Kort verhaal: stilgevallen tijdens rijden. Startmotor werkt prima, maar auto slaat niet aan. Ligt niet aan startonderbreker.
Langere versie:
Mijn schoonvader heeft vorige week een oude Espace uit 2002 gekocht (oud model, zelfde als bv. een 2000) omdat zijn Mondeo af en toe stil valt.
Zo'n beetje de eerste keer dat hij met de Espace op pad is valt deze ook stil

Ik dacht meteen aan startonderbreker toen ik naar hem toe reed en las o.a. op dit forum hoe de sleutels opnieuw te programmeren (begreep ik niet helemaal, kon ook het bestand van de BBE reman site (oid) niet openen op mijn telefoon, heb verder ook geen code van de sleutels).
De startonderbreker LED doet echter netjes wat hij hoort te doen: namelijk doven ten teken van herkenning van de sleutel.
Ik wist toen ook alleen dat hij niet aansloeg, niet dat hij tijdens het rijden was stilgevallen.
Verder nog iets gelezen over draadbreuk naar de startmotor, maar ook dat associeer ik niet meteen met stilvallen tijdens rijden. Evenals een haperende BDP sensor (wel gezocht, nog niet gevonden in het donker voordat ik mijn schoonvader naar de dealer sleepte, daar staat de auto tot maandag te wachten op een monteur die hopelijk in 5 minuten kan vertellen wat er is...)
Help?
Ik heb gezocht (zo ook op deze site gekomen), maar als ik wat simpels of logisch over het hoofd heb gezien hoor ik het graag. Of als mijn aannames fout zijn uiteraard ook.
Alvast bedankt!!!