 mei 2025 22:59
Actief als: particulier

Re: Onnauwkeurige brandstofindicator

Bericht door mechanic »

Accu pool los om te resetten. Anders toch de tankvlottercontroleren/vervangen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut