Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Heeft de garage een gerichte, logische aanpak? Bijv. eerst bronnenonderzoek bij Renault in de ACTIS?
Werken ze uurtje/factuurtje en betaal je zo voor hun opleiding of heeft men een soort all-in prijs voor diagnose stellen?
Want dat is het halve werk - ben benieuwd naar de aanpak van zo'n casus
Rein
------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Scénic I Phase II · 2.0 RXi 16v Auto · Rouge Cérise Nacré · Blauw leder · ECC · VDO Cruise Control
De aanpak begint bij de stappenmotor naast het smoorhuis, omdat ik daar een kapotte ring heb gehad en tijdelijk een overmaatse o-ring heb gemonteerd. Tevens moet het probleem "SERV" + "AIRBAG" lampjes aangepakt worden, mogelijk alleen een reset omdat de accuklem los is geweest.
Hoe ze het verder aanpakken maakt me niet zo heel veel uit.
Zonder de bronoorzaak te kennen kun je geen 'All in' afspraak maken.
Ik heb natuurlijk wel een laag limiet afgesproken.
Renault Scénic I Phase II - 1.6 16v RXE - febr. 2000
Mijn auto is klaar en doet het weer prima (in ieder geval tijdens mij ritje van 20 km naar huis )
Rekening €100,-. Valt dus wel mee en ligt onder mijn afgesproken maximum bedrag.
De bobine van de eerste cilinder deed het wel (had ik immers met de "los-vast-test" geprobeerd) maar sloeg over.
Hierdoor doet dus met grote willekeur 1 cilinder niet (goed) mee en heb ik daarmee verlies van vermogen.
Dat gaf dan ook het brommende geluid.
Hij liep dus eigenlijk wel op '4 poten' maar was mank.
Niet helemaal goed te horen maar hier een impressie van het slechte geluid. (geen beeld wel geluid)
Nu mijn "AIRBAG" + "SERV" lampjes nog en ik ben weer helemaal klaar.
Dit laatste wilde de garage nog wel onderzoeken maar ga eerst zelf aan de slag met wat tips die ik van ze meegekregen heb. Zo kan ik de rekening misschien toch laag houden.
Iedereen hartstikke bedankt voor het meedenken en alle tips, voelt 'warm' aan.
Groet, Roland
Renault Scénic I Phase II - 1.6 16v RXE - febr. 2000
Hi Roland - graag gedaan - succes willen we allemaal et surtout une voiture Française sans irritation permanente ni grands investitions.
Rein
------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Scénic I Phase II · 2.0 RXi 16v Auto · Rouge Cérise Nacré · Blauw leder · ECC · VDO Cruise Control
Dan kwam bij het uitlezen de code P0301 tevoorschijn!
300=algemene misfire en het laatste cijfer geeft de betreffende cilinder aan.
Zijn de andere penbobine's al vervangen? nee dan komen die binnenkort aan de beurt.
Heb het laatst ook gehad P0302 en heb toen 2 bobine's gekocht @ 34,50 en 1 als reserve in de kofferbak.
mvg WillemS
Dat uitlezen zal de garage natuurlijk gedaan hebben.
Goed om te weten nu voor mij, nu kan ik inderdaad (thx voor de tip) een alternatief verkooppunt gaan zoeken want vervangen van die dingen is een 'eitje'.
Ga later mijn lampjes probleem trachten aan te pakken, heb nu een stevig schilderklus.
Groet, Roland
Renault Scénic I Phase II - 1.6 16v RXE - febr. 2000
Raar weer een bobine defect.. Je schreef dat in 2012 alle 4 vervangen waren. De originele bobines rond die tijd hebben groene sticker bovenop,die heb ik nog nooit defect gezien.
Misschien dat een van de moderators even in de kop van dit draadje de koptekst "Opgelost" bij kan zetten zodat anderen weten dat er een oplossing te lezen is in het draadje voor het gemelde issue?
Ik kan dit zelf namelijk niet meer
Groet, Roland
Renault Scénic I Phase II - 1.6 16v RXE - febr. 2000
... is het dan echt allemaal voorbij? Was dit "De bobine van de eerste cilinder deed het wel (had ik immers met de "los-vast-test" geprobeerd) maar sloeg over. Hierdoor doet dus met grote willekeur 1 cilinder niet (goed) mee en heb ik daarmee verlies van vermogen. Dat gaf dan ook het brommende geluid. Hij liep dus eigenlijk wel op '4 poten' maar was mank"
Was dat de hele klachtoorzaak? Eén slecht functionerende bobine, NB vernieuwd in 2012? Dan moet je wel verheugd zijn met zo'n forum en € 100 armer!!
Of heb ik iets gemist?
Rein
------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Scénic I Phase II · 2.0 RXi 16v Auto · Rouge Cérise Nacré · Blauw leder · ECC · VDO Cruise Control
Tot op heden rijdt ie weer prima dus wat mij betreft voorbij ja. Ben inderdaad blij dat het voorbij is. Vind het ook zeker prettig om ruggespraak te kunnen houden en advies en tips te krijgen hier op het forum. Ik probeer ze zelf ook te geven.
Vond het wat lastiger om in topics te zoeken waarvan je kunt zien dat er een oplossing is gevonden. Je leest dus alles door zonder te weten of je een mogelijke oplossing tegen gaat komen, vandaar mijn laatste opmerking om "Opgelost" te vermelden in de titel.
Renault Scénic I Phase II - 1.6 16v RXE - febr. 2000
Ja zeker - afsluiten met - OPGELOST - geeft verlichting voor allen.
Rein
------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Scénic I Phase II · 2.0 RXi 16v Auto · Rouge Cérise Nacré · Blauw leder · ECC · VDO Cruise Control
Blaas het draadje even nieuw leven in. Mijn 2001 Scenic (zelfde blok) vertoont dezelfde symptomen. Bij constante toerentallen draait de motor netjes, als vermogen wordt gevraagd stottert het blok behoorlijk. Het verbruik is zomaar 25% hoger.
De auto is een dagje in een garage geweest, die hebben o.a. alle vier de bobines doorgemeten en goed bevonden. Ook tijdelijk omgeruild met andere exemplaren, wat geen oplossing bood. Het uitlezen leverde de volgende codes op:
- P0443 Evaporative emission system purge control valve circuit
- P0314 Single cylinder misfire (cylinder not specified)
Het is overduidelijk een ontstekingsprobleem, maar wat? Iemand een suggestie?
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Een vriend van mij heeft een Twingo van de eerste generatie uit 2000 met een 1.2 motor. De motor heeft geen compressie meer op twee cilinders en zal vervangen moeten worden (hij heeft 350.000 gelopen dus revisie lijkt me niet meer de moeite)....
Wij hebben sinds kort een Renault scenic uit 2000.
We hebben de distributie riem laten vervangen maar sindsdien doet de radio het niet meer goed. Gaat steeds van de zender af, dan weer ineens springt hij over naar de cd. Dan weer gewoon de...
WhatsApp Image 2024-10-08 at 13.31.19_7ce0ef87.jpg WhatsApp Image 2024-10-08 at 13.31.05_9cae6b09.jpg Hallo, mijn naam is Hans, ik heb een vriendelijk verzoek, een vriend van mij is met zijn motor bezig,Scenic 2.0, bouwjaar niet bekend (1995???)...
Bij het verwisselen van de waterpomp viel mij op dat de onderplaat vettig was. r110zweet2.jpg Bij nadere inspectie zag ik dat de motor zweet. Er lijkt een punt voor onderhoud te zijn (waar de imbus in past). r110zweet1.jpg
Ik kan niks vinden over...
Ik ben op zoek naar de bovenste veerschotels van een twingo uit 2000. Deze zijn bij de leverancier van mijn garage niet leverbaar en ook bij Renault niet. Apk keurmeester van de RDW had er een opmerking over dat ze verregaand verroest waren. Wie kan...
Aan de passagierskant rechtsonder in de hoek is het rubber kapot, waardoor door roest de voorruit is beschadigd; helaas gaat de barst steeds verder. En zal de ruit dus vervangen moeten worden. Hebben jullie een tip wat het de beste - en minst dure...