Wij gaan denk ik ca 15000km rijden met de Captur, en heb zelf ook een set zomer en winterbanden. Toen wij de Megane nog hadden reden we met beide auto's ca 10000km per auto, toen had ik ook voor beide auto's zomer en winterbanden.
Het is inderdaad een aanschaf maar de banden gaan ook langer mee.
Kijk deze anwb test heeft het nu over 2 graden en dan is de winterband in het voordeel, bij 10 graden had ie nog 3 meter meer remweg.
BIj de megane reed ik op Goodyear Ultragrip 7+, voor mijn rijstijl een prima band, geen problemen met comfort of extra rol geluid. (inmiddels hebben ze al versie 9)
Onze kleine auto staat op zomer Michelin Energie en voor de winter op Conti TS830 doen het ook prima wat ons betreft.
Voor de Captur hebben we zomer Michelin 3 en voor de winter Michelin Alpin 5, ben benieuwd maar die zullen voor ons het prima doen. Ga niet naar de Alpen landen...
Ik wacht wel tot het wat kouder wordt met wisselen.

Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.