Model/uitvoering : Laguna II / 1.4 16v
Bouwjaar : 2001
Brandstof : Benzine
Ik rijd hier al jaren mee, maar ben toch wel benieuwd of dit eenvoudig te herstellen is..:
de brandstofindicator is behoorlijk onnauwkeurig. Tank ik de tank helemaal vol dan staat de wijzer nog onder het bovenste streepje. Staat het wijzertje in het eerste rode streepje (reservetank), dan geeft de boordcomputer nog aan dat ik nog zeker 240 km. kan rijden (de boordcomputer geeft de juiste waarden aan en ik gebruik die dus ook altijd). Het oranje lampje dat de reserve tank wordt aangesproken springt wel keurig op tijd aan: bij nog ongeveer. 80 km te rijden (volgens de boordcomputer dan), begint de reservetank. Dat lijkt me dus prima te kloppen.
Kortom: de wijzer in de brandstofmeter lijkt gewoon niet goed te zijn uitgelijnd (geijkt of gecalibreerd met een duur woord), de boordcomputer vervangt deze tekortkoming prima, maar toch... vanuit mijn nieuwsgierigheid: iemand enig idee wat dit euvel(tje) zou kunnen veroorzaken, en of dit eenvoudig is op te lossen?
Onnauwkeurige brandstofindicator
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 05 mei 2025 22:59
- Actief als: particulier
Re: Onnauwkeurige brandstofindicator
Accu pool los om te resetten. Anders toch de tankvlottercontroleren/vervangen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut