Bouwjaar : 2004
Brandstof : Benzine
Hallo!
Ik hoop dat iemand hier op het forum mij kan helpen. Mijn probleem is ontstaan door een monteur die eerst heeft gehandeld en daarna pas nagedacht heeft.

4 maanden geleden bleef het raam aan de bestuurderskant steken en ging niet meer omhoog. Ik belde de dealer en die hielp mij direct door het raam terug omhoog te plaatsen. Diagnose: kabelbundel versleten. Vervangen: +/-€250. Omdat we krap bij kas zitten begon ik direct te sparen voor de reparatie.
Een maand geleden drukte ik in een gedachteloos moment op het knopje. Het raam ging lekker omlaag en gelukkig ook weer terug omhoog. Ik dacht dat het typisch Renault "bug" was geweest...
Helaas ging enkele dagen later het raampje niet meer terug omhoog. De dealer was gesloten waardoor ik mijn vrouw stuurde naar een garage bij ons in de straat om "ENKEL HET RAAMPJE TERUG OMHOOG TE DOEN". Toen ik 's avonds thuis kwam zag ik tot mijn tevredenheid dat het raampje omhoog was, maar dat het motortje eruit was gehaald! De draden doorgeknipt... Nou, vele ruzies met de monteur verder: Nu moet het volledig raammechanisme en kabelbundel vervangen worden. Kostprijs: +€600.
Omdat we het geld niet hebben wil ik nu een creatieve oplossing zodat we deze winter gerust kunnen rijden met een gesloten raam en in de lente, wanneer we het geld hebben gespaard, de reparatie laten uitvoeren.
Eindelijk de vraag: Kan iemand mij aub helpen met informatie hoe ik het raam kan blokkeren of voor een zacht prijsje het raam kan komen blokkeren? (Ik woon in Sittard). Het raam moet goed gesloten worden en vastgezet worden. Ik ben absoluut geen handige Harry dus alle hulp is welkom!
Bij voorbaar dank!