Ik experimenteer wat met R-Link.
Vind ik op navigatie > instellingen > EV-instellingen > kabelinstellingen : een zootje ongeregeld waar ik geen bal van snap.
Als ik niets aanvink, dan protesteert R-Link : u hebt niets geselecteerd.
Vandaag heb ik maar eens 3 (verschillende) geselecteerd : oplaadkabel(s) rond 3kW / 22kW / 43 kW.
Daarna op navigatie > adres : een bestemming VER weg ingetypt.
Op de vraag: Wilt u onderweg een oplaadpunt zoeken ? geef ik antwoord: ja.
Dan komt er een zootje ongeregeld waaruit ik (in arren moede) een oplaadpunt van NewMotion kies.
Reactie van R-Link: mijn kabel is niet compatibel met dat oplaadpunt.
Wat doe ik verkeerd ?
Kabelinstellingen op R-Link
-
Luc Weide
Topic author - Lid

- Actief als: particulier
-
GertjanVB
- Donateur

- Contacteer:
Re: Kabelinstellingen op R-Link
Niets, R-link doet nog van alles verkeerd 
Je bent R-link aan het verkennen, misschien goed om een blik te werpen in dat onderdeel op het Renault forum. R-link is verre van perfect, maar na enige tijd treed gewenning op en weet je de olifantepaadjes te vinden.
Voor wat betreft het vinden van laadpunten; daar kun je beter een externe app voor gebruiken. Renault heeft de toezegging gedaan Oplaadpalen.nl te gebruiken, maar daar merken we nog niets van. De info van TomTom die via de R-link tot je komt is idd een ongefilterd zootje. Zelf heb ik veel van de laadpunten van de kaart van MartijnEV als laadpunt ingevoerd met een sterretje als markering. Als ik nu laadpunten zoek springen deze punten eruit.
Het invoeren van het kabeltype is ook onduidelijk. Als je kiest dan wordt gemeld of het een compatible type is. In de laatste versie van de R-link software zijn er volgens mij kabeltype bijgekomen die te duiden zijn (welke versie heb jij? Al een keer je sd-kaartje bijgewerkt met PC- of Mac?.
Bij het invoeren van laadpunten wordt gevraagd naar type laadpunt. Je kunt kiezen wat je wilt, onthouden doet ie het niet.
En zo is er nog veel meer, maar blijf vragen. Samen komen we verder en laten we Renault weten dat ze nog wat te doen hebben.
Je bent R-link aan het verkennen, misschien goed om een blik te werpen in dat onderdeel op het Renault forum. R-link is verre van perfect, maar na enige tijd treed gewenning op en weet je de olifantepaadjes te vinden.
Voor wat betreft het vinden van laadpunten; daar kun je beter een externe app voor gebruiken. Renault heeft de toezegging gedaan Oplaadpalen.nl te gebruiken, maar daar merken we nog niets van. De info van TomTom die via de R-link tot je komt is idd een ongefilterd zootje. Zelf heb ik veel van de laadpunten van de kaart van MartijnEV als laadpunt ingevoerd met een sterretje als markering. Als ik nu laadpunten zoek springen deze punten eruit.
Het invoeren van het kabeltype is ook onduidelijk. Als je kiest dan wordt gemeld of het een compatible type is. In de laatste versie van de R-link software zijn er volgens mij kabeltype bijgekomen die te duiden zijn (welke versie heb jij? Al een keer je sd-kaartje bijgewerkt met PC- of Mac?.
Bij het invoeren van laadpunten wordt gevraagd naar type laadpunt. Je kunt kiezen wat je wilt, onthouden doet ie het niet.
En zo is er nog veel meer, maar blijf vragen. Samen komen we verder en laten we Renault weten dat ze nog wat te doen hebben.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Luc Weide
Topic author - Lid

Re: Kabelinstellingen op R-Link
@ GertjanVB
Voor wat betreft Oplaadpunten.nl : ik heb de indruk dat op menu > navigatie > Toon kaart : de oplaadpunten van Oplaadpunten.nl grafis…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Voor wat betreft Oplaadpunten.nl : ik heb de indruk dat op menu > navigatie > Toon kaart : de oplaadpunten van Oplaadpunten.nl grafis…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 6 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht