Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Eerste nachtvorst gehad hier in twente en nu weer zorgen dat de ruitenwissers niet automatisch inschakelen.
Nu alvast de schakelaars bovenste stand zetten zodat alles goed gaat deze winter
NIET VERGETEN
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6
Wat was er dan gebeurd? Je maakt toch eerst je ruiten (en wissers) vorstvrij voordat je hem start?
2017: Scenic Collection Tce 115 benzine met Easy Life pack, Technology pack en trekhaak in de kleur Goud
2014-2017: Captur Helly Hansen 0.9 TCE in de kleur Rouge Flammé/Noir met achteruitrijcamera.
Brakb, bedankt voor de reminder. Bij ons in het westen van Nederland nog geen nachtvorst en de eerste dagen ook niet voorzien.
Voor allen die niet weten wat er gebeurt: bij onze Cappies gaan, als de ruitenwisserschakelaar in de automatische stand staat, de wissers "spontaan" als de sensor vindt dat het nodig is. En bij door ijs aan de ruit vastzittende wissers heb je daar geen behoefte aan.
En ja, je moet dus de schakelaar bewust op uit zetten na gebruik.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250
@Huite
Onze cappie of Helly zoals we hem noemen is heeeel speciaal!
2017: Scenic Collection Tce 115 benzine met Easy Life pack, Technology pack en trekhaak in de kleur Goud
2014-2017: Captur Helly Hansen 0.9 TCE in de kleur Rouge Flammé/Noir met achteruitrijcamera.
Als ik dit goed begrijp is dat mocht je ruitenwisser op automatisch staan ( wat ik altijd heb ) en het heeft gevroren dat de sensor dan de wissers inschakeld direct na het starten met alle gevolgen van dien en je hem dan inderdaad met vorst van de automatische instelling moet veranderen in defentief uit ?
Misschien een tip, in mijn Captur stond de achterruitenwisser ingesteld om direct een keer te wissen bij het inschakelen van de achteruit versnelling en ook dat wil je met vorst natuurlijk niet!
Bij de auto instellingen op de R-Link heb ik dit meteen uitgeschakeld.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst
Nog een tip, ik heb een paar van die plastic zakjes bewaard, je weet wel, die ze over de achterruitenwisser schuiven in de wasstraat en als er kans is op nachtvorst doe ik ze over mijn ruitenwissers. Kunnen ze ook niet vast vriezen.
Moet je alleen niet vergeten ze er af te halen als je weg rijd, staat zo stom.
Ik heb het ook nooit begrepen waar dit voor nodig was maar hier in de omgeving doen ze het allemaal. Als je vraagt waarom zeggen ze " staat in de voorschriften" m.a.w. ze weten het zelf niet.
@borry52
Ik vermoed dat ze bang zijn dat de wasborstel(s) blijven haken achter je ruitenwissers met alle gevolgen van dien.
Heb ooit een collega gehad waarbij in een wastunnel de dakantenne van zijn Citroën BX in zo'n borstel bleef haken.
Antenne stond voor op het dak dus de antenne die vastzat in de borstel sloeg eerst talloze deuken in zijn dak om daarna de achterruit eruit te slaan. Een mix van een gat in het dak, lakschade, glassplinters en waterschade dus. Uiteraard was de uitbater van de wasstraat niet aansprakelijk te stellen...
Who dat wil je niet, dan toch maar even de antenne induwen of eraf draaien maar je kan het natuurlijk ook vergeten dit te doen.
Heb wel is bij een auto voor me de zijspiegels die dus niet naar binnen geklapt waren deze Door de borstels naar binnen geklapt zien worden met een behoorlijke knal maar er was voor de eigenaar gelukkig geen schade.
Heb zelf eens de rode noodstop ingedrukt, de borstels waren met mijn achterraam bezig en zouden normaal hun weg terug via het dak moeten gaan maar bleven maar draaien en draaien en ging geen mm meer de hoogte in. Om te voorkomen dat me achteraam volledig gepolijst zou worden toen maar snel de noodstop ingedrukt. ( dit was bij mijn Peugeot 3008 )
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik ben de eigenaar van een Renault Mégane Intens Estate uit 2020. Elke keer als het flink gevroren heeft, is mijn voorruit kletsnat; de druppels hangen aan de voorruit. Zelfs met een vochtvreter (Bison Vochtvreter Neutraal 900 gram) helpt...