Sinds een paar weken:
Volgens mijn dashboard kan ik nog >>100 km rijden.
Kies ik op R-Link/TomTom verschillende bestemmingen <100 km.
Zegt TomTom steeds weer: bestemming niet bereikbaar. Wilt u een oplaadpunt zoeken ?
Leest TomTom dat dashboard niet (meer) ?
Bestemming niet bereikbaar ?
-
Luc Weide
Topic author - Lid

- Actief als: particulier
-
HarmOtten
- Donateur

Re: Bestemming niet bereikbaar ?
@Luc Weide,
Klopt, TomTom in de R-Link heeft zijn eigen berekening voor wat betreft de actieradius. En deze is meestal krapper (afhankelijk van je rijstijl) dan dat de waarde links op de display van het dashboard weergeeft. Dus ik ben er al aan gewend om deze waarschuwing snel te negeren.
Daarnaast houdt TomTom ook geen rekening met hoogteverschillen, terwijl deze juist veel uitmaken voor wat betreft energieverbruik. (Ik heb hier inmiddels praktijkervaring mee opgedaan in Zwitserland)
Kortom, aan de TomTom valt nog het een en ander te verbeteren.
Maar schroom vooral niet om dit te melden bij Renault. Hoe meer mensen dit aangeven, hoe eerder ze dit op gaan pakken.
Groet, Harm.
Klopt, TomTom in de R-Link heeft zijn eigen berekening voor wat betreft de actieradius. En deze is meestal krapper (afhankelijk van je rijstijl) dan dat de waarde links op de display van het dashboard weergeeft. Dus ik ben er al aan gewend om deze waarschuwing snel te negeren.
Daarnaast houdt TomTom ook geen rekening met hoogteverschillen, terwijl deze juist veel uitmaken voor wat betreft energieverbruik. (Ik heb hier inmiddels praktijkervaring mee opgedaan in Zwitserland)
Kortom, aan de TomTom valt nog het een en ander te verbeteren.
Maar schroom vooral niet om dit te melden bij Renault. Hoe meer mensen dit aangeven, hoe eerder ze dit op gaan pakken.
Groet, Harm.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
zoe2goe
- Gerespecteerd lid

Re: Bestemming niet bereikbaar ?
Dat de Tom Tom wat marge neemt is wat mij betreft wel te verkopen. Over hoeveel valt te twisten, mijn ervaring is dat hij bij een restafstand van 20km…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 4 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in