Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Als mijn oude oer Espace niet meer is te reanimeren, zal ik naar iets anders moeten gaan kijken.
Er worden zeer veel Espace type 3 aangeboden voor soms opvallend lage prijzen.
Welke ervaringen zijn er met deze serie en waar zou ik specifiek op moeten letten?
Als je zonder vervoer zit, leer je je vrienden kennen.
Standaard dingen eigenlijk: fuseekogels, motorsteunen, schokdempers, uitlaat, veren achter willen wel eens breken. Interieur, zoals bij elke renault gaan de raammechanismes kapot. Net als de sloten. Deze zijn echter relatief makkelijk te vervangen en goedkoop te krijgen op de sloop. Roest aan de motorkap hebben ze bijna allemaal.
Wat voor motor zoek je? Naar mijn idee moet je de 2.0 8v laten staan, die staan er om bekend vroeg of laat je te laten staan met een lekke koppakking. De 2.0 16v pakt ook lekkerder op met zo'n zware auto. En uiteraard is de 3.0V6 helemaal geweldig, zeker icm de automaat.
Een flinke en uitvoerige proefrit kan al een hoop dingen uitsluiten, en als je de mogelijkheid hebt even bij een bevriende garage op de brug zodat je de onderkant kunt inspecteren.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Het gaat om een Renault espace uit 2005 2.0T 16V met een automatische transmissie.
Tijdens het schakelen tussen P, R, N, D verdwijnt af en toe de stand op het display. De auto lijkt dan nog wel de schakelen wel erg schokkerig. Bij het...
De tijd dat de autofabrikant voorschrijft wat de klant nodig heeft, komt in de jaren 80 definitief ten einde. De automobilist wordt kritischer, mondiger, en geeft zijn zuurverdiende spaargeld niet meer zomaar uit aan een schraalhans van een auto....
Ik heb de auto in nood gekocht voor een verhuizing vanuit Zweden omdat mijn Citroen Jumper kapot was gegaan.
De auto mag nu weg voor een zacht prijsje.
APK nog tot 11 September 2024.
Bij deze bied ik mijn tuningbox van Elia aan.
Deze box werkt volgens plug and play en is heel eenvoudig aan te sluiten.
Overigens ook geschikt voor de Talisman 1,6 TCE en de Espace 1,6 TCE.
Ik rij een Espace V (1.6 benzine 200pk bj 2017), afgelopen zomer had de koelventilator het begeven. Heb deze inmiddels vervangen, alleen valt het mij nu op dat tijdens het gebruiken van de AC de koelventilator niet direct...
ik wil de cilinderkop in/uitbouwen. Iemand hier ervaring mee? moet het motorblok uitgebouwd worden? graag mij van tips voorzien of een goede werkplaatshandboek indien mogelijk.
Hoor graag van iemand