Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Concreet betaal ik voor m'n benzine Capppie nu 480 euro motorrijtuigen belasting per jaar. Op diesel zou dan 1048 euro worden. En diesel is voor een particulier in NL dus bijna niet meer interessant.
Dat maakt dat ook de inruilprijs van zo'n diesel relatief laag is.
Kortom je moet flink wat rijden (>30K) óf diesel liefhebber zijn om als particulier nog voor een diesel te kiezen.
Zakelijk gebruik is een ander verhaal.
als je de foto van die Franse Captur ziet zou je denken dat deze een zoutwaterbad heeft genomen. Zoveel zoutaanslag lijkt er te zien te zijn. Er wordt ook gevraagd of de berijder misschien aan de kust woont of in een sneeuwgebied. Probleem lijkt daar specifiek in de slotvanger te zitten.
@huite: diesel/benzine. Ik heb - gebaseerd op 25.000 per jaar - de keuze voor diesel gemaakt. Ook vanwege de amechtige 3-cilinder (rijden daarmee lijkt op hardlopen met je hand voor je mond). Blijk nu na minder dan 6 maanden de 15.000 al voorbij te zijn (moet onderhand bewust de SAAB ook eens van zijn plaats halen). De diesel is veel soepeler te rijden. En ik moet er 8 jaar mee doen, dus ik vind de eventuele volgende koper niet zo interessant.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250
@avdb55
Goed om te horen dat de diesel jouw goed bevalt!
Heb met de 3 cilinder trouwens weinig problemen m.u.v. gat in de koppelkromme tussen de 60 en de plusminus 75 in de 5e versnelling. Dit zou eruit te halen moeten zijn.
Voor de 2e maal roest boven de handgreep op de achterklep,de captur is van 2013 en de eerste keer was 2017 en nu weer op de zelfde plaats,12 jaar garantie op plaatwerk dus verwacht van Renault dat ook deze keer alles goed komt.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut