Gevolgde route opslaan ???

De Carminat voor alle modellen Renault. dus één rubriek om al die kennis te bundelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Invisible
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jan 2007 10:06

Gevolgde route opslaan ???

Bericht door Invisible »

Als ik het Carminat-manual van 2007 voor de Scenic II goed lees, lijkt het erop dat je een gevolgde route op kunt slaan. Dus ik bedoel niet eerst een route ingeven en'm dan rijden en die vervolgens opslaan. Nee, je rijdt een zomaar stuk (zonder navigatie) en bedenkt achteraf dat het ''toch wel'' een leuk traject was en je wilt dan de ''de gevolgde route'' opslaan. Ik krijg dit niet voor elkaar en ook mijn renaultdealer niet ! Wie weet wel een antwoord?

En wie weet of het mogelijk is om op de een of andere manier de GPS-coordinaten van een willekeurige locatie in te voeren en de Carminat vervolgens zo in te stellen dat je naar die GPS-locatie wordt geleid ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 3243
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Gevolgde route opslaan ???

Bericht door Mathijs »

Helaas weet ik van je eerste vraag onvoldoende van dit systeem om hem te kunnen beantwoorden.
Heb er ook geen handleiding van... :cry:

Van je tweede vraag, weet ik vrij zeker dat dit moet kunnen.
Ook de oudere VDO systemen (en Carminat is daar behoorlijk op ge-ent) hebben deze mogelijkheid.
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Invisible
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jan 2007 10:06

Bericht door Invisible »

Na enig experimenteren heb ik zelf de antwoorden op mijn vragen ''ontdekt''. Achteraf blijkt het eenvoudig te zijn want het is niet meer dan een kwestie van benaming. Carminat noemt het laatst gereden stuk namelijk ook "het gevolgde spoor" (wordt nergens in de index genoemd). Als je bijvoorbeeld na een stukje gereden te hebben en stopt, druk dan op de joystick. Er opent zich een submenu waarin je vervolgens het gereden spoor kunt opslaan (maar maximaal de laatste gereden 20 km's). Als je daarna weer start dan begint de Carminat jou terug te navigeren waarvan je vandaan bent gekomen en kom je dus weer uit bij je vorige startpunt (als dat tenminste binnen die 20 km's valt). En dat is precies wat ik wilde.

Wat betreft het ingeven van de GPS-coordinaten, je kunt dit toch via een omweg doen door met behulp van de joystick de pijl over de kaart te schuiven. Als je dan stopt verschijnen ''plotseling'' linksonder in het display de GPS-coordinaten. Als dit nog niet de exacte locatie is die je zoekt, dan net zolang doorgaan met de joystick totdat de pijl wel op het kruispunt van de goede coordinaten staat. Vervolgens druk je de joystick eenmaal naar beneden om de deze locatie als een POI op te slaan. Later kun je deze POI gebruiken om naartoe te navigeren. Het gaat dus wel maar mooier is natuurlijk dat je coordinaten in het display direct kunt invoeren net zoals je dat doet bij het ingeven van een plaatsnaam, huisnummer, enz. Dus als iemand mij dit kan vertellen ben ik helemaal tevreden ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht