Vanaf morgen ben ik een Laguna rijder, uit 2002, 1.8, LPG.
Ik heb auto geprobeerd gisteren en ik was wel onder de indruk. Behoorlijk stil en veel elektrische luxe in de auto.
Het is me wel opgevallen dat de stuur licht naar rechts trekt. (het kon ook de wind zijn, er waren wat stoten gisteren middag).
Vraag is of het een bekende probleem is bij Lagunas of is het kwestie van wielen laten uitlijnen ezv.?
Auto heeft wel wat blikschade gehad maar, verder in orde. Ik heb het ook nog op een brug gezet en zag niet dat chassis ergens gebogen was of iets dergelijks. Hetzelfde geldt voor de motor dragers.
O ja, ik heb gisteren een volvo s60 getest uit 2001 ook op LPG en ook rond hetzelfde kilometerstand, 170.000.
Om te beginnen Volvo klonk opvallend als diesel terwijl laguna motor opvallend stil was. Koud of warm

Verder blijkt geluidsisolatie in laguna veeeeel beter te zijn dan in volvo s60, had ik echt niet verwacht.
Rond 140 kmh hoorde je nauwelijks wat in de Laguna terwijl bij Volvo enorme wind boven mijn hoofd te horen was.
Ik zie wel op internet dat er erg veel klachten zijn over bepaalde bouwjaar van Laguna maar, gezien dat de auto al 5 jaar oud is verwacht ik toch dat de meeste problemen al opgelost zijn.

Andere vraag, kent iemand een goede dealer of een andere garage dat goed met deze lagunas om kan gaan, in de buurt van Rotterdam of Amsterdam?
Wat kost het om distributie riem te laten vervangen?
In de auto zit originele audio installatie met een CD speler, van Cabasse (of zo iets) voorin en een alpine cd wisselaar achterin. Ik zou graag een cd speler met Mp3 mogelijkheden hierin willen en dan ook iets dat compatible is met de controls op en rondom de stuurwiel. Is dit mogelijk en waar kan ik het hallen?
Alvast bedankt voor jullie reacties.