Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Espace 4 Initiale Paris 2.0 Turbo aut
2005
Benzine.
Hoi,
Weet iemand of de wielnaven van deze auto door de jaren heen hetzelfde zijn gebleven.
Ik heb begrepen dat de diesels dezelfde naven bezitten. MUV de 3.0 en 3.5 Motoren
Hoe komt het dat de bout gebroken is ??
Ik heb het namelijk nog nooit meegemaakt.
Kun je de gebroken bout er niet uithalen. Met een centerpunt in het midden van de bout een puntje slaan en met een 8mm boor een gat boren.
Dan met een linkse conische tap de bout eruit proberen te draaien.
Ik begrijp je niet, je verteld "de draad is eruit" waaruit?.
De bout is toch afgebroken, dan snap ik niet waar de draad uit is.
Je draait de wielbout in de naaf, is de bout afgebroken dan zou het afgebroken stuk wielbout er dus nog inzitten!
Zitter geen draad meer in de naaf ?? Dan kun je de wielbout er zo insteken.
Vandaar dat ik het niet helemaal begrijp!
Ik heb van de zomer een lekke band en kapotte velg gehad in het buitenland.
Dit heb ik laten repareren. Alleen heeft die garage de bout er "scheef"ingedraaid.
Vorige week wilde ik een en ander checken. Ik heb de bouten eruit gedraaid op 1 na die brak af.
Die heb ik eruit gehaald en toen bleek de hele schroefdraad weg. Nieuwe draad erin tappen gaat niet meer.
Maar mijn vraag was of die wielnaven allemaal hetzelfde zijn. Diesel of benzine.
Omdat het demontagebedrijf er 1 heeft van een dieselauto wil ik weten of die ook in een benzineauto past. Allebei van het jaar 2005.
Het betreft dus de flens van de wielnaaf waar in 1 gat geen schroefdraad meer zit.
Wellicht kan er een Helicoil gemonteerd worden? Weet niet of dat mag uit veiligheidsoverwegingen.
4 bouten met een velg die het juiste naafgat(60,1mm) heeft valt wel mee.
Volgens mij zijn de naven hetzelfde, je dient ook het lager mee te vervangen, tenzij je het er allemaal heel af en op krijgt.
mvg WillemS
Ik heb een complete wielmaat met flens op de kop getikt.
Weliswaar van een diesel. Ik ga deze dinsdag overzetten.
Ervan uitgaande dat alles past.
Dan zijn we weer veilig.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
De tijd dat de autofabrikant voorschrijft wat de klant nodig heeft, komt in de jaren 80 definitief ten einde. De automobilist wordt kritischer, mondiger, en geeft zijn zuurverdiende spaargeld niet meer zomaar uit aan een schraalhans van een auto....
Ik heb de auto in nood gekocht voor een verhuizing vanuit Zweden omdat mijn Citroen Jumper kapot was gegaan.
De auto mag nu weg voor een zacht prijsje.
APK nog tot 11 September 2024.
Bij deze bied ik mijn tuningbox van Elia aan.
Deze box werkt volgens plug and play en is heel eenvoudig aan te sluiten.
Overigens ook geschikt voor de Talisman 1,6 TCE en de Espace 1,6 TCE.
Ik rij een Espace V (1.6 benzine 200pk bj 2017), afgelopen zomer had de koelventilator het begeven. Heb deze inmiddels vervangen, alleen valt het mij nu op dat tijdens het gebruiken van de AC de koelventilator niet direct...
ik wil de cilinderkop in/uitbouwen. Iemand hier ervaring mee? moet het motorblok uitgebouwd worden? graag mij van tips voorzien of een goede werkplaatshandboek indien mogelijk.
Hoor graag van iemand
Ik denk dat mijn voorveren hun beste tijd hebben gehad. Heb al verschillende keren gehad dat tijdens het rijden de auto aan de voorkant zo diep inveerde dat ik en ‘bonk’ voelde, alsof de voorveren helemaal ingedrukt waren. En dat terwijl ik als...