Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Ik heb al eens eerder melding gemaakt van parkeersensor voor die spontaan gaat piepen ook al is er niets in de buurt, als ik bijvoorbeeld voor een stoplicht moet stoppen als eerste in de rij. Ik heb dit al diverse malen gemeld bij de dealer, maar die kunnen niets vinden, ook geen storingsmelding. Ik heb hier nu al zeker een jaar last van.
Het komt vooral voor bij regenachtig weer of als er vocht in de lucht hangt. Het is om gek van te worden.
Heeft iemand een idee waar dit nou aan zou kunnen liggen ?
Gebeurt het dikwijls? Die sensoren durven soms reageren op geluidstrillingen De mijne piept soms eens als er bvb een moto wegrijdt met een open uitlaat, of als er een vrachtwagen veel lawaai maakt zodat je de resonanties voelt.
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
In de houder van de sensor zit een spoel. Deze zit gemonteerd zodanig dat er een luchtspleet tussen houder en spoel zit.
Soms komt er vocht in de spleet die een "bruggetje" vormt. je kunt dit voorkomen door een heel klein beetje siliconenspray in de spleet te spuiten, niet teveel hoor.
Hierdoor wordt het evt vocht "verdreven" en blijft de spleet open.
mvg WillemS
@DHL,
Nu het weer herst is geworden en er weer vocht in de lucht hangt gebeurt het inderdaad dagelijks. Heel irritant, vooral pmdat de dealer niets kan vinden.
@WillemS,
Dat is het proberen waard ! Maar kan ik dat via de voorkant doen, of moet ik achter de onderspoiler dit via de achterkant inspuiten ?
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Zodra mijn Espace IV 3.5 V6 in R gaat, krijg ik de bekende piep te horen.
Of er iets achter de sensoren staat of niet, het geluid blijft het zelfde.
De bumper dekt de achtersensoren gedeeltelijk af. Waarschijnlijk parkeerschade, er zal iemand dat...
Mijn Espace IV uit 2008; De radio valt uit of gaat spontaan aan. Soms staat er wel een zenderfrequentie, maar is er geen geluid en soms kan ik wel door zenders scrollen. Helaas vaker uit dan aan …. , wat ik ook doe. Zowel bediening op stuur als...
Ik heb een Dacia Dokker uit 2017. Een tijd terug een niet originele radio geïnstalleerd (Audiovolt). Nu ging afgelopen weekend mijn accu kapot die ik heb vervangen. De radio heeft nog een paar uur gewerkt maar is daarna gestopt. Het...
Ik loop tegen het volgende probleem aan.
Auto staat in Comfort stand en de hybridesysteem wisselt steeds netjes af wanneer ik onder de 100km/u rij. Ga ik nou boven de 100km/u dan gaat de auto niet meer in EV stand zelfs niet...
Hallo, we hebben een scenic 1.6 uit 2011. De deur aan de bestuurderskant gaat niet open met de keycard, wel met de noodsleutel. De overige deuren gaan wel open en dicht met de keycard. Indien je de deur van de binnenkant opent, kun je deze wel weer...
Ik heb bij mijn Renault espace 2005 de startmotor vervangen alleen nou wilt de auto niet meer op contact gaan als ik de deur open zie ik op het instrumentpaneel de foutcode startblokkering defect en defect el voeding heeft iemand dit...