water in mijn auto

Plaats reactie

Topic author
roger
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

water in mijn auto

Bericht door roger »

hallo, ik heb een scenic uit 1996 en heb al een paar maanden het probleem dat ik een soort klotsend geluid hoor bij het optrekken en afremmen van de auto. voor mijn gevoel zit het in de kokerbalk links van me (de bestuurderskant dus). sinds een paar dagen had ik het idee dat mijn matje onder mijn gaspedalen wat nattig was, aangezien het de laatste paar dagen erg regenachtig is geweest dacht ik dat het door het in en uit stappen gewoon nat was geworden, maar toen ik de mat optilde zag ik dat het echt drijfnat was. gelijk geing ik verder kijken in mijn auto en zag tot mijn grote verbazing dat mijn opbergvakje achter de bestuurdersstoel op de vloer omgetoverd was tot aquarium. dat was niet vochtig meer, dat was gewoon een plas water in mijn auto!!!
weet iemand hoe dat mogelijk is en hoe ik het oplos?
het droogmaken is maar een tijdelijke oplossing aangezien het er weer inkomt.
met vriendelijke groet: roger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

edwindelange
Lid
Lid

Bericht door edwindelange »

op zich is het een bekend probleem
na mate de auto ouder wordt en vaker op de brug gezet is gaan de gaten onderin de auto dicht zetten.
Het volgende kun je doen

zet de auto op de brug of krik hem op
aan de onderkant van de auto zie je een dunne balk lopen deze balk dient als rust plek voor als hij op de krik of brug gezet wordt
er zitten aan de binnenkant van deze dunne balk 3 gaten aan elke kant deze gaten zou je opnieuw open moeten maken
gaten zitten iets hoger en aan de binnenkant van dat dunne balkje waar je hem opzet
prik dit door met een schroevendraaier en je zult veel water verliezen

je bent niet de enige met dit probleem
groeten edwin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
roger
2-hit-miracle
2-hit-miracle

water uit mijn auto?

Bericht door roger »

ik ga het gelijk proberen. maar dan nog vraag ik me af hoe jet dan in mijn auto komt, dan zou er toch ergens ook een gat moeten zijn die wèl open is en waar het dan makkelijk in komt?
al heb ik wel na een tijdje speuren een een soort ovaal gat gezien aan de voorkant van mijn achterwiel kasten. normaal afgedekt met een kunstof plaatje, maar die was enigsinds wat vergaan door de jaren heen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

edwindelange
Lid
Lid

Bericht door edwindelange »

dat gat is voor de trekhaak bevestiging die jij bedoeld
het water komt altijd binnen er zitten namenlijk altijd afwatewring kanalen in de auto dit heeft elk type auto normaal loopt dit gewoon weg maar bij jou niet omdat de afwatering aan de onderkant dicht zit daarom zoekt het een weg naar binnen
als je goed kijkt zal je merken dat water langs je raam van je deur loopt dit tussen de buitenkant en de binnekant van de deur loopt en via de onderkant deur er weer uit loopt zo ook bij je voorraam over de parafaan(zwarte gedeelte onder het raam) dan loopt het via eeen afwaterings gaatje weg aan de zijkant van de auto terhoogte van je zij scherm
wat je voor alle zekerheid nog kunt doen is de parafaan verwijderen en dan kijken of je veel prut en andere bende tegen komt dit verwijderen zo ook aan de zijkant(nog steeds onder de parafaan) de linker en de rechterkant een zwart rubber dopje verwijderen het zit geheel aan de zijkant het is een soort klepje deze eruit dat scheelt veel ellende
groeten edwin
mocht je nog vragen hebben dan lees ik het wel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community