Onderhoud Espace 2.0D 2010
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 13 okt 2014 19:48
- Actief als: particulier
Onderhoud Espace 2.0D 2010
Model/uitvoering : Grand Espace 2.0_
Bouwjaar : 2010 _
Brandstof : Diesel _
Beste,
Bestaan er tabellen welk onderhoud dient te gebeuren op 130.000 km? De Espace is duur in onderhoud, en bij de garage is er een mentaliteit dat er altijd wel iets vervangen moet worden met dure facturen tot gevolg.
Wil daar nu toch even paal en perk aan stellen en enkel het minimum onderhoud uitvoeren (tweedehands gekocht in 2012 op 100.000, wij doen er amper 12.000 km/jaar mee).
Is het bijvoorbeeld nodig om elk jaar de olie te verversen? Mijn firmawagen moet maar eens om de 40.000 km op onderhoud...
Met dank
Bouwjaar : 2010 _
Brandstof : Diesel _
Beste,
Bestaan er tabellen welk onderhoud dient te gebeuren op 130.000 km? De Espace is duur in onderhoud, en bij de garage is er een mentaliteit dat er altijd wel iets vervangen moet worden met dure facturen tot gevolg.
Wil daar nu toch even paal en perk aan stellen en enkel het minimum onderhoud uitvoeren (tweedehands gekocht in 2012 op 100.000, wij doen er amper 12.000 km/jaar mee).
Is het bijvoorbeeld nodig om elk jaar de olie te verversen? Mijn firmawagen moet maar eens om de 40.000 km op onderhoud...
Met dank
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Re: Onderhoud Espace 2.0D 2010
Is goedkoper om niet te rijden. Als je op onderhoud ook al moet gaan uitsparen ben je verkeerd bezig. De garage vervangt onderdelen die versleten zijn. Zoniet kan uw wagen onveilig worden. Dat hij sneller zal slijten is uw probleem, maar moet dan ook niet gaan roepen als je eens ernstige kosten hebt. Ik zou zeggen, koop een auto die dan minder duur is in onderhoud. De tering naar de nering zetten of zoiets.
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Laatste bezoek: 13 okt 2014 19:48
Mijn vraag was meer info omtrent welke onderhoudsbeurten verplicht zijn, niet om onozele opmerkingen te krijgen. Als eigenaar van een auto heb ik nog altijd het recht om zelf te kiezen door de fabrikant uitgevaardigd en aanbevolen periodiek onderhoud, én om daar op voorhand een prijs over af te spreken. De technische keuring zal waken dat mijn auto veilig blijft.
Het zal ook de technische keuring zijn die een opmerking zal maken over de staat van de remschijven. Het is bijvoorbeeld niet aan de garagist om naar eigen goesting de remschijven te vervangen en me dan met een onverwachte kost op te zadelen.
Het zal ook de technische keuring zijn die een opmerking zal maken over de staat van de remschijven. Het is bijvoorbeeld niet aan de garagist om naar eigen goesting de remschijven te vervangen en me dan met een onverwachte kost op te zadelen.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Als de remschijven niet meer binnen de toleranties van de constructeur vallen, zal de garage ze vervangen. Zij zijn immers verantwoordelijk. Keuring is een momentopname die geen garantie geeft voor de toekomst. Staat er zo letterlijk op. Als jij juist gepast door de keuring raakt en 3 maanden later een kind doordrijdt door gebrekkig onderhoud zoals de banden of de remmen bent u de pineut. Ik kan geen begrip opbrengen voor mensen die een auto kopen waarvan ze het onderhoud niet kunnen betalen. Dit is voor uw veiligheid en voor de veiligheid van andere weggebruikers.
BMW 730 D 258 pk 2014
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 12 jul 2019 21:04
Welnee. Garagisten denken niet na, Ze kijken in hun boekje wat er vervangen moet worden bij een bepaalde KM-stand, en dat doen ze dus gewoon klakkeloos. Als je 100.000 km stadsverkeer hebt gereden, zijn je remmen misschien aan vervanging toe, maar bij 100.000 km snelweg kunnen diezelfde remmen nog perfect zijn. Er is dus niks verplicht, je moet er gewoon voor zorgen dat je auto veilig is
Ga gewoon met je auto naar de Kwikfit en overleg met die lui wat echt nodig is. Zo betaal je niet teveel!
Ga gewoon met je auto naar de Kwikfit en overleg met die lui wat echt nodig is. Zo betaal je niet teveel!
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Remmen en zo worden niet vervangen na een aantal kilometers. Remschijven worden gemeten en de min dikte is opgegeven door de constructeur. Remblokjes pas als ze versleten zijn. Ken er die naar Kwikfit gaan en de eerste keer dat er een lichtje brandt staan ze er dan. Of distributieriemen die niet tijdig vervangen worden en dan roepen dat het een slechte auto is.
Snap niet wat je tegen een gekwalificeerde garage kan hebben. De prijzen voor onderhoud zijn vooraf vastgesteld. Die kan je dus raadplegen. Indien grote kosten kan je vragen dat ze je op voorhand bellen, zo kan je uitmaken of het nog de moeite is om je wagen te laten herstellen. Ik ga al jaren bij de dealer op onderhoud. Nog nooit een halve euro teveel betaald maar in ruil altijd goede service gehad. Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om mensen die niet er niet voor opgeleid zijn, aan mijn wagen te laten werken. Aan een auto hangen nu eenmaal een gebruikskosten. Afhankelijk van het model zal dit een beetje verschillen. Als ik hoor dat schijfremmen niet vervangen mogen worden, komt mijn haar stevig omhoog. Dit zijn geen onverwachte kosten en die schijven dienen om een wagen te stoppen. Wanneer die te dun worden, kunnen ze gevaar inhouden. En zo heel erg duur is een setje schijven tov de aanschafprijs van een Espace nu ook weer niet...
Snap niet wat je tegen een gekwalificeerde garage kan hebben. De prijzen voor onderhoud zijn vooraf vastgesteld. Die kan je dus raadplegen. Indien grote kosten kan je vragen dat ze je op voorhand bellen, zo kan je uitmaken of het nog de moeite is om je wagen te laten herstellen. Ik ga al jaren bij de dealer op onderhoud. Nog nooit een halve euro teveel betaald maar in ruil altijd goede service gehad. Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om mensen die niet er niet voor opgeleid zijn, aan mijn wagen te laten werken. Aan een auto hangen nu eenmaal een gebruikskosten. Afhankelijk van het model zal dit een beetje verschillen. Als ik hoor dat schijfremmen niet vervangen mogen worden, komt mijn haar stevig omhoog. Dit zijn geen onverwachte kosten en die schijven dienen om een wagen te stoppen. Wanneer die te dun worden, kunnen ze gevaar inhouden. En zo heel erg duur is een setje schijven tov de aanschafprijs van een Espace nu ook weer niet...
BMW 730 D 258 pk 2014
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 21 jul 2025 18:47
Op MyRenault kan je het onderhoudsschema vinden. Ik weet niet of ze dat in België ook hebben, maar in NL kan je je auto aanmelden en vervolgens je onderhoudsschema raadplegen.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Nee, staat hier niet op My Renault. Kunt eventueel een print vragen aan de dealer en als ik me niet vergis staat het ook in het onderhoudsboekje of gebruiksaanwijzing.
BMW 730 D 258 pk 2014
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 21 jul 2025 18:47
Niet onder Mijn Auto -> Mijn onderhoudsprogramma en dan dit knopje?
Dan krijg ik dit te zien:
Deze is niet voor de Espace maar voor een Megane 2.0 
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Nee, hier kan je het onderhoud open klikken, bvb onderhoud A noemt dat dan. Je krijgt dan een summiere uitleg van hetgeen men doet, maar geen detail.
BMW 730 D 258 pk 2014
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 19 nov 2014 18:40
een diesel heeft over het algemeen om de 15.000/20.000 Km (of 2 Jaar) een beurtje nodig. standaart werkzaamheden zijn dan olie, olie filter en diesel filter vervangen en de rest van de auto wordt nagekeken op andere gebreken zoals bijvoorbeeld de dikte van de remblokken de dikte van de remschijven, banden profiel, gasdichtheid van de uitlaat, verlichting etc.etc.etc.
het verschilt per auto waneer de rest vervangen moet worden. een lucht filter is bijna altijd om de 60.000. interieurfilter hangt van de staat af maar gebeurt ook vaak om de 60.000. (is tevens een rotding om te vervangen helemaal bij renault's), multiriem en distributie riem verschillen heel erg kwa km stand: 80,000 tot 120,000(of om de 5 jaar). bij een distributie ketting vaak het dubbele. Het is dus belangrijk dat men weet waneer wat vervangen is aan de hand van KM stand en leeftijd van de onderdelen die geplaatst zijn. kortom het is makkelijker en beter om de auto naar een garage te brengen.
het verschilt per auto waneer de rest vervangen moet worden. een lucht filter is bijna altijd om de 60.000. interieurfilter hangt van de staat af maar gebeurt ook vaak om de 60.000. (is tevens een rotding om te vervangen helemaal bij renault's), multiriem en distributie riem verschillen heel erg kwa km stand: 80,000 tot 120,000(of om de 5 jaar). bij een distributie ketting vaak het dubbele. Het is dus belangrijk dat men weet waneer wat vervangen is aan de hand van KM stand en leeftijd van de onderdelen die geplaatst zijn. kortom het is makkelijker en beter om de auto naar een garage te brengen.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-