speakermaten
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 10
- Laatste bezoek: 12 dec 2015 16:48
- Actief als: particulier
speakermaten
Hoi,
Het geluid ui onze tunerlist is bepaald niet wat ik gewend ben van eerdere aftermarketradio's met topklasse speakes of de High Performance sound van onze Volvo.
Mijn eerste gedachte is daarom de speakers e vervangen voor wat luisterbaars. De originele geintegreerde radio zou ik het liefst houden (met een dension erachter voor usb en bluetooth). Vandaar die gedachte.
Achter weet ik 100% zeker dat er 13 cm in moet, met de ruimte kan dat best een flinke jongn worden. Voor weet ik het echter niet. De roosters bekijkende zou ik 16,5 c zeggen, met tweeters het dash. Maar zeker weten doe i het ni.
Iemand een idee wat de juiste fomaten zijn????
Als ik het zeker weetkan ik naar specs vs prijs kijken om ee goede keuze te maken. Het zal al snel 50 tot 100% beter worden dan nu schat ik in.
Scenic 1 phase 2 gaat het om overigens.
Het geluid ui onze tunerlist is bepaald niet wat ik gewend ben van eerdere aftermarketradio's met topklasse speakes of de High Performance sound van onze Volvo.
Mijn eerste gedachte is daarom de speakers e vervangen voor wat luisterbaars. De originele geintegreerde radio zou ik het liefst houden (met een dension erachter voor usb en bluetooth). Vandaar die gedachte.
Achter weet ik 100% zeker dat er 13 cm in moet, met de ruimte kan dat best een flinke jongn worden. Voor weet ik het echter niet. De roosters bekijkende zou ik 16,5 c zeggen, met tweeters het dash. Maar zeker weten doe i het ni.
Iemand een idee wat de juiste fomaten zijn????
Als ik het zeker weetkan ik naar specs vs prijs kijken om ee goede keuze te maken. Het zal al snel 50 tot 100% beter worden dan nu schat ik in.
Scenic 1 phase 2 gaat het om overigens.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Re: speakermaten
O d speakerkappen er toch zelf maar even afhalen met de kans op beschadiging. Ik weet dit soort info gaag vaak voordat ik de kappen verwijder. Het is wel 12 jaar oud plastic wat je zo weinig mogelijk moet buigen etcetera..
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 25 aug 2022 00:00
ik heb tweeters in de zijkant gemonteerd. En subwoofers op de plek van de ori.. Nog niet perfect, ik mis duidelijk de midrange. Eigenlijk wil ik mijn dikke woofers onder de achterstoelen plaatsen.. Plek zat, en die bakken gebruiken we toch niet. Maar ze moeten wel afgeschermd worden voor de "Ikea-klussen" ..
Hide post links |
-
Subwoofers in de deur? Of de zijkant achter?
Ik wil geen aanpassingen maken als in extra roosters maken oid, het moet allemaal achter de standaard roosters passen.
Nu had ik achter de roosters er af gehad, daaronder zit een 13 cm speaker, maar volgens mij zou een 5*7 inch ovaal ook passen, misschien zelfs 6*9. Is dat aan te raden? Een beetje zagen onder het rooster is geen groot bezwaar, zolang het rooster er daarna maar vlotjes overheen past.
En nog steeds de vraag, welke maat zit er in de voorportieren? En de tweeters in het dash? Dat zullen standaard formaat tweeters zijn? (2 inch geloof ik ofzo)
Ik wil geen aanpassingen maken als in extra roosters maken oid, het moet allemaal achter de standaard roosters passen.
Nu had ik achter de roosters er af gehad, daaronder zit een 13 cm speaker, maar volgens mij zou een 5*7 inch ovaal ook passen, misschien zelfs 6*9. Is dat aan te raden? Een beetje zagen onder het rooster is geen groot bezwaar, zolang het rooster er daarna maar vlotjes overheen past.

En nog steeds de vraag, welke maat zit er in de voorportieren? En de tweeters in het dash? Dat zullen standaard formaat tweeters zijn? (2 inch geloof ik ofzo)
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
In de voorportieren gaan 16.5 cm luidsprekers, de tweeters zijn standaard maat.
Je hebt er wel steunen voor nodig om ze te plaatsen.
Antonio.
Je hebt er wel steunen voor nodig om ze te plaatsen.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Hide post links |
-
Oww, thanks, die heb ik gewoon liggen en wel heel goede Clarions en bijna nieuwe niet te vergeten..... Nu hopen dat achterin ook iets kan wat ik heb liggen. Scheelt een boel.
Hide post links |
-
- lid
Kijk.. alles is nog "under construction" maar ben ermee aan het spelen.
Die gekke vreemde "bekerhouders" achterin zijn volgens mij ideaal om wat geluid in te verstoppen..Nu heb ik er al filters en tweeters in, de midrange kan er nog bij, maar die kan ik ook in een bazooka-halfpipe op/onder/tegen de hoedenplank leggen..
Die gekke vreemde "bekerhouders" achterin zijn volgens mij ideaal om wat geluid in te verstoppen..Nu heb ik er al filters en tweeters in, de midrange kan er nog bij, maar die kan ik ook in een bazooka-halfpipe op/onder/tegen de hoedenplank leggen..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
Gewapend met mn setje 16 cm speakers en (voor de zekerheid) een rollermaat het roostertje verwijderd.
Achter het roostertje zaten papieren ultra low quality speakers van ... jawel....... 13 cm.......
Hmmppppfffff.
Jammer. Overigens de roosters en dan met nae de ronde vorm hierin doet vermoeden dat er 16 cm achter zit want die cirkel heeft precies 16 cm als doorsnee.
What you see is defintely not what you get....
Naja, dan maar achter een mooi niet te duur maar wel kwalitatief setje van 13 cm, 2 componenten budget zo rond de 60 euro en breed bereik.. iemand tips?
Achter het roostertje zaten papieren ultra low quality speakers van ... jawel....... 13 cm.......
Hmmppppfffff.
Jammer. Overigens de roosters en dan met nae de ronde vorm hierin doet vermoeden dat er 16 cm achter zit want die cirkel heeft precies 16 cm als doorsnee.
What you see is defintely not what you get....
Naja, dan maar achter een mooi niet te duur maar wel kwalitatief setje van 13 cm, 2 componenten budget zo rond de 60 euro en breed bereik.. iemand tips?
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 27 mei 2025 08:59
http://link.marktplaats.nl/859239906
Zijn 13cm speakers. Geluid is veel beter dan die kartonnen troep, zelfs met een standaard Tuner List. De een geeft de voorkeur aan de Cabasse speakers, de andere aan de Pioneer TS-Q131C speakers. Ze ontlopen elkaar in ieder geval niet zoveel.

Zijn 13cm speakers. Geluid is veel beter dan die kartonnen troep, zelfs met een standaard Tuner List. De een geeft de voorkeur aan de Cabasse speakers, de andere aan de Pioneer TS-Q131C speakers. Ze ontlopen elkaar in ieder geval niet zoveel.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Hide post links |
-
Hmm, tempting. Maar toch, ik ben zelf toch doorgaans wel meer gecharmeerd van nieuw. Zat te denken aan Clarion na wat onderzoek.
Zoiets:http://clarion.com/nl/nl/products-perso ... Fm-1Anchor
Zoiets:http://clarion.com/nl/nl/products-perso ... Fm-1Anchor
Hide post links |
-
- lid
euhm... speakers zijn speakers en een merk maakt niet veel uit. Het gaat erom of je de juiste dingen met de speakers doet. Een woofer zonder kast "wooft" ook niet veel..Het blijft uitproberen...
Hide post links |
-
Dat ben ik bepaald niet met je eens. Het merk maakt wel degelijk uit. Er zijn goede en slechte merken. En zelfs bij de goede kan de een totaal niet bij je luiterwensen aansluiten en de ander juist weer wel. Mijn ervaring met Clarion is dat ze een mooi "warm" geluid geven. Iets wat ik bij JBL en Helix bv ook heb. Andere merken, zoals bv MTX en Kicker zijn te "droog" en teveel op de bass gefocust. Daarbij het bereik van een Clarion compo set kan mij zeer bekoren. 40-50.000 Hz is gewoon een uitzonderlijk breed bereik.
Edit, ontdekte net dat de link van mij het nieuwste van het nieuwste is tegen 149 euro in de aanbieding. De iets oudere variant met ruwweg dezelfde specs (srp1322S) zijn vanaf ongeveer 60 euro nieuw te bestellen.
Edit, ontdekte net dat de link van mij het nieuwste van het nieuwste is tegen 149 euro in de aanbieding. De iets oudere variant met ruwweg dezelfde specs (srp1322S) zijn vanaf ongeveer 60 euro nieuw te bestellen.
Hide post links |
-
- lid
zoveel mensen, zoveel wensen.. geldt ook bij speakers. Mij persoonlijk boeit het inderdaad niet heel erg veel. Als ik maar geluid heb en het wat punch heeft. 

Hide post links |
-
De plaatselijke automaterialenhandel had een aanniedinkje van Clarion. Ik kon me nniet inhouden dus ze zittener al in. Voor dat is. Achter nog ff kijken wat ik doe.... ☺
Hide post links |
-
- lid
-
Ze zitten er al in, dus in de auto zie je geen verschil met vvoorheen 

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Laatste bezoek: 07 dec 2014 19:01
Hoi Le-driver
Heb net een nieuwe Scenic II gekocht uit 2008. Wil heel graag de speakers vervangen aangezien het geluid niet echt mooi is. Heb een standaard Carminat navigatie CD Bluetooth systeem (informee 2)
Was het moeilijk om de Clarion speakers in te bouwen en heb je nu een beetje redelijk geluid tov de originele speakers?
Heb net een nieuwe Scenic II gekocht uit 2008. Wil heel graag de speakers vervangen aangezien het geluid niet echt mooi is. Heb een standaard Carminat navigatie CD Bluetooth systeem (informee 2)
Was het moeilijk om de Clarion speakers in te bouwen en heb je nu een beetje redelijk geluid tov de originele speakers?
Hide post links |
-
Ik heb even in je eigen topic gereageerd.
Overigens heb ik een type 1 (fases 2) maar dezelfde speakers schijnen te passen. Alleen de aansluiting van de stekkers moet je even omzetten voor als je aftermarket aanschaft. Voor plug and play en tóch een heel leuke upgrade adviseer ik je de set van Richtrip
Overigens heb ik een type 1 (fases 2) maar dezelfde speakers schijnen te passen. Alleen de aansluiting van de stekkers moet je even omzetten voor als je aftermarket aanschaft. Voor plug and play en tóch een heel leuke upgrade adviseer ik je de set van Richtrip
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut