Origineel:
14 inch ET36 5,5J met daar op 165/70 R14 met een aangeraden Loadindex van 85.
Nu:
15 inch ET43 6,0J met daar op 185/60 R15 met een loadindex van 88 (zaten al op de velg)
De stalen 15 inch velgen zijn gewoon de standaard Megane/Scenic wielen, deze zijn zwart. Ik heb dus even 20 euro aan verf uitgegeven bij de Action en een middagje schuren. Ik ben erg blij met het resultaat zowel optisch als qua rijgedrag. Hij ligt veel stabieler op de weg, minder overhellen, veel meer grip. Het enige addertje onder het gras is dat deze velgen niet zonder meer passen. Het was even wat meetwerk maar uiteindelijk kwam ik uit op een spacer/spoorverbreder van 15 a 17mm. Je moet namelijk eerst de ET waarde terugbrengen naar 36 en dan nog 10mm naar buiten. Ik heb de 17mm genomen omdat ik die goedkoper kon vinden dan de 15mm. Dit samen met 40mm bouten, 45mm is te lang. Verder is deze maat 15 inch iets hoger dan de 14 inch, ik vind dat mooi maar je zou kunnen overwegen om een 55 serie band te monteren om bij dezelfde rolomtrek uit te komen, al geeft dat wel iets minder comfort. Maar de 60 serie kan er prima op dus. Het probleem qua passing zit bij de Kangoo achter ivm de wielophanging. Voor kun je heel veel kwijt, achter is het millimeterwerk. Lichtmetaal vind ik helemaal niks onder een Kangoo, vandaar staal. Ik wilde deze info graag met jullie delen!

Zo was hij eerst: