Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Espace 2.0t : 2003 : Benzine :
Ik heb mijn gasklephuis en tijdje geleden laten reviseren wat nodig was maar nu heb ik telkens het probleem dat hij vuil wordt en dan blijft het gas hangen in hoge toeren
Dus kan iemand vertellen waar het vuil steeds vandaan komt en wat ik er aan kan doen
Zoek de oorzaak van de vervuiling eens op.
Dit kan een zwaar vervuild luchtfilter zijn of carterdampen zoals gezegd.
Als je iedere week je gasklephuis moet schoonmaken vanwege de olieafzetting is er iets met je carterventilatie niet in orde of is de carterdruk wel erg hoog of je oliepeil is te hoog.
Bekijk dit eens goed en verhelp hier de problemen (indien mogelijk).
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Het is een Turbo toch ! Zoek beslist de oorzaak op. Ik vermoed dat de intercooler vol olie zit door een lekkende turbo.
Let speciaal op de aan en afvoer leidingen. Als bv de retourleiding verstopt zit kan de olie niet op tijd naar het carter vloeien en zoekt een uitweg, of via de uitlaat of via de kant van de intercooler.
Echt als je de oorzaak niet snel vind kom je voor hoge kosten te staan.
mvg WillemS
Dan zal ik toch en keer opzoek moeten naar een goede tekening van wat waar zit want onderzoek zelf doen is goedkoper
Dus misschien iemand een goede tekening/schema van de motor
En paar weken geleden heb ik deze vraag gesteld turbo-blazen-t19182.html en dat is op gelost en daarmee is ook het hoge toerental verleden tijd dus ik ben blij
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut